Padişahlar Veled-i Zina'dır

beyazsoy

Favori Üye
Katılım
23 Aralık 2011
Mesajlar
29,669
Reaksiyon puanı
13,168
Puanı
1,059
sayfayla işim olmaz

veled-i zina zina sonucu doğan çocuk demektir

zina nasıl olur evlilik dışı ilişkilerle olur

padişahlar cariyelerle evlimidir

değildir

sonuç? =nurşen mazıcı..

yanlış biliyon diyorum okumadan ahkam kesiyon :)) önce eklediğim sayfayı oku.. zina islami bir tabir. islamın yasak koydugu ilişki türüdür. öyle evlilik dışı ilişki değildir.

- - - Ekleme - - -

ha cariyeyle isterse evlilik yapar padişah cariyelerle evli değildir yaklaşımı yanlış . sayfayı hele bir okuyun yahuu

- - - Ekleme - - -

Sen Myyi izlemeden eleştiriyorsun ya. Şimdi ne cevap vereceksin diye düşünüdüm. Haklı çıktım verecek cevabın yokmuş :)

baştan dedim ya bilmediğim konularda ahkam kesmem . zaten konumuz my elştirsi değil. my de o kısımları izlemedim.. bilmediğm konulara cevap yetiştirme huyum asla olmadı birileri gibi :))))
 

berkann

Favori Üye
Katılım
22 Aralık 2011
Mesajlar
18,893
Reaksiyon puanı
6,728
Puanı
1,060
yanlış biliyon diyorum okumadan ahkam kesiyon :)) önce eklediğim sayfayı oku.. zina islami bir tabir. islamın yasak koydugu ilişki türüdür. öyle evlilik dışı ilişki değildir.

- - - Ekleme - - -

ha cariyeyle isterse evlilik yapar padişah cariyelerle evli değildir yaklaşımı yanlış . sayfayı hele bir okuyun yahuu

İstedleriyle evleniyorlar istemedilkeriyle evlenmiyorlar. Kanuni Hürremle evlenmiş, Mahidevranla evlenmemiş.:)
 

destere

Favori Üye
Katılım
15 Ocak 2012
Mesajlar
67,698
Reaksiyon puanı
41,332
Puanı
1,059
ben güçlüye göre değişen kurallardan her zaman nefret etmişimdir beyazsoy ..

neymiş zengin kart oğlana.. 4 kadın

neymiş padişahsan 4 kadın + 50 cariye sevaptır .????


kanunlar kurallar hep yoksulu vuruyor ilginçtir ??

 

beyazsoy

Favori Üye
Katılım
23 Aralık 2011
Mesajlar
29,669
Reaksiyon puanı
13,168
Puanı
1,059
İstedleriyle evleniyorlar istemedilkeriyle evlenmiyorlar. Kanuni Hürremle evlenmiş, Mahidevranla evlenmemiş.:)

yaw hele eklediğim sayfayı oku tüm sorularına cevap var. niye bu kadar ısrar okumamak . o sayfada padişahlara eleştiride var.
arkadaş mahidevranda köle hürremde köle oldugu için padişah cariyelere ister nikah kıyar isterse kıymaz. ama hür kadın olsalardı mecburi nikah kıyması lazım. zaten my yi izlediysen ki izlediğini iddia ediyon ama dikkatli izlememişsin :)))) hürremi önce azad ediyor sülüman :)) yani hürleştiriyor sonra dizde hürrem artık evlilik akidleri olmadan halvet edemiyeceğini çünkü hür kadınlarla padişah ancak resmi nikah şartıyla karı koca hayatı yaşabileceğini söylüyor. böylece mecbur kalıyor sülüman ( bak istediğiiçin değil islam hukukuna göre mecbur oldugu için) nikah kıyıyor

bak iyiki konuyu my ye taşıdın yoksa burdaki arlkadaşları ikna etmem imkansız :)) malum kitaplardan çok my ye inanıyor arkdaşlar :))))))

yani nekadar cihan pasişahıda olsa canın istediği gibi gibi davranamıyor osmanlı padişahları islam hukuyla baglılar.. öyle boş kelleden atan arkadaşlara itaf olunur

- - - Ekleme - - -

ben güçlüye göre değişen kurallardan her zaman nefret etmişimdir beyazsoy ..

neymiş zengin kart oğlana.. 4 kadın

neymiş padişahsan 4 kadın + 50 cariye sevaptır .????


kanunlar kurallar hep yoksulu vuruyor ilginçtir ??


destere allah aşkına bilmeden ahkam kesme yahuu :))) 2 sayfayı okusan herşeye cevap var diyom ısrarla okumuyorsunuz . okumatan bu kadar neden korkuyorsun :)))

islamdaki bu kural evlilik şartlarını yerine getiremeyen fakir insların zinaya düşmesinler diye getirilmiş. malum evlik için kadınlar paralı inslar ister evi dayamak döşemek lazım falan filan.. ee bu kuraldan zengilerden faydalanmışlar işte :))))
 

beyazsoy

Favori Üye
Katılım
23 Aralık 2011
Mesajlar
29,669
Reaksiyon puanı
13,168
Puanı
1,059
okuyamayanlar için

Hür kadınlar varken cariyelerle evlenmek dinen caiz midir? Ayrıca Cariyelerle nikâhsız yaşamalarının şer'î dayanağı nedir?

Kur'ân-ı Kerim, hür erkeklerin cariyelerle nikâh yaparak evlenmelerini, Müslüman hür kadınlarla ile evlenebilme gücü ve imkânı bulunmama şartına bağlamaktadır. Bu şart gerçekleşmesi halinde de, ayrıca cariyelerin Müslüman veya ehl-i kitap olmaları şartı aranmaktadır. Hanefi hukukçular, hür bir erkeğin câriye ile evlenebilmesi için, hür bir kadınla evlenmeye imkânının bulunmamasını, aksi takdirde evlenmenin gayr-ı sahih ve bazılarına göre de mekruh görüldüğünü beyân etmektedirler. Bir kısım hukukçular, bu durumun hür erkeğin birinci Hanım'ının hür bir kadın olması halinde söz konusu olduğunu, halbuki hür bir kadınla evlenme imkânı varken câriye ile evlenmesinin sahih ve caiz olduğunu ifade etmektedirler. Fetvaya esas olan da bu olduğundan dolayı, Osmanlı Padişahları, hür bir kadınla evlenme imkânları bulunmasına rağmen, cariyelerle evlenmeyi âdet haline getirmişlerdir.



Osmanlı Devletinin resmî Kanun-ı Umûmîsi sayılan Mültekâ'daki ifade aynen şöyledir:
"Hür bir erkeğin, daha evvel evlendiği hür bir kadın yoksa, ehl-i kitap veya Müslüman olan bir câriye ile evlenmesi, hür bir kadınla evlenme imkânı bulunsa dahi, sahih ve caizdir. Hür bir kadınla evli olan hür erkeğin bir câriye ile evlenmesi ise sahih değildir. Zira Hz. Peygamber, "Hür bir kadın üzerine câriye ile evlenmek sahih olmaz" buyurmuşlardır. Bu hususda İmâm Mâlik, hür kadının rızasıyla böyle bir evliliğin caiz olacağını ifade ederken, İmâm Şâfi'î de kocanın köle olması halinde böyle bir evliliğin caiz olduğunu söylemektedir".


Fâtih Sultân Mehmed'den sonra, nasıl devlet ve kapıkulu kadroları, devşirme erkeklere bırakılmışsa, Harem'deki kadınlar saltanatı da devşirmeler ve dışarıdan satın alınan değişik milletlere mensup cariyelere terk edilmiştir. Fâtih devrinden Osmanlı Devletinin yıkılışına kadar, kahir ekseriyetle Osmanlı Padişahları, nikâh akdiyle ve hür kadınlarla evlenmeyi terk etmişler ve bunun yerini cariyelerle ve nikâh akdi yapmadan karı-koca hayatı yaşama usulü almıştır. İslâm Hukukuna göre, cariyelerle nikâh akdi ile evlenmek caiz ise de, nikâh akdi yapmadan istifrâş hakkını kullanarak yine karı-koca hayatı yaşamak mümkündür.

İslâm Hukukunun câriye kabul ettiği kadın kölelerin bir statüsü de, eş statüsündeki veya istifrâş hakkı bulunan cariyeliktir. Bu tesbitten de anlaşılacağı üzere, köle veya hür başka erkekler ile evli olmayan cariyeler, iki şekilde Padişahlar ile karı-koca hayatı yaşayabilirler:
Birincisi; Padişahın eli altındaki cariyesi ile nikâh akdi yaparak evlenmesidir. Bu da iki şekilde olur;

a) Padişah evlenmeden önce cariyesini âzâd eder yani hürriyetine kavuşturur ve bu durumda hür bir kadınla evlenmiş olur. Böyle bir evlilik halinde, daha evvel hür bir kadınla evli olması, dört sınırını aşmamış olmak şartıyla, cariyesini âzâd ederek evlenmesine mâni teşkil etmez. Bu durumda, âzâd ederek evlendiği câriye ile hür olarak evlendiği diğer hanımları arasında hiçbir hüküm ve statü farkı mevcut değildir. Bir kısım araştırmacılara göre, Kanunî Sultân Süleyman, bir akın sırasında esir edilerek Padişah'a takdim edilen Hürrem Sultan'ı önce âzâd etmiş ve sonra da nikâh akdi ile eşliğine almış ve Fâtih zamanından beri devam eden cariyelerin nikâhsız istifraş edilmesi kaidesini bozmuştur. Ancak çoğu tarihçiler, bu kaidenin Sultân İbrahim'in Telli Haseki'yi önce âzâd edip sonra da nikâh akdi ile onunla evlenmesi ile bozulduğunu ifade etmektedirler.


b) Cariyesi câriye statüsünde kalmakla beraber, Padişah nikâh akdiyle onunla evlenir. Bu durumda nikâh ihtiyatî bir nikâh olacaktır. Ayrıca efendi daha evvel hür bir kadınla evli ise, bazı hukukçular câriye ile olan nikâh akdinin, Nisa Süresindeki âyetin hükmü gereği mekruh olacağını ve bir kısım hukukçular ise bu akdin sahih olmayacağını ifade etmişlerdir. Eğer Padişah hür bir kadınla evli değilse, o zaman ehl-i kitap veya Müslüman olmaları şartıyla câriyesiyle nikâh akdiyle evlenebilecektir. Her iki halde de evlilik akdi ihtiyatî bir akittir ve hukukî sonuçlarını tam doğurmaz. Her ikisinde de doğan çocukları hür olarak doğar. Hürrem Sultân'ınkinin bu gruba girdiği ve cariyelikten kurtulamadığı daha evvel ifade olunmuştu.


İkincisi; İslâm hukukuna göre, Padişah, başka bir erkek ile evli olmayan bir cariyesi ile herhangi bir nikâh akdi olmadan karı-koca hayatı yaşayabilir. Efendi için sabit olan bu hakka istifraş hakkı denmektedir. Asıl câriye hukuku burada söz konusudur. Kur'ân, "Onlar namuslarını korurlar; sadece eşleri ve cariyeleri ile ilişki kurarlar. Çünkü bunu yapanlar ayıplanmazlar" buyurarak, istifraş hakkının şer'î dayanağını açıklamaktadır. Ancak önemle belirtelim ki, bu istifraş hakkı da, Kur'-an'ın ifadesiyle zinaya yol açmaması ve gizli metres hayatına dönüşmemesi için önemli kaidelere bağlanmıştır. Hatta öylesine kaideler konulmuştur ki, hür ve evli bir kadın ile istifraş hakkına dayanılarak karı-koca hayatı yaşanan câriye arasındaki en önemli fark, cariyenin efendisinin mirasından istifâde edememesidir. Miras münâsebetinin dışında bazı cüz'i farklar da vardır. Mesela istifraş hakkı ile bir câriye ile karı-koca hayatı yaşama poligami = birden fazla kadınla evlilik sınırına tâbi olmama, iddet ve boşamada bekleme sürelerinin yarıya indirilmesi ve daha önce de ifade ettiğimiz gibi cariyenin örtünme konusunda hür kadınlar gibi olmaması gibi farklar, aile içerisindeki statüyü fazla etkilemeyen hallerdir.


Önemle ifade edelim ki, Padişah, kendi cariyesi dışında bir câriye ile nikâh akdi yaptığı takdirde birden fazla evlenmenin sınırına riâyet edecektir. Ancak istifraş hakkı ile karı-koca hayatı yaşaması halinde, böyle bir sınır mevzubahis değildir. Efendi'nin istifraş hakkına dayanarak cariyesi ile karı-koca hayatı yaşamasına teserrî de denmektedir. Osmanlı Padişahları bir kısım cariyeleri ile nikâh akdi yapmasına karşılık, istifraş hakkı bulunan bir kısım cariyeleri ile de teserrî yani nikâh olmadan karı-koca hayatı yaşamıştır. Bu sebeple birden fazla evlenme konusundaki sınıra riâyet edilmeye ihtiyaç kalmamıştır. Osmanlı Padişahlarının aile hayatlarında ri'âyet ettikleri hukukî statü çoğunlukla budur. Bu sebeple özellikle Kadın Efendiler, Padişahların zevceleri yani eşleri olarak takdim edilmiştir ve doğru olan da budur.
 
Son düzenleme:

Prncss..

Emekli
Katılım
24 Nisan 2007
Mesajlar
10,366
Reaksiyon puanı
294
Puanı
305
beyazsoy'un dediği doğru bu konuda ben de daha önce bir kitap okumuştum. Ama beyazsoy'un yazdığı yazı üzerinden gidersek

a) Padişah evlenmeden önce cariyesini âzâd eder yani hürriyetine kavuşturur ve bu durumda hür bir kadınla evlenmiş olur. Böyle bir evlilik halinde, daha evvel hür bir kadınla evli olması, dört sınırını aşmamış olmak şartıyla, cariyesini âzâd ederek evlenmesine mâni teşkil etmez.

Bu maddede Hürrem Sultan'ın olayı mevcut. Kişi azad ediliyor ve 4 kişiye kadar evlenme hakkı oluyor.

Diğer sizin takıldığınız istifraş hakkı.
b) Padişah, başka bir erkek ile evli olmayan bir cariyesi ile herhangi bir nikâh akdi olmadan karı-koca hayatı yaşayabilir. Efendi için sabit olan bu hakka istifraş hakkı denmektedir. Bu istifraş hakkı da, Kur'-an'ın ifadesiyle zinaya yol açmaması ve gizli metres hayatına dönüşmemesi için önemli kaidelere bağlanmıştır.

Haremlerde bu sebeple vardır ve haremde olan birliktelikler bu yüzden ayıplanmaz ve zina değildir. Tüm olaylar padişahın çatısı altında geçer ve oradaki kadınlar ne başkasıyla birliktedir ne de ortada gizli saklı ayıp bir durum vardır. Osmanlıda dini kurallar hiçe sayılarak bu gibi bir olay zaten olmaz. Olmuş olsa kadısı var halkı var illa ses çıkartacak birileri var. Sırf bu kısımları bile okusaydı bunu söyleyen kişi kendi tarihçi kimliğinden utanırdı.
 

xemrexxx

Konu Sahibi
Favori Üye
Katılım
18 Mart 2012
Mesajlar
181,747
Reaksiyon puanı
132,773
Puanı
1,061
Konum
İstanbul
o zmannın koşullarını araştırın bir kölelik olmayan yerler de var osmanlı gibi devrin en ileri devletinde kölelişk varken daha alt ülkelerde yok :D
 

beyazsoy

Favori Üye
Katılım
23 Aralık 2011
Mesajlar
29,669
Reaksiyon puanı
13,168
Puanı
1,059
o zmannın koşullarını araştırın bir kölelik olmayan yerler de var osmanlı gibi devrin en ileri devletinde kölelişk varken daha alt ülkelerde yok :D

köleliği kaldıran islam dinidiri. osmanlı köle satın alırdı kimseyi köle yapamzdı. aynı kimseyi hadım etmediği gibi.. kölelik avrupada ve dünyada kalkması insan hakları beyannamesiyle oldu.
ameriikda siyahlar ikincisi sınıf vadandaştı daha düne kadar
 
Son düzenleme:

xemrexxx

Konu Sahibi
Favori Üye
Katılım
18 Mart 2012
Mesajlar
181,747
Reaksiyon puanı
132,773
Puanı
1,061
Konum
İstanbul
köleliği kaldıran islam dinidiri. osmanlı köle satın alırdı kimseyi köle yapamzdı. aynı kimseyi hadım etmediği gibi.. kölelik avrupada ve dünyada kalkması insan hakları beyannamesiyle oldu. biliyom okumayı sevmiyorsun ama al oku ne zaman kölelik avrupada ilk kez yasaklanmış

İnsan Hakları Evrensel Bildirisi - Vikipedi

hmm aynı kounda geçmişteki çalışmaları da oku osmanlı nın payı varmı hiç ::D
 

berkann

Favori Üye
Katılım
22 Aralık 2011
Mesajlar
18,893
Reaksiyon puanı
6,728
Puanı
1,060
köleliği kaldıran islam dinidiri. osmanlı köle satın alırdı kimseyi köle yapamzdı. aynı kimseyi hadım etmediği gibi.. kölelik avrupada ve dünyada kalkması insan hakları beyannamesiyle oldu.
ameriikda siyahlar ikincisi sınıf vadandaştı daha düne kadar

Hadım etmezlerdi mi? Benim bildiğim harem ağaları hadım ediliyor.
 

Prncss..

Emekli
Katılım
24 Nisan 2007
Mesajlar
10,366
Reaksiyon puanı
294
Puanı
305
Hadım eden Osmanlı değil, köle tüccarları tarafından hadım ediliyorlar daha sonra satılıyorlar.
 

berkann

Favori Üye
Katılım
22 Aralık 2011
Mesajlar
18,893
Reaksiyon puanı
6,728
Puanı
1,060
onlar osmanlı dışındaki topraklarda hadım edilmiş kişler osmanlı satın alırdı. onları

Hımm. Osmanlı bu kötülüğe göz yumardı yani. Oldu o zaman ben içkiyi ağzımla içersem yanlış, doğrudan kanıma alırsam doğru. Bunu hiç beklmezdim Osmanlıdan. :)
 

beyazsoy

Favori Üye
Katılım
23 Aralık 2011
Mesajlar
29,669
Reaksiyon puanı
13,168
Puanı
1,059
Hımm. Osmanlı bu kötülüğe göz yumardı yani. Oldu o zaman ben içkiyi ağzımla içersem yanlış, doğrudan kanıma alırsam doğru. Bunu hiç beklmezdim Osmanlıdan. :)

osmanlı mükkemel bir devlet değil. tamda isilam devletide denemez.. her devleti şartlarına göre degerlendireceksin. hadım edilen insalar osmanlıda istihdam edilirdi . bu zamnda da istihdam ediliyor ama e-5 de :(( hangisi modern düşünmek lazım