'Yan Oda'da Şok Gelişme: Yayından Kaldırıldı! | Star TV

oyunculara uzuldum. kadro da tecrubelisin den en gencine,
buyuk umutla guzel bir sinerji ile bir araya geliniyor,,, pat - final .


ben oyuncu olsam ,bu gibi durumlar da -motivasyonumu nasil yuksek tutarim bilemiyorum.

-sporcular gibi, ^yeni mac'a bakalim psikolojisi baskin geliyordur diye tahmin ediyorum. yoksa -diger turlu bayagi stres.....

bu tur durumlar da oyunculara onceden bahsediliyor mu, misal,
dizi yayindan 2.bolum den kaldirilsa, itiraz edemezsiniz , vsvb ? ,,,
yani, bi oyuncu her anlamda yasamini /yakin gelecek planini ilk onundeki projeye entegreli ayarliyordur tahminim.

genel de cok erken final yapan dizilerin haberini okudugum da, ustte yazdiklarim ortaya karisik aklima takilir......



-olayin bu gibi teknik tarafina duz izleyici olarak baktigim icin , bayagi -uzagim.

dolayisiyla ;

@Hobbit , @serhatt , , @ömer karataş , @SafNac🕊 , @Yakamoz-Asi , @xemrexxx , @AhmetBayram , @12.Adam ,@Aserat ,@mesmeso , @offensive ,
@Emre Ozansoy , @xxAlemdarxx , @The_Erinch ,@tifosi12345 , @Zortlu Fistan , @bazinga
ve diger forumdaslar.

bu tur-cok erken final konusun da, oyuncularin olayin ustesinden kisa surede - psikolojik/movite olarak nasil ustesinden geldiklerinin -yanitini - forumun tecrubelilerin den okumak isterdim . :bhr: (b)

saygi ve selamlar.
Aslında futbolcular gibi oyuncuların da doğru menajerler ile çalışmaları lazım. Çünkü projeler getirildiğinde, onlarla da bir iletişimin oluyor, doğru projeyi seçmeleri açısından.

Psikolojik anlamda yıprananlar bir süre dizi çekmez, ama ekmek parasını düşünenler, farklı farklı roller denemek isteyenler ertesi gün bir işe hemen evet diyorlar.

Şöyle örnek vereyim, Gürkan Uygun (Memati) mesela çok düşünmez, her projeye evet diyor adam. Misal Kenan Imirzalıoğlu çok seçicidir, her projede görülmez. Çünkü son TV dizisi yanlış bir seçimdi. Bunlar kısa örnek yani.

Bence en önemlisi, doğru yapımcı ve senaryo grubu ile çalışmak. Ay Yapım, Tims&B, Raci Şaşmaz, Osman Sınav. Bu yapımcılarla çalışanlar 1-0 önde başlar hep. Tutan/tutmayan dizileri saymıyorum ama genelde çoğu zaman dizileri tutan yapımcılardır, çünkü iyi yazarlar ile çalışırlar.
 
Aslında futbolcular gibi oyuncuların da doğru menajerler ile çalışmaları lazım. Çünkü projeler getirildiğinde, onlarla da bir iletişimin oluyor, doğru projeyi seçmeleri açısından.

Psikolojik anlamda yıprananlar bir süre dizi çekmez, ama ekmek parasını düşünenler, farklı farklı roller denemek isteyenler ertesi gün bir işe hemen evet diyorlar.

Şöyle örnek vereyim, Gürkan Uygun (Memati) mesela çok düşünmez, her projeye evet diyor adam. Misal Kenan Imirzalıoğlu çok seçicidir, her projede görülmez. Çünkü son TV dizisi yanlış bir seçimdi. Bunlar kısa örnek yani.

Bence en önemlisi, doğru yapımcı ve senaryo grubu ile çalışmak. Ay Yapım, Tims&B, Raci Şaşmaz, Osman Sınav. Bu yapımcılarla çalışanlar 1-0 önde başlar hep. Tutan/tutmayan dizileri saymıyorum ama genelde çoğu zaman dizileri tutan yapımcılardır, çünkü iyi yazarlar ile çalışırlar.
sevgili forumdasim ve dizidasim xxAlemdarxx,

oncelikle detayli geri donusun den dolayi kalemine saglik. keyifle okudum- tesekkur ederim....

senaryo/senarist konusun da bunu en yakin bi izledigim proje den yasadim/dik ; omer dizisi.sevgili @Hobbit , @Mehmet Can ve izleyen diger arkadaslar da bu noktaya katilacaktir diye dusunuyorum. . .
< ilk sezon senaryo ve senarist V
> 2.sezon senaryo ve senarist.

ay yapim konusun da - dedigine ek :

ay yapim ezel,karadayi,cukur,icerde vs ile ozellikle janra olarak islenen konular maskulen ve bunun gibi noktalara deginmesiyle- etrafta ,es dost ,fisilti gazetesi derken her donem dizileri bir sekilde tutmustu. baba,uc kurus ve gaddar haric son donemi pek takip edemedim.

flash back ve ters kose durumlarini da iyi kurguluyorlardi izledigim dizileri ozelinde........

diger yandan,

ben, bir iki proje disinda -ogm dizilerine pek asina degilim. veya daha once yapima detayli pek dikkat etmedim.
,bunda ,sektor de -ay yapimin her isinde kullandigi kara kalem gorselli *jenerik *muziginin de kulak da hep asina kalmasinin da payi yadsinamaz bir gercek. ekrana bakmadan aaa bak bu ay yapim isidir kesin diyebiliyoruz,bu dedigim klasik jenerik yuzunden.
ayni seyi ben sahsen izledigim isleri baglaminda veya genel ogm vs icin diyemem.

onceki mesajimda -kendi sordugum soruya- yanitimi ne olurdu derseniz ,

duz izleyici olarak - benim aklima cikis yolu oneri olarak anca ;
her ne sartta olursa olsun(reyting vs) dizi yayindan 12,13 bolum resmi olarak kontratli sekilde kayda gecip- kaldirilamaz ibaresi olmali. bunu da oyuncular projeye baslarken izmalayip kabul etmeli.
haliyle - 12,13den sonrasinin -insiyatifi *kanala kalmis olur.



saygi ve selamlar.
 
sevgili forumdasim ve dizidasim xxAlemdarxx,

oncelikle detayli geri donusun den dolayi kalemine saglik. keyifle okudum- tesekkur ederim....

senaryo/senarist konusun da bunu en yakin bi izledigim proje den yasadim/dik ; omer dizisi.sevgili @Hobbit , @Mehmet Can ve izleyen diger arkadaslar da bu noktaya katilacaktir diye dusunuyorum. . .
< ilk sezon senaryo ve senarist V
> 2.sezon senaryo ve senarist.

ay yapim konusun da - dedigine ek :

ay yapim ezel,karadayi,cukur,icerde vs ile ozellikle janra olarak islenen konular maskulen ve bunun gibi noktalara deginmesiyle- etrafta ,es dost ,fisilti gazetesi derken her donem dizileri bir sekilde tutmustu. baba,uc kurus ve gaddar haric son donemi pek takip edemedim.

flash back ve ters kose durumlarini da iyi kurguluyorlardi izledigim dizileri ozelinde........

diger yandan,

ben, bir iki proje disinda -ogm dizilerine pek asina degilim. veya daha once yapima detayli pek dikkat etmedim.
,bunda ,sektor de -ay yapimin her isinde kullandigi kara kalem gorselli *jenerik *muziginin de kulak da hep asina kalmasinin da payi yadsinamaz bir gercek. ekrana bakmadan aaa bak bu ay yapim isidir kesin diyebiliyoruz,bu dedigim klasik jenerik yuzunden.
ayni seyi ben sahsen izledigim isleri baglaminda veya genel ogm vs icin diyemem.

onceki mesajimda -kendi sordugum soruya- yanitimi ne olurdu derseniz ,

duz izleyici olarak - benim aklima cikis yolu oneri olarak anca ;
her ne sartta olursa olsun(reyting vs) dizi yayindan 12,13 bolum resmi olarak kontratli sekilde kayda gecip- kaldirilamaz ibaresi olmali. bunu da oyuncular projeye baslarken izmalayip kabul etmeli.
haliyle - 12,13den sonrasinin -insiyatifi *kanala kalmis olur.



saygi ve selamlar.
Maalesef o 12/13 bölümlük kontratlar burada değil Amerikan dizileri geçerli. Bunu Oktay Kaynarca da dile getirmişti. Videonun linki paylaşırım eğer istersen, kendisi artık yapımcı olduğu için önemli fikirler sunmuştu.

OGM dizilerinin hiçbirini seyretmiyorum, ne ilgi çekici buluyorum, ne de izleyesim gelmiyor. Yapımcı Onur Güvenatam'ın herhalde bir işini izlemişimdir o da İstanbullu Gelin'dir. Gerçi onu da kaleme alanlar o başarıyı sağladı, yapımcı olarak sadece iyi de ekmeğini yedi yiyor da. Başka hiçbir dizisini sevmem, kendisi de zaten seyircilerinin isteğine kulak asmayan biri galiba, sosyal medya yorumlarına göre :)
 
12,13 bolum resmi olarak kontratli sekilde kayda gecip- kaldirilamaz ibaresi olmali.
Büyük sükseli oyuncu dediklerimiz genelde yeni bir diziye başlıyor ise 13 bölümlük ücretini hepsini tek seferde isteyebiliyor yazarak. Örnek; Sefirin Kızı./Tuba Büyüküstün, Fatih/Kenan İmirzalıoğlu ve Çetin Tekindor, Kurt Seyit/Fahriye Evcen.

Özellikle Tuba Büyüküstün ve Fahriye Evcen sonradan diziye dahil olmuştu. Genelde yapmadıkları bir durum. Kabul etmelerindeki neden ne olursa olsun 13 bölümlük parayı almaları. Tuba Büyüküstün Sefirin Kızı'na gelmek için 1 milyon TL'nin üzerinde bir para ile gelmişti. (13 bölümlük parayı tek seferde almıştı.) Bu gibi örnekler mevcut. Ama her oyuncu için geçerli değil.

Umarım açıklayıcı olmuştur. :)
 
@xxAlemdarxx ve @Hobbit

her ikinize de kiymetli ve detayli geri donusleriniz icin tesekkur ediyorum. kaleminize saglik, keyifle okudum. :bhr:


oktay kaynarca'yi - yedi tepe istanbul - dizisin de ilk izlemistim.
o dizi de rolunu iyi oynadigindan, sonraki projelerinin kimilerine denk gelip izlemistim. ustura kemal, kv ilk sezon.


kisa ve uzun vade dolayli katki ve cikis yolu uzerine fikirler sunmussa ne guzel .
dizi suresinden, reyting kaygili kisa omru olan diziler yuzunden oyuncular ve set sahne arkasi calisanlari da stres den arinmis olur, en azindan yaptiklari is baglaminda.

genel olarak ben pek yapim ismi vsye asina degilim.....
bi tek -ay yapim aklimda kalmistir uzun sure ,, bunda da, ses getiren hikayeler diziler ve listemden olan bazi oyuncu kadrosu dolayli kimi begendigim dizileri oldugu icindir olsa gerek.

diger yapimlardan da izledigim ve begendigim elbette oldu. sorun su ki, yapim isimlerin den ziyade, dizi isimleri aklimda bellegim de kalmistir.

sevgili hobbit -

benim onerim bahsini ettigin kimi buyuk oyuncular dan ziyade, genel bir oyuncular dolayli-konsensus olusmasi adina bi fikirdi sektore dair.

:)

velhasil. onceki benzer ornekler de oldugu gibi - malesef yazik oldu su guzelim dizi nin cast ve set calisanlarina.
 
Büyük sükseli oyuncu dediklerimiz genelde yeni bir diziye başlıyor ise 13 bölümlük ücretini hepsini tek seferde isteyebiliyor yazarak. Örnek; Sefirin Kızı./Tuba Büyüküstün, Fatih/Kenan İmirzalıoğlu ve Çetin Tekindor, Kurt Seyit/Fahriye Evcen.

Özellikle Tuba Büyüküstün ve Fahriye Evcen sonradan diziye dahil olmuştu. Genelde yapmadıkları bir durum. Kabul etmelerindeki neden ne olursa olsun 13 bölümlük parayı almaları. Tuba Büyüküstün Sefirin Kızı'na gelmek için 1 milyon TL'nin üzerinde bir para ile gelmişti. (13 bölümlük parayı tek seferde almıştı.) Bu gibi örnekler mevcut. Ama her oyuncu için geçerli değil.

Umarım açıklayıcı olmuştur. :)
Haberi tekrar buldum. 25 Ocak 2021 tarihli CNN Haber ve o tarihe bağlı bir çok yerde haber mevcut. Tuba Büyüküstün'ü transfer ücreti 3 Milyon TL'ymiş. Bölüm başı 200 Bin TL ve yurt dışı satışlarından pay alması karşılığı anlaşma sağlanıp diziye gelmiş. @Dante
 
Haberi tekrar buldum. 25 Ocak 2021 tarihli CNN Haber ve o tarihe bağlı bir çok yerde haber mevcut. Tuba Büyüküstün'ü transfer ücreti 3 Milyon TL'ymiş. Bölüm başı 200 Bin TL ve yurt dışı satışlarından pay alması karşılığı anlaşma sağlanıp diziye gelmiş. @Dante
Dizi'yi rezil edip, reytingleri batırmak dışında pek de birşey yapmamıştı oysa ki 😂
 
  • Güldürdün
Reactions: AhmetBayram
Diziyi izlemedim ama kadrosu baya iyiydi star OGM ile bağlarını koparacak gibi görüyor. Masumlar Apartmanı ve Ömer hariç herhangi bi işlerini izlemedim. İkisini de senaryoları nedeniyle yarıda bıraktım. Adamların Netflixe yaptıkları iş bile ana akım kanallarda yayınlanan dizilerden farksız, berbat bir işti. Başta ilgi çekici ve nispeten iyi başlayan hiç bi dizileri aynı ivmede kalamadı diye hatırlıyorum. Artık Gülseren Budayıcıoğlu'nun da, ekranı zapteden işlerinin de azaltarak bitmesi umuduyla 😄
 
Sırf fan kitlesi var diye diziyi çoluk çocuğun hikayesi diye yazarlarsa olacak max sonuç bu olur yine dua etsinler 4 bölüm yayınlandı. Ellerindr Nazan Kesal, Melek Baykal ve Şevval Sam varken güzel bir hikayede izleyememek kötü oldu ama hayırlısı.

Artık OGM ve Star işbirliği bitsedr farklı yapımcıdan dizi alsalar. Bundan sonra Star'ı ilgi çekici bir dònem dizisi kurtarır. Ama başta Star dramalar müdürünü drğistirmesi lazım hep aynı formatta işler alıyor her dizilerinde metres görmekten midem bulandı ne kadar vizyonsuzlar ya. Hiç mi hikaye kalmadı. Yani sindirellayı dizi yapsalar daha ilgi çekici olur.

Neyse hayırlısı.
 
  • Beğendim
Reactions: Mehmet Can and soo