TV verilerine ek olarak açıklanan sosyal medya verileri önem arzetmeye başladı.
Diziler ve programların sosyal medyada eşit hayranı olmadığı için atılan tweet sayıları da farklılık gösteriyor. Somera şirketi verileri açılamaya başladığından bu yana diziler arası farklılık da net olarak ortaya çıkmaya başladı. Bazı diziler az kişiyle de zirveyi alabilirken bazıları daha fazla kullanıcı ile zirve yarışına giriyor.
Dizilerin totalleşmesi arttıkça ve izleyici kitlesi gençleştikçe kişi başına atılan tweet sayısı artıyor.Yani bu dizilerin izleyicilerin dizileri izlerken daha fazla mesaj atarak dizilerinin sosyal medya reytinglerinin daha yüksek gözükmesini sağlıyor.Bu dizilere en belirgin örnekler: Karagül, Karadayı,Güneşi Beklerken,Kara Para Aşk ve Çalkuşu.
Bazı dizilerin izleyicileri de dizi izlerken daha az mesaj atıyor:Kardeş Payı,Muhteşem Yüzyıl ve Arkadşaım Hoşgeldin.
İşte programlar ve kullanıcıların ortalama mesaj sayıları
(Mayıs 2014)
(Mayıs 2014)
| PROGRAM | KİŞİ BAŞI ORTALAMA TWEET |
| Yedi Güzel Adam | 1.36 |
| Çalıkuşu | 3.06 |
| Survivor | 1.90 |
| Yalan Dünya | 1.33 |
| Karagül | 2.06 |
| Makina Kafa | 1.48 |
| Beyaz Show | 1.45 |
| Medcezir | 1.46 |
| Kardeş Payı | 1.31 |
| Kurtlar Vadisi Pusu | 1.34 |
| Arkadaşım Hoşgeldin | 1.23 |
| Güneşi Beklerken | 2.34 |
| O Hayat Benim | 1.79 |
| K.O.Volkan Konak | 1.16 |
| Karadayı | 2.82 |
| Beni Böyle Sev | 1.56 |
| Kurt Seyit ve Şura | 1.59 |
| Küçük Ağa | 1.63 |
| Muhteşem Yüzyıl | 1.19 |
| Sevdaluk | 1.78 |
| Kara Para Aşk | 2.50 |
Son düzenleme: