Ben bir çelişki göremedim, senin demek istediğini anlıyorum ama doğru bir çıkarımda değilsin gibi görünüyor...
Share reytingden daha önemli bir husus değil bir kere, bunda uzlaşmakla işe başlamak lazım...
evet dediğin reklam veren için tam dogru.. reyting ve share paraleliği o diziye verilecek reklamın fiyatını belilirliyor. yani kurtlar vadisini saniye reklamı ile müğenin snayi reklamı bir olmaz ama müge kendi saatinde en pahalı reklamı alır . reytinge bakarak reklam verilir ama fiyatın yükseliğini share belirler en yüksek sahreli dizi diyatını yukarı çeker çünk herkes ona reklam vermek isteyecek arz talep dengesiyle yüksek sharli program daha pahalı reklam alacak rakiplerine göre
share bir dizinin yükselip yükseşmediğinin asıl göstergesidir reyting değildir. benim kastım bu . çünkü reyting yayınlandıgın saate göre yükselir düşer .
Dün Nazlı Tolga İle FOX Ana Haber, tüm iddialı dizilere fark atarak 2.olmuş. Buna da işte FOX farkı denir.
Siz halen daha dizilerle ilgili kavga edin birbirinizle
bastan beri diyecem unutuyom arkadaşlar madem şahere bu kadar işe yaramıyor neden adamlar ölçüyor bu rakamı kendilerine extra bir zorluk çıkarıyorlar )))))) bir dizinin yükselip yükselmediğini share belirlerde ondan. çünkü yaza dogru tvler kapanır ocak ayında tvler açılır ocaga dogru tüm yapımların reytingi artar bu dizinin extra başarısı değil havaların sogumasıyl alakalı bir durumdur
Hala tam aynı yerde değiliz, aynı saatte share'ı en yüksek olan en çok reklamı alır diyorsun, bu doğru. Ama zaten en yüksek share'ı alan, aynı saatte en yüksek reytingi de alıyor. Reklamverenler sadece reytingle de işi çözebilir yani.
.
Dediğin doğru, yazın reytingler düşer. Ama programlar share'ına göre reklam almıyor yine, düşmüş olan reytinge göre reklamını alıyor...
Amaç kaç kişiye reklamını izlettiğin değil mi, niye doğrudan sayıyı ifade eden reytinge değil de share'a baksınlar...
bu önermen sadece prime time için geçerli yani bozuk saatin bir kez dogruyu göstermesi gibi . diğer saatlerde birinciyi nasıl belirleyeceğiZ..
Birinciyi belirlemek niye çok önemli olsun ki ? Doğrudan reytinge göre reklam verilemez mi ?
5 reyting alan bir program ister prime-time'da olsun, ister saat 03:00'da, aynı reklamı almaz mı ?
Reklamveren için ikisi de aynı, sonuçta ikisinde de 5 reytinglik bir kitleye ulaşacak...
Tabi o 5 reytinglik kişilerin cinsiyetine, sosyoekonomik statüsüne göre reklamın içeriği değişebilir...
Dün Nazlı Tolga İle FOX Ana Haber, tüm iddialı dizilere fark atarak 2.olmuş. Buna da işte FOX farkı denir.
Siz halen daha dizilerle ilgili kavga edin birbirinizle
gözlük 8D oldu baya ilerledi snn teknolojinazlı tolga güzel kızmış haberlerine değilde kendisine aşık oldum )
dila hanım muhteşem bir yükselişle cuma gününün kralı
yalan dünya ab grubunda herkese nanik yapmış
koçan düşmüş daha da düşer yakındada kaldırırlar yayından ..
behzat her zamanki gibi kendi seyircisini tatmin edecek oranlarla klasını konuşturuyor..
cuma yorumu bitti cumartesiye geçiyorum )
olurmu prens diyor ama )))