HBO Game of Thrones - 8. Sezon Yorumları

Tolstoyevski

Favori Üye
14 Temmuz 2014
7,797
11,951
611
Papua Yeni Gine
www.ataturkungencligehitabesi.com
8x5 IMDb’de an itibariyle 6.5 almış ve 5 düzeyine düşmesi oldukça olası.

8x4 ise 6.3’e kadar düşmüş, onun da 5’e doğru yolu var.

8x3 rezaleti henüz 8.1 düzeyinde, o bile 7’leri görecek duruyor. Son 3 bölüm GoT tarihinin gelmiş geçmiş en kötü 3 bölümü olarak sıralandı puan olarak, ki gerçekten de öyle.

Gerçekten ibretlik... IMDb gibi bir fanboy yuvasında bile GoT bu sezonuyla rezil olmuşsa artık kendisini efsaneler arasından çoktan çıkartmış oluyoruz son sezonuyla. Ama özellikle ilk 4-5 sezonu sayesinde yine de efsanelerden biri olarak kalacak, sonradan aşırı bozan efsanelerden. Hatta gelmiş geçmiş sonradan en bozan dizidir GoT. İddia ediyorum dünya tarihinde belki TWD vardır bu kadar üst düzey başlayıp sonradan felaket bozan.

@bazinga bir zamanlar Lost ile kıyaslıyordu ama üzgünüm, Lost’a hakaret ettirmem Lost’un o bozmuş denilen son sezonlarının önünde GoT diz çöker tövbe ister kusura bakmayın. :A

GoT sayesinde Breaking Bad’in ne kadar mükemmel üstü bir dizi olduğunu bir kez daha anladık. Güzel başladı, harika bir şekilde devam etti ve muhteşem bir final sezonuyla noktaladı. Lost kadar etkileyici olmasa da Lost’dan sonra gelmiş geçmiş en iyi dizi kesinlikle.
 

dreamy

Favori Üye
21 Temmuz 2016
5,572
2,630
350
Manisa
8x5

Cercie ve Jamie’nin hikayelerinin bu şekilde sonlanmasını sevemedim. Jamie’nin bir anda 180 derece dönüp Cercie’nin kollarına koşmasının etkisini atlatamadan bu hiç olmadı. Son iki bölümdür dizide romantiklik dozu arttı ve ben muzdaripim bu konudan.

Dany’nin kafayı yemesi biraz aceleye getirilmiş sanki. İyilik meleği gibi dolaşan Dany bir anda evrim geçirdi. Ama kadının yaşadıklarını da hafife almamak gerek taht için o kadar yol kat et sonra o gerçeği öğren. :D

Dracarys’in etrafı alevlere verdiği sahne geçen sezonki Yüksekbahçe’deki görsel şöleni aklıma getirdi. Çok iyiydi. O kargaşada yine Arya’nın kaçışını ve o muteşem oyunculuğunu izledik. :( Ama yine sağ çıktı tabii nasıl olduysa. Cercie’yi falan öldürseydi de oraya gitmesinin bir amacı mı olsaydı? Saçma olmuş.

Euron ve Jamie’nin sahneleri aşırı gereksizdi. Keşke ejderha ateşiyle yanıp kavrulsaydı da erkenden kurtulsaydık. :)

Final, beni anca Jon veya Dany’nin dışındaki bir adayın tahta oturmasıyla tatmin edebilir. Zaten Dany ölecek büyük ihtimal de Jon tahtı ele geçirirse çok klişe olur. Final bölümünde bir sürpriz bekliyorum. En azından geneli tatmin edecek bir son yazılmış olmalı şu diziye.

8/10
 

xemrexxx

Favori Üye
18 Mart 2012
166,676
93,476
1,061
İstanbul
4. bölümü izledim, yorumu yaparım daha sonra da imdb puanlarına tekrar baktım bu arada. 3. bölüm 8.5'e düşmüş, 4. bölüm ise 7.5 puan. Açık ara en düşük puanlı bölüm olmuş daha şimdiden. Bu durumu gördükten sonra Breaking Bad'in ne kadar efsane bir dizi olduğunu tekrar anladım. Bir dizinin final sezonunun en iyi sezonu olması gerçekten çok büyük bir iş. BB dışında bir dizi bile aklıma gelmiyor benim en iyi sezonu final sezonu olan. Ve görünen o ki GoT da bunu başaramayacak maalesef...
İlk sezonları cidden başka bir seviyeydi. Dizi seyirci meyirci dinlemeden ana karakterleri bir bir götürüyordu. Kalite zirvedeydi. Repliklerin hepsi birbirinden güzeldi. Son sezonun sıkıntısı izlerken hiç heyecanlandırmıyor. Günde 1 sezon bitirdiğim GoT'tan izlerken sürekli sıkıldığım bir diziye. Nereden nereye..

En çok da Tyrion gibi zeki ve inanılmaz esprili bir adamı ne hale soktular. Ben ona yanıyorum aslında :( Son bölümlerde yaptığı saçmalıklar nire o Karasu'daki savaşın gidişatını değiştiren Tyrion nire.. Tabi bunun yanında Danny ve Jaime gibi karakterler de başkalaşım geçirdi.

Hadi her şeyi geçtim biz boşuna mı Bran'in yolculuğunu izledik bunca sene? Hiçbir şey çıkmadı o işten eee ben daha ne anladım ki..
S08B04

Zafer harhoşlugu ve sır denilen şeyin mahalle ağzında sakız olmasını izledik resmen:T:

Starbucks sahnesi güldürdü. Ejderha sahnesi üzdü:( Ama o koca okların yapılış amacı bize birebir anlatıldıgı için bunu da kullandılar dedim:( Unutmustum okların yapıldını.

Kötü bir bölümdü heycanı meycanı yoktu.

Jamie ve Brienen sevişmesi abd rtüğü tarafından sansüre ugradı galiba:F
8x5

Her şeyi bir kenara bırakalım, sırf yönetmenlik, görüntü yönetimi ve müzikleri açısından bile güncel olarak yayınlanmaya devam eden en iyi dizi konumunda. Görsel efektler, CGI kullanımı falan çoğu bilim kurgu filminden çok daha başarılı.

Baştan sona katliam ve vahşet dolu bir bölüm izledik. Kendi adıma konuşmam gerekirse o gerilimi, halk katledilirken dramı sonuna kadar yaşadığımı söyleyebilirim. Jon'un "Durun!" komutuna rağmen savunmasız askerlerin ve halkın yok edilişi, Dany'nin halkı yakarak katletmesi, bu sahnelerde kullanılan müzikler falan bu duyguları sonuna kadar yaşamamızı sağladı.

Malum katliama ve orada yaşanan sahnelere girmeden önce kendi adıma en beğendiğim sahne Tyrion - Jaime sahnesiydi. Bu iki kardeş sekiz sezondur öyle veya böyle hep birbirlerine yardım ettiler, son sahnelerinde ise Tyrion, Jaime'yi kurtarmış oldu. İkili arasında geçen konuşma beni duygulandırdı açıkçası. Tyrion, Jaime'ye son kez teşekkür etmiş oldu. Çok güzel bir sahneydi.

Daenerys Targaryen karakterinin sonunun böyle olacağı belliydi. Şaşıranlar falan olmuş ama Dany böyle bir karakterdi yani. Bir kere Targaryen soyundan geliyor, babası zaten deli. İstedikleri olmadığı zaman, kendilerine itaat edilmediği zaman deliriyorlar yani. Bunun ilk örneğini Sam'in babasını ve abisini yaktığı bölümde görmüştük diye hatırlıyorum. Yakın zamanda ise iki ejderhasını -çocuğunu- kaybetti, en başından beri yanında olan en yakın iki dostunu kaybetti, kendi kafasında kurdukları yüzünden halkın onu sevmediğini ve onun yerine tahtın da gerçek varisi olan Jon'u isteyeceklerini düşündü ve sonuç olarak delirdi. Masum, silahsız, düşman dinlemeden bütün şehri yaktı. Böylece Daenerys Targaryen karakterinin de karakter gelişimi tamamlanmış oldu. Sonunun Arya'nın elinden olacağını düşünüyorum, nasıl kurgulayacaklar bilemiyorum tabii, göreceğiz.

Arya'yı ise uzun zaman sonra savunmasız, ilk sezonlardaki haliyle gördük. Bütün katliama canlı canlı tanık oldu ve böylece Dany'i öldürebilecek bir numaralı kişi haline geldi. Şehirden beyaz atla ayrılması falan güzel detaylardı.

Jaime - Euron kapışması güzeldi, Jaime'nin oradan sağ çıkmasını zaten bekliyordum ve sevindim. Euron'dan çok net daha güçlü bir karakter. Onun tarafından öldürülmesi karakter açısından hoş bir son olmazdı.

Ben Tazı ve Dağ arasında geçen kapışmayı/dövüşü daha çok sevdim. Bu ikilinin kapışmasını ilk sezondan beri bekliyorduk zaten. İkisinin sonu birbirlerinin ellerinden oldu diyebiliriz, Dağ'ın başka türlü yok edilebilmesi pek mümkün değildi zaten.

Gelelim Cercei ve Jaime'nin sonuna... Cercei sekiz sezondur çok iyi işlenmiş bir karakter bence. Aşırı derecede kötü bir karakter haline gelmesi resmen ilmek ilmek işlendi. Sept'i yaktığı bölümü ve aldığı intikamı unutamam sanırım. Taht için elinden gelen her şeyi yaptı ve sonuç olarak onun uğrunda ölmüş oldu. Böyle hikayesi ince ince işlenmiş kötü karakterleri çok seviyorum, bu yüzden ölmesine üzülmedim diyemem. Dile kolay, sekiz sezondur izlediğimiz karakter. Keza Jaime de aynı şekilde. En başından beri Cercei için her şeyi yaptı ve sonuç olarak onu kurtarmaya çalışırken, onun yanındayken ölmüş oldu. İkisi adına daha iyi bir son olamazdı herhalde. İlk bölümün son sahnesinde beraberlerdi, son sezonun kendileri adına son sahnelerinde de beraber ölmüş oldular...

Final bölümü için tahmin yapmak zor. Fragmanda da pek bir şey vermemişler zaten. Tek tahminim, Arya'nın Dany'i öldüreceği yönünde. İyisiyle kötüsüyle Game of Thrones'a veda edeceğiz. Büyük bir merakla bekliyorum final bölümünü...

Hem teknik açıdan kusursuz olduğu için, hem de bana her duyguyu yaşatmayı başarabildiği için...

Puan: 10/10
8x3,4,5

Bir efsanenin nasıl bu hale getirildiğini hala şuan bile anlamadığım için yorum yapasım gelmedi uzun bir süredir. Ama dünki bölümden sonra artık dizinin hemen hemen noktalandığını düşünürsek bir şeyler karalamam gerekiyor.

Öncelikle şunu belirteyim, bu yazıda bol bol D.B. Weiss ve David Benioff hakareti yer alacaktır. Bu hakaretleri olabildiğince sakin yapmaya çalışacağım ama kendime engel olamayabilirim. Sürç i lisan edersem şimdiden affola... Bu insan evlatları diziyi sonradan kontrolüne almış, sanki sonradan yazmaya başlamış gibi davranmaya başlamaları aslında herkesin de bildiği üzere 7. sezonda başladı. 7. sezon neydi, türlü türlü mantıksızlıkların olduğu, garip garip olayların yaşandığı, karakterlerin senaristler tarafından bozulmaya başlandığı ve final sezonuna geçelim diye olayların hızlıca geçiştirildiği ve benim ve benim gibi düşünenlerin beğenmediği bir sezondu. Güzel bölümleri vardı ama olay sanatsal açıdan tatsızlaşmıştı. Game of Thrones kendiyle çelişmeye başlamıştı. Geçmişiyle çelişmeye başlamıştı. Bazı karakterlerdeki tutarsızlıklar zaten önceki sezonda bile varken 7. sezonda bu iyice belirginleşmeye başlamıştı. Hepimiz geçiş sezonudur dedik, bu adamlar 6x9 ve 6x10'da kitaptan bağımsız da efsane bölümler çekebildi, bu adamlar bu işin finalinin altından iyi kalkar heralde dedik. Final sezonunda 7. sezon gibi olmaz, 1 saat üstü bölümlerle detaylıca olayları anlatarak vurucu ve efsane bir final olur heralde diye düşündük. En azından ben öyle düşündüm ve benim gibi düşünenler de muhakkak olmuştur. Bunun adına beklenti diyebilirsiniz ama bu beklenti değil. Bu zaten bunu daha önce yıllardır yapmış senaristlerin yapması gereken bir şeydi. Aslında eldeki kaynağı düşününce eli yüzü düzgün hikaye yazarları zaten Martin'in efsane serisinden kötü bir şey çıkaramazdı, bu imkansızdı. Şimdi geriye bakıp düşününce ilk 5 sezonu kitapla (bazı çok önemli kısımlar hariç) aynı giden diziyi bu vizyonsuz senaristler yapmadı. Yani sözde yaptılar ama bunların yaptığı daha çok Martin'in efsanesinin ekmeğini yemek olmuş. Kitaptan ayrıldıktan sonra demin de dedim iyi işler yaptıkları oldu 6. sezonda ama o sezonda bile işler ufak ufak tatsızlaşmıştı. Kendini ele vermeye başlamıştı senaristler. Sonrasında ise kendini popülizmin kölesi haline getirmiş bu senarist müsvetteleri Breaking Bad'i bile zorlayan hatta finaliyle geçme ihtimali olan bu efsaneyi final sezonunda rezil etme işlemini mükemmel bir biçimde icra ettiler...

Fragmanlarda büyük savaş büyük savaş diyerek hype'ı yüklediler. 3 sezondur farklı farklı bölümlerde artık ölülerin iyice yaklaştığını ve tehlikenin evrensel boyuta geldiğini hissettirdiler. Artık dedik ki final sezonunda bu iş zirve yapar ve biz çılgın şeyler izleriz. Çünkü daha dizinin ilk sahnesi White Walkers sahnesiydi. Dizinin ana teması belki bu değildi ama ana düşmanı yıllar içinde bize yavaş yavaş yedirilen Night King ve walkersdı. Artık ortada ölüm kalım meselesi vardı. Çünkü biz Hardhome'da o gerilimi öyle bir hissetmiştik ki bunun önlenmesi imkansızdı. Hodor ölürken öyle bir hissetmiştik ki gerçekten kimse bu gücün önünde duramazdı. Hatta o kötü 7. sezonda bile yine bir şekilde o gerilimi hissetmiştik ki ejderhası bile vardı Night King'in. Sur yıkılmıştı artık olay bitmişti yani. Her şey ama her şey bu konu üzerine yoğunlaşmalıydı. Olması gereken Game of Thrones 'gerçekçiliğinin' yapması gereken tamamen buydu. Ama final sezonu yayınlandı, o 'KARA LEKE' 3. bölüm yayınlandı ve biz ne görelim, bizim ana düşmanımız meğer Night King değilmiş. Meğer bizim hikayemizin düşmanı, kötüsü Cercei'ymiş... O bölümün detayına asla girmeyeceğim. Çünkü o bölüm savaş bölümü falan değildi, öyle savaş olmaz. O kadar mantıksızlığın olduğu bir bölümü konuşmaya değer bulmuyorum. Game of Thrones'un içi boş, senaryosu vasat, teknik kalitesi tavan yapmış Marvel filmleri haline getirilmesini kabul etmiyorum. Hiç bir derinliği olmayan Game of Thrones felsefine ve detaycılığına ve gerçekçiliğine aykırı, adamların kendi yazdığı bölümlere bile aykırı o bölümü (bu sezonu) kabul etmiyorum. O saçma sahneyle Night King'in öldürülmesini de kabul etmiyorum. O saçma sahnelerle bir çok karakterin son anda klişe şekilde kurtulmasını da kabul etmiyorum. Yaptım oldu senaryosunu da asla kabul etmiyorum. 'The Long Night' denen hadisenin bir bölümde aradan çıkarılmasını da asla ve kat a kabul etmiyorum.

Neyse devam edelim, sonra ne mi oldu 4. bölüm yayınlandı üstüne 5. bölüm yayınlandı... 4. bölüm zaten gelmiş geçmiş en düşük puanı alarak üzerine düşen görevi yerine getirmiş. Güya 5. bölüme ve orada yaşananlara sebep olmuş. Nasıl olduğunu (daha doğrusu olmadığını) iyi izleyiciler anlamıştır zaten. 4. bölümün pembe dizimsi havasını, LOTR özentisi (OLMAMIŞ) savaş sonrası kutlama sahnelerini, yine mantıksızlıklar silsilesi son sahneleri falan kabul etmiyorum. Dizi bir kere inandırıcılığını kaybettikten sonra bana hiç bir duyguyu geçiremiyor. Hemen hemen hiç bir karakter geçmiş sezonlardaki 'kendisiyle' örtüşmüyor. Dany, Jon, Tyrion asla geçmişte yaşadıklarının etkisinde ilerlemiyor. Olay final kısmına geldiğinde sanki bizim 6 sezon izlediğimiz şeyler yok sayılmış, o karakterler başından bunca şey geçmemiş gibi yazılmış. Burada oyunculara zerre suç bulmam, her şey senaristlerde bitiyor. Yıllar boyu süre gelen temeli atılmış karakterler, uzun yolculuklar geçirmiş karakterler sanki o yaşananlar yokmuş gibi yazılmış. Kendi yazdığıyla çelişen bu çöp senaristlerden nefret ettim final sezonunda. 3. bölümde ordular sahnelerde yok oldu gibi gösterildi, ama ne görelim 4. bölümde sanırım respawn olmuşlar. Bi de harita başında güya şu kadarı gitti bu kadarı gitti gibi gösterip bakın biz bu detayı atlamadık diyorlar. Ahahahaha gülsem mi ağlasam mı bilemedim. Tamamen şov ve içi boş senaryo. TAMAMEN. Yine 4. bölümün son kısmında güneye inmişler, her türlü tehlikeye açık ortamda Dany ablamız napıyor. Ejderhalarla uçuyor, neden peki bilmiyoruz... Sonra ne görelim Iron Fleet gelmiş Ejderhayı öldürmüş. Sonra gemileri yok etmiş. Sonra sonra sonra neyse işte. Ordular toplandı ve son savaştayız. Ha pardon bi de Misandei öldü. Cercei yanına geldi, Misandei ablamız öleceğini bildiği halde uçurumun kenarında bir intihar görevi yapmadı. Halbuki amaç Cercei'nin ölmesi bunu hepimiz biliyoruz. Ama yook afilli sahne yazılacak ve Dany'nin gözüne bakarak Misandei'nin kafası koparılıp surlardan aşağı düşecek. Yoksa Dany 5. bölümdeki Dany nasıl olsun... Tyrion'un onlarca hata yapmasını ve sahip olduğu zekanın sanki olmamasını ise kaldıramıyorum, o yüzden neyse geçelim...

5. bölüme geldiiik. Büyük düşman Cercei ana düşmanımız. Büyük savaşımız sonunda geldi... Koskoca Golden Company var. Sanırım daha önceki bölümlerde sayısı verilmişti 20 bin gibi bir rakam olabilir. Kraliyet savunması var. Surlar var. Onlarca akrep var. Hepsinin şovu önceki bölümde yapıldı, hatta onlar ejderha bile öldürdü... Yani avantaj Cercei'de görünüyor. Çünkü Dany'nin ordusu yorgun ve çoğu gitmiş. Yani o kadar tutarsızlığa rağmen Game of Thrones gerçekçiliğinde olması gereken yine Cercei'nin bu savaşı kazanması. Ama ortada o gerçekçilik kalmamış ki. Senaristler ben yazarım siz izlersiniz, biz yaptık oldu kafasında olduğu için. Dany'e o nefreti ve karakter değişimini muazzam! oluşturdukları için her şey bir anda olup bitiveriyor. Biz ne görelim, koca Iron Fleet, koca Goldan Company 4 dakikada kül oluyor. 50 tane akrep yok oluyor. Hepsini bir ejderha kimse göremeden bir anda yapıyor. Ama onlar önceki bölümde Ejderha öldürdü! Ve tabi ki ejderhaya atılan tüm akrep okları ıska geçiyor. Tabi ki ıska geçecek bir de isabet mi etmesini bekliyorsunuz. Çünkü O DANY ana karakter. Çünkü o Breaker of the Chains. Neyse yine bölümdeki saçma planlar falan yapıldı, artık barış ortamı hazır. Çanlar çaldı silahlar bırakıldı ama yook Dany öyle bir deli ki teslim olmuş herkesi öldürdü. Şehri yerle bir etti, çoluk çocuk sivil dinlemeden... İstediği kadar teknik kalitesi muazzam olsun içeriği ve senaryosu bu kadar tutarsızlıkla dolu bir işi övemem. Ben yıllardır izlediğim karakterlerin ölmesinde tek bir duygu bile gösteremedim. Cercei Jaime sahnesinde duygulanamadım. Çünkü o kadar saçma bir ölüm ki. Yıkıntıların altında öldüler resmen şaka gibi. Hani ana düşmanımız Cercei'ydi. Aaa pardon bizim ana düşmanımız DANY'miş. Offf senaristlere bak nasıl şaşırttılar bizi ama. Biz sezon başında Night King ve walkers bizim düşmanımız olacak derken önce Cercei sandık sonra gerçek düşmanımızla tanıştık. Muazzam! kurguya bakın bee. Arya'nın oraya gitmesi ve final sahnesinde herkesin öldüğü yerde sakat bir at ve Arya'nın oradan sağ çıkması. Komedi gibisiniz senaristler. (Evet siz yazdınız oldu...) Arya gidip Cercei ve Jaime'yi daha sığınağa gitmeden ilk karşılaştıkları yerde öldürseydi keşke. Hem Cercei ve Jaime'ye sağlam bir son olmuş olurdu hem de Arya oraya boşa gitmemiş olurdu. Ama pardon Arya oraya boşa gitmedi ki. DANY'nin yıkımına birinci elden şahit olup sağ çıktı oradan. Sonra da Dany'i öldürecek işte tabi ki... Mükemmel dizimizin efsane finaline az kaldı çok heyecanlıyız!

Martin'den tiyolar almış olabilirler bunları yazarken. Zaten Martin hikayenin finalini bunlara söylemişti geçmişte. Bu minvalde Dany kitapta da gerçekten delirebilir. Ama bu olsa bile kitapta bu kadar basit işleneceğini sanmıyorum. Sanmıyorum değil, asla olmaz yani. Çünkü kitapları okumasam bile (muhakkak yakın zamanda okuyacağım) olayların orada ne kadar detaylı, derin ve felsefik işlendiğine hakimim edindiğim bilgiler doğrultusunda. Bu kendini yazar sanan senarist müsveddelerinin Martin'le o kadar içli dışlı olup onun eserini nasıl bu hale getirdiğine hala aklım almıyor ya neyse.

Bir de şöyle bir şey var. Bizim 7. sezonda izlediğim her şey boşa olmuş oldu. Jon'ların duvarın ötesine gidip ölü getirmesi, son bölümdeki diyaloglar ve ölülere karşı birleşelim teklifi, tüm planların ölüler üzerine yapılması. Yahu aklıma geldikçe sinirlerim bozuluyor. Siz tüm sezonları bu durum üzerine kurdunuz. The Long Night tek bir bölüm asla ve asla olamazdı. 2 3 bölüme yayılıp bir film gibi 2 3 saat sürmeli ve tek gecelik bir olay olmamalıydı. Çünkü bu durum tek gecelik bir şey değil ki. Anlatılanlar bu değildi. The Long Night'ı tek gece olarak resmetmediler evrende. 1 hafta da sürebilir 1 ay da sürebilir. Karanlık her yere yayılır Kings Landing'e falan. Bunu herkes görür ve artık sonun geldiğini anlar. Sonra ilk savaş Winterfell'de yapılır ve bir çok ölüm, yıkım olur. Winterfell'i terk edip oradan kaçabilirlerdi. Sonrasındaysa bir çok hikaye yazılır. Yani tek gece yerine 1 hafta 1 aylık sürece yayılır, bölümlerde belirli bir zaman geçer ama dizi hep karanlık, hep gece. Sonrasında olayı çözmek için Azor Ahai teorisi olabilirdi. Diyalog üzerine gidilebilirdi. Ne bileyim Night King'in amacı ney, neden bunlar yaşanıyor, nedir bu işin temeli. İnsanlar kendi arasında savaşacak zamanı bile bulamamalıydı final sezonunda. Ama biz 3 bölümde tüm ölüleri öldürdük... Ellerinde o kadar malzeme vardı ki... Yani çöp değil de düzgün senaristler olsaydı bu malzemeden çok daha başka şeyler izleyebilirdik. Daha çok şey yazarım da biraz da finale saklayayayım.

Son olarak hiç bir dizi asla bir BREAKİNG BAD olamayacak diyerek noktalıyorum...
8x5

Cercie ve Jamie’nin hikayelerinin bu şekilde sonlanmasını sevemedim. Jamie’nin bir anda 180 derece dönüp Cercie’nin kollarına koşmasının etkisini atlatamadan bu hiç olmadı. Son iki bölümdür dizide romantiklik dozu arttı ve ben muzdaripim bu konudan.

Dany’nin kafayı yemesi biraz aceleye getirilmiş sanki. İyilik meleği gibi dolaşan Dany bir anda evrim geçirdi. Ama kadının yaşadıklarını da hafife almamak gerek taht için o kadar yol kat et sonra o gerçeği öğren. :D

Dracarys’in etrafı alevlere verdiği sahne geçen sezonki Yüksekbahçe’deki görsel şöleni aklıma getirdi. Çok iyiydi. O kargaşada yine Arya’nın kaçışını ve o muteşem oyunculuğunu izledik. :( Ama yine sağ çıktı tabii nasıl olduysa. Cercie’yi falan öldürseydi de oraya gitmesinin bir amacı mı olsaydı? Saçma olmuş.

Euron ve Jamie’nin sahneleri aşırı gereksizdi. Keşke ejderha ateşiyle yanıp kavrulsaydı da erkenden kurtulsaydık. :)

Final, beni anca Jon veya Dany’nin dışındaki bir adayın tahta oturmasıyla tatmin edebilir. Zaten Dany ölecek büyük ihtimal de Jon tahtı ele geçirirse çok klişe olur. Final bölümünde bir sürpriz bekliyorum. En azından geneli tatmin edecek bir son yazılmış olmalı şu diziye.

8/10
Sansa dan @Dosi ve @serhatt A nanik geldi :A rahmetsiz @Çiğdem de mezarında ters dönmüştür :A @turkuazz @mrt-06 @Yiğitt @xBUGRAx @Aserat @DarkLegenD @Harunnn60 @ozmoturk

 

bazinga

Admin
1 Şubat 2007
95,502
34,265
1,060
8x5

Bölümü New York'ta dizinin kendi saatinde (21.00) HBO'da izleme şerefine nail oldum. Fakat ne yazık ki pek sevdiğimi söyleyemeceğim. Bölüm hakkında yazılan çizilenleri okuma fırsatım olmadı ama beklediğimiz şanlı 8x5 bu değildi. Neyse iyi tarafından düşünecek olursak Breaking Bad ve Friends arasındaki zorlu seçime bir üçüncünün gelmeyeceği kesinleşti.

Dany'nin delirmesi şaşırtıcı değildi aslında. Üzdü tabii ama senaryo tamamen o yönde ilerliyordu. Fazla hırsın doğuracağı kötü sonuçlara bağlanması gerekiyordu o hikaye. Yoksa Jon'la mutlu beraberlikle yönetilen bir Westeros diziye yakışmazdı. Çekimler de güzeldi...

Cersei öldü mü emin değilim ama öldüyse kendisine yakışan bir son olmadı. Euron ve Jaime'nin sahnesi eh işteydi. Dağ ve kardeşininki 8x5'te umrumuzda olacak bir kavga değildi. Lord Varys gibi yılan bir karakterin bu şekilde ölmesi bence yakışmadı. Onun kurtulup her devrin adamı olarak yeni kralın yanında olması gerekiyordu. :):)

Tyrion ve Jaime'nin final konuşmaları güzeldi. Yalnız Jaime karakterinin bu sezonki vasfı tartışılır, bir şeye bağlayamadılar. Onca şeyden boşa mı kurtuldu sanki?

Her şeye rağmen Game of Thrones bir daha eşi benzeri gelmeyecek efsane bir dizi. Final sezonundaki tatminsizliklerimizi çok abartmamak gerekiyor. Son bölümde neler olacağını büyük merakla bekliyorum...

9/10
 

Tolstoyevski

Favori Üye
14 Temmuz 2014
7,797
11,951
611
Papua Yeni Gine
www.ataturkungencligehitabesi.com
8x5

Bölümü New York'ta dizinin kendi saatinde (21.00) HBO'da izleme şerefine nail oldum. Fakat ne yazık ki pek sevdiğimi söyleyemeceğim. Bölüm hakkında yazılan çizilenleri okuma fırsatım olmadı ama beklediğimiz şanlı 8x5 bu değildi. Neyse iyi tarafından düşünecek olursak Breaking Bad ve Friends arasındaki zorlu seçime bir üçüncünün gelmeyeceği kesinleşti.

Dany'nin delirmesi şaşırtıcı değildi aslında. Üzdü tabii ama senaryo tamamen o yönde ilerliyordu. Fazla hırsın doğuracağı kötü sonuçlara bağlanması gerekiyordu o hikaye. Yoksa Jon'la mutlu beraberlikle yönetilen bir Westeros diziye yakışmazdı. Çekimler de güzeldi...

Cersei öldü mü emin değilim ama öldüyse kendisine yakışan bir son olmadı. Euron ve Jaime'nin sahnesi eh işteydi. Dağ ve kardeşininki 8x5'te umrumuzda olacak bir kavga değildi. Lord Varys gibi yılan bir karakterin bu şekilde ölmesi bence yakışmadı. Onun kurtulup her devrin adamı olarak yeni kralın yanında olması gerekiyordu. :):)

Tyrion ve Jaime'nin final konuşmaları güzeldi. Yalnız Jaime karakterinin bu sezonki vasfı tartışılır, bir şeye bağlayamadılar. Onca şeyden boşa mı kurtuldu sanki?

Her şeye rağmen Game of Thrones bir daha eşi benzeri gelmeyecek efsane bir dizi. Final sezonundaki tatminsizliklerimizi çok abartmamak gerekiyor. Son bölümde neler olacağını büyük merakla bekliyorum...

9/10
Dizinin son sezon hiçbir büyük dizinin bozmadığı kadar bozduğu da aşikar şimdi? Lost 1 bozmuşsa, HIMYM 10 bozmuşsa GoT da 50 bozmuştur, bunu hiç abartmıyorum. Ki son bölümün güncel IMDB puanı 6.8, bir zamanlar 9 dan aşağı puanı olmayan diziden bahsediyoruz...

Yine de ilk 4-5 sezonuyla ve 6.sezonun bazı bölümleriyle dediğin gibi efsaneler arasına çoktan girdi. Ama genel anlamda ne bir Lost ne de bir Breaking Bad seviyesinde “kalabildi”, belki potansiyeli vardı o seviye için ama GRRM ve senarist değişikliği yüzünden maalesef rezil ettiler diziyi.

Düşünün senarist geçenlerde “Sam’in büyük abisi” gibi bir gafta bulunmuş, dizinin senaristi bile dizinin geçmişinden ve kitaplardan bi haber, Sam’in ailenin en büyük oğlu olduğunu filan bilmiyor. Yahu “sırf şaşırtmak için Arya’yı seçtik” diyen adamlardan bahsediyoruz, boşa mantık aramaya gerek yok. :D

Bu arada şu an New York’ta mısın? :D
 

bazinga

Admin
1 Şubat 2007
95,502
34,265
1,060
Dizinin son sezon hiçbir büyük dizinin bozmadığı kadar bozduğu da aşikar şimdi? Lost 1 bozmuşsa, HIMYM 10 bozmuşsa GoT da 50 bozmuştur, bunu hiç abartmıyorum. Ki son bölümün güncel IMDB puanı 6.8, bir zamanlar 9 dan aşağı puanı olmayan diziden bahsediyoruz...

Yine de ilk 4-5 sezonuyla ve 6.sezonun bazı bölümleriyle dediğin gibi efsaneler arasına çoktan girdi. Ama genel anlamda ne bir Lost ne de bir Breaking Bad seviyesinde “kalabildi”, belki potansiyeli vardı o seviye için ama GRRM ve senarist değişikliği yüzünden maalesef rezil ettiler diziyi.

Düşünün senarist geçenlerde “Sam’in büyük abisi” gibi bir gafta bulunmuş, dizinin senaristi bile dizinin geçmişinden ve kitaplardan bi haber, Sam’in ailenin en büyük oğlu olduğunu filan bilmiyor. Yahu “sırf şaşırtmak için Arya’yı seçtik” diyen adamlardan bahsediyoruz, boşa mantık aramaya gerek yok. :D
Yok ya çok abartıyorsun. :D HIMYM o konuda bence açık ara lider. :D Lost da daha çok bozmuştu da Lost alıştıra alıştıra bozdu GoT sert düşüş. :D

Bu arada şu an New York’ta mısın? :D
Yok ya döndüm dün, İstanbul maalesef. :A
 
  • Güldürdün
Reactions: Tolstoyevski