herseyi biliyorum diye gecinmiyorum sonucta bende bir insanim ve ögrenecek cok sey var.
Öncelikle küpe bir ziynet eşyasıdır. Yani süslenme vasıtası. "Allah güzeldir, güzeli sever." (Müslim, İman, 147) fehvasınca fıtrî ölçüler içinde kalmak şartıyla bayanların da erkeklerin de süslenmeleri hem ihtiyaç hem hak hem de vecibedir. Fıtrî ölçüler; hilkat (yaratılış) değişikliğine yol açacak tasarruflara girmeme, karşı cinse benzememe, erkekler için genel-geçer İslami nasslarla yasaklanan altın, gümüş, ipek gibi ziynet eşyaları kullanmama ve israf etmeme gibi şeylerdir. Genel bir ölçü olarak da şu denilebilir: Beden ve ruh sağlığını tehlikeye atacak yollara girmeme.
Bu açıdan erkek adına süslenme nedir, o süsleneyim derken hangi ziynet eşyaları kullanır/kullanabilir gibi hususlarda fakihler farklı müzakerelerde bulunmuş, farklı sonuçlara ulaşmışlardır. Kilit kavram, içinde yaşanılan ülkenin genel kültürüdür.
Bu aşama küpenin yeri nedir diyecek olursanız; çok ender de olsa bazı çağdaş İslam bilginleri Müslüman'ın içinde yaşadığı toplumun kabullenmesine bağlı olarak erkeklerin küpe takabileceğini söylemektedirler. Onlar Osmanlılar döneminde bazı leventlerin (denizci) ve eğer tarihî rivayetler doğruysa Yavuz Sultan Selim'in küpe takmasını bu görüşlerine delil olarak gösterirler.
Ama çoğunluğu teşkil eden ulema, meseleye fıtrat açısından bakarak erkeklerin küpe takmasının caiz olmadığını söylemektedirler. Bizim de katıldığımız bu görüşte esas olan, müslim-gayrimüslim adeta bütün insanlığa mal olmuş genel kabuldür. Bugün her ne kadar bazı Batı toplumlarında erkekler küpe taksa da, bunlar marjinal bir grubu oluşturmakta ve kendi aileleri başta olmak üzere toplumlarından kabul görmemektedir. İnsan hakları, ferdî özgürlükler, küpe takan erkeklerin hoş görülmesine yetmemektedir.
Önümüze koyduğun yazı tamamen kişisel görüşlerden oluşan öznel bir yargıdır.
İslami açıdan elle tutulur bir tarafı yok.
İçinde "bize göre" gibi kısımların bulunduğu bir makale yada her ne diye tasfir ediliyorsa: o şey bilimsel yada dini açıdan geçersiz kılınır.İslami şartlar nettir.Lafı dolandırmaz.Burada nereden aldın bilmiyorum ama sadece bir tane ayete yer verilmiş sanırsam.Ondanda bu anlamlar çıkarılması konunun baya genişletilmesinden kaynaklanmış.
Başka yerlerden yazı bulmak yerine kendi fikirlerini burada ortaya koyarsan kendini daha iyi savunursun diye düşünüyorum.Ek olarak burada birşeyleri kanıtlama çabasında değiliz.Belirli fikirleri ortaya atarak,saygı çerçevesi içinde ortak bir yol bulmaya çalışıyoruz.Senin fikirlerin tamamen yanlış,benim fikirlerim tamamen doğru dersek zaten mevcut kafa yapısında ne kadar konuşursak konuşalım gözle görülür bir değişiklik yaratamayız.
Son düzenleme: