Elazığ'da 6.8 Büyüklüğünde Deprem! 41 Ölü, 1607 Yaralı Var!

Sherlock

Moderatör
7 Eylül 2016
14,347
12,274
710
İstanbul
Güzel video diyordum son dakikasına kadar. Tamam paralı özel videolar hazırla bir şey diyen yok fakat şöyle bir konuda video çekiyorsan paralı da yapma bir zahmet.
Bence yine de güzel video, birçok acı ama gerçek olan şeyi gözler önüne seriyor. Ama dediğin gibi paralı olarak yayınlayacağım dediği ayrı videoyu da herkese açık bir şekilde atabilirdi. Tabii içeriğini bilemiyorum, belki de herkese açık-filtresiz hali ceza aldıracak konuşmalar falan barındırıyordur.
 
  • Beğendim
Reactions: xdragxx

Turkuazz

Favori Üye
4 Eylül 2015
15,606
11,106
860
Dünyadan
Cuma günü hissedilen depremde Elazığ Diyarbakır Malatya ile bütün hissedilen şehirlerimize geçmiş olsun. Dilerim Allah bir daha yaşatmasın.çok fazla sallandık rabbim korusun inşallah..
 
Son düzenleme:
  • Beğendim
Reactions: vadikızı

Forumdash

Kendi Modu
Favori Üye
21 Temmuz 2012
60,286
30,612
1,060
Saydığı şeylerin birçoğu deprem vergisi ile yapılmıyor zaten; savunduğu şey de rantsal, pardon kentsel dönüşüm. Bundan halkın değil de kimlerin nemalandığı malum zaten. 2020 yılında 6.5 şiddetinde bir depremle, bir şehir enkaz haline geliyorsa, 20 kişiden fazla insan ölüyorsa; İstanbul'da -dünyanın en büyük şehirlerinden birisi- 5.8 şiddetinde bir deprem sonrasında iletişim tamamen yok oluyorsa, insanların sığınabileceği afet toplanma bölgelerinin yerinde AVM veya plazalar varsa, birçok bina hasar görüyorsa -ki bu binalar arasında kamu kurumları ve okullar da var- kusura bakma ama devlet o deprem vergileriyle gereğini yapmamış demektir. Bunu sen de çok iyi biliyorsun...
kimse bunu paylaşmamiş. 29'dan başlattım ki sordugun soruları afadın yetkisilisi söyluyor.



ABD'nin istediği zaman istediği yerde deprem yaratabilmesine rağmen dangalakça bir şekilde 1.5'lik deprem yarattığına inanmaya devam edebilirsin. Bunun düz dünyacılıktan, evrim karşıtlığından, Ay'a gidilmedicilikten hiçbir farkı yok. Bu son mesajım.
@Forumdash @mrt-06 bu gerçekten son mesajım çünkü bundan daha fazlasını maalesef yapamam.
🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
Hala bana evrim teorisiyle geliyorsun. O zaman ben de sana teknoloji evrimini göstereyim.
Önceki postlarımda dedim bugun adı HAARP olur yarın başka bişey olur. Herneyse boşa tatava yapamıcam.
Hatta @blacklion sen de oku ki altta mesajına cevap olsun neden hala savundugumu

Düz dünyacılık demişken zamanında da yuvarlık dendiğinde karşi çıkanlar olmuştu. Şimdi teknoloji gelişti adamlar uzaydan dunaynın yuvarlak oldugunu gösteriyor.

bence de son mesaj olsun. iki gecedir film için geliyorum size laf anlatıcam diye link aramakla ugraşıyorum. Daha benim neyi savundugum anlamamakla direnip yok evrim yok dnler yok düz dünyacılar... Konumuz bu muu????
Bak olmayan bir şeye inancım artıyor diyorsun ben de sana ordan geçen fayı gösteriyorum. Elazığ'da yaşanan depremden sonra aktroller ve ahaber gibi kanallar bunu ortaya tekrar çıkardığı için her depremde olduğu gibi esprili bir şekilde seninle takıldım da neden bu kadar ciddileştin bir daha olmasın vs. anlamadım. İnanmakta özgürsün zaten, kandilli bunun faydaki kırılmadan olup olmadığını tespit edip şiddet ölçümü yapıyor. Eğer senin dediğin tarzda bir olay olsa bu jeofizikçiler anlamayacak mı? Sadece mantığınla düşününce bile reddedebileceğin bir şeye inancım artıyor diyorsan doğal olarak ben sana antitez üretirim ama sonucunda da hala inanırsan ben sana saygı duymaktan başka ne yapabilirim?
Espirini anladım. Orada bi daha olmasın dediysem demek ki önceden bişey olmuş.
İlkinde şıp diye anlayıp şimdi anlamamazlıktan gelmen pesss...
 
  • Beğendim
Reactions: blacklion

Sherlock

Moderatör
7 Eylül 2016
14,347
12,274
710
İstanbul
kimse bunu paylaşmamiş. 29'dan başlattım ki sordugun soruları afadın yetkisilisi söyluyor.

Videoyu izledim, AFAD’ın yetkilisi de benim saydığım sorunlardan bahsetmiş, cevapları beni tatmin etmedi açıkçası. Burası bir deprem ülkesi olmasına rağmen hala “hazır hale geleceğiz”, “hazır olacağız” gibi konuşuyor tüm yetkililer. “Şehirlerimizde, ilçelerimizde bina yoğunluğu var” diyor. Bu binaların dikilebilmesi için kimin yetki ve izin verdiği ve hatta kimlerin bu yolla zengin olduğu ortada. Bir iktidar partisi var, yıllardır bu ülkenin başında ama hala bu ülke, bu şehir (İstanbul) depreme/deprem gerçeğine hazır değil. 39 kişi canından olmuş, insanlar çadırlarda kalıyor ve çıkıp “depremi durduramayız, Allah’tan geldi, kader” minvalinde açıklamalar yapılıyor. Ben bunu bir vatandaş olarak kabullenemiyorum. Durum tam olarak bu...

2003 yılında kalıcı hale getirildi deprem vergisi, “ÖİV (Özel İletişim Vergisi)” adı altında toplanmaya devam etti.
 

batuhankaralar

FF Premium+
Favori Üye
11 Ağustos 2012
19,257
13,484
861
Yukarıdaki tartışmayı okudum, mesajlara tek tek cevap vermek yerine toplu bir cevap vereyim böyle daha rahat olacak.

Birincisi bu depremi HAARP ile bağdaştırmak tek kelimeyle deli saçmalığı. HAARP iddiası deniz altından fayın harekete geçirilmesine dayalı, Elazığ'a yakın en büyük su alanı ise Keban Barajı ve Hazar Gölü :) İnanmayın yani şu HAARP söylentilerine.

İkincisi bu depremde başarılı bir sınav verilmesinin nedeni AFAD. Türkiye Afet Müdahale Planı ilk defa Elazığ Depremi'nde uygulandı ve bu plan görüldüğü kadarıyla başarılı oldu, herhangi bir karışıklık ya da koordinasyon sorunu meydana gelmedi. 99'u saymazsak Van Depremi'nde böyle bir plan yoktu ve neler yaşandığını hatırlıyoruz.

Son olarak da vergiler vs. hafif siyaset şeyleri. 99 depremiyle zamanında geçici olarak deprem vergisi toplandı ve daha sonra bu vergi ÖİV şeklinde kalıcı hale getirildi. Dolayısıyla evet ortada toplanan bir para var ama görüldüğü kadarıyla devlet gereken yardımı yapıyor. Bu vergi binaların güçlendirilmesi ya da yıkılıp yeniden yapılması için kullanılabilir mi, elbette fakat insanlar evim elimden gider diye test yaptırmaktan bile kaçınıyor. Dolayısıyla biraz bizim de hatamız var.

Genel olarak İstanbul'da 7.5 büyüklüğünde bir deprem beklendiği resmi olarak açıklanmış bir durum. Bu noktadan sonra korkulan şey başımıza gelmeden maddi durumumuz el verdiği kadarıyla tedbir almamız gerekiyor. Mesela evde deprem çantası olmadığını fark ettim, bu çok büyük bir ihmal ve hemen hazırlamaya başladım.
 

vadikızı

Favori Üye
31 Mart 2012
51,026
32,867
1,060
36
Kayseri
Yukarıdaki tartışmayı okudum, mesajlara tek tek cevap vermek yerine toplu bir cevap vereyim böyle daha rahat olacak.

Birincisi bu depremi HAARP ile bağdaştırmak tek kelimeyle deli saçmalığı. HAARP iddiası deniz altından fayın harekete geçirilmesine dayalı, Elazığ'a yakın en büyük su alanı ise Keban Barajı ve Hazar Gölü :) İnanmayın yani şu HAARP söylentilerine.

İkincisi bu depremde başarılı bir sınav verilmesinin nedeni AFAD. Türkiye Afet Müdahale Planı ilk defa Elazığ Depremi'nde uygulandı ve bu plan görüldüğü kadarıyla başarılı oldu, herhangi bir karışıklık ya da koordinasyon sorunu meydana gelmedi. 99'u saymazsak Van Depremi'nde böyle bir plan yoktu ve neler yaşandığını hatırlıyoruz.

Son olarak da vergiler vs. hafif siyaset şeyleri. 99 depremiyle zamanında geçici olarak deprem vergisi toplandı ve daha sonra bu vergi ÖİV şeklinde kalıcı hale getirildi. Dolayısıyla evet ortada toplanan bir para var ama görüldüğü kadarıyla devlet gereken yardımı yapıyor. Bu vergi binaların güçlendirilmesi ya da yıkılıp yeniden yapılması için kullanılabilir mi, elbette fakat insanlar evim elimden gider diye test yaptırmaktan bile kaçınıyor. Dolayısıyla biraz bizim de hatamız var.

Genel olarak İstanbul'da 7.5 büyüklüğünde bir deprem beklendiği resmi olarak açıklanmış bir durum. Bu noktadan sonra korkulan şey başımıza gelmeden maddi durumumuz el verdiği kadarıyla tedbir almamız gerekiyor. Mesela evde deprem çantası olmadığını fark ettim, bu çok büyük bir ihmal ve hemen hazırlamaya başladım.

kararttığım kısımla ilgili birşey söylemek istiyorum batuhan evet test yaptırmayan vardır katılıyorum ama bu elazığda yıkılan binaya hasarlı diye rapor verilmiş ama hiç bişi yapılmamış bir profesörü dinlemiştim geçen yılın sonlarına doğru dinlemiştim marmara depreminden sonra hiç bir önlem alınmamış yıkılacak evlerin okulların yüzden 80 i duruyor dedi araştırma yapmışlar yani bunları görürken
kusura bakma devletimiz önlem alıyor diyemem ben
 

Bully

Admin
10 Mart 2013
72,890
45,519
1,060
Ankara
Gerçekten çok üzücü. :( Başta Elazığ halkı olmak üzere depremi hisseden herkese büyük geçmiş olsun.

Ölenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına sabır diliyorum.. Yaralananların en kısa sürede sağlıklarına kavuşması, enkaz altında kalanların bir an önce çıkarılması en büyük dileğimiz..
 

Sherlock

Moderatör
7 Eylül 2016
14,347
12,274
710
İstanbul
20 yıldır büyük bir deprem beklendiği bilinen bir şey İstanbul'da, İçişleri Bakanı umarım bunu sadece dillendirmekle kalmaz ve gerekli tedbirleri bu sefer gerçekten almaya başlarlar. Gerçi muhtemelen bir, en fazla iki hafta sonra gündem yeniden "Kanal İstanbul" olacaktır...
 
  • Beğendim
Reactions: vadikızı

Forumdash

Kendi Modu
Favori Üye
21 Temmuz 2012
60,286
30,612
1,060
Videoyu izledim, AFAD’ın yetkilisi de benim saydığım sorunlardan bahsetmiş, cevapları beni tatmin etmedi açıkçası. Burası bir deprem ülkesi olmasına rağmen hala “hazır hale geleceğiz”, “hazır olacağız” gibi konuşuyor tüm yetkililer. “Şehirlerimizde, ilçelerimizde bina yoğunluğu var” diyor. Bu binaların dikilebilmesi için kimin yetki ve izin verdiği ve hatta kimlerin bu yolla zengin olduğu ortada. Bir iktidar partisi var, yıllardır bu ülkenin başında ama hala bu ülke, bu şehir (İstanbul) depreme/deprem gerçeğine hazır değil. 39 kişi canından olmuş, insanlar çadırlarda kalıyor ve çıkıp “depremi durduramayız, Allah’tan geldi, kader” minvalinde açıklamalar yapılıyor. Ben bunu bir vatandaş olarak kabullenemiyorum. Durum tam olarak bu...

2003 yılında kalıcı hale getirildi deprem vergisi, “ÖİV (Özel İletişim Vergisi)” adı altında toplanmaya devam etti.
Yahu takmişsiniz bir yandaşlar yedi yok vergiler harcandı.
O yollar yapılmasa olay mahaline hemen ulaşilmazdı zaten. Anadolu bölgesi de en az marmara kadar tehlikelıymış. Demek ki bişeyler yapılmış ki adamlar ulaşim olarak hemen vardılar olay yerine. 99 depreminde kaç gün sonra iletişim kurulabilinmiş. Bunun videolarini atsam dönemin başbakanına laf atti denir. Bunları atıp da konu çizgisine çıkmıcam.

YahuCHP üyesi ankaraya bina dikmiş. AKP belediye döneminde (hemde)şimdi chp döneminde rant kavgası yapılıyor. Ankarada da bügün deprem olmuş. Kim avm dikti peki?

İstanbulda Ekremin kaçtane binaları var. Yada yapılan avmlerin dikilen binaların daha cok hangi ilçelerde oldugunu araştirmak da gerek. Bu verileri senin için araştiracak yetkide birisi değilim. Senin bana sordugun soruları, aklımın aldiğinca, vicadanımın el verdiğince en yetkili isimlerinden tut en bilgili kişilerine kadar uzun uzun cevaplar halinde link link verdim sana. Peki ozaman savundugun soruların cevaplarini da tek tek sen de bana cevap yaz ki benim de yanliş biliyormuşum dediğim bişey olsun.

Ben onca araştırlamarı linkleri seni tatmin etmek için yazmadım zaten. Senin gibi bir çok insan özellikle forumda bu tür düşünceler taşiyor. Soruları cevaplayacak herhangi bir konu acılmıyor ama sorun oldugu zaman haber olarak acılıyor. Ben de senin üzerinden bilgilendirme mesajı olarak yazıyorum.

Malasef ki hata yapıyormuşum ki tatminsizlik yaratıyormuş paylaştiğim bilgiler. Bundan sonra bir daha böyle bir çaba içine girmicem zaten. Eğer girersem de sen de yönetimdesin ve yönetimde olan en üst kişiler @mrt-06 ve @bazinga böyle bir olaya müdahil olursam forum kuralları cercevesinde en üst ceza puanı sınırı olan Atatürk'e, dini değerlere yada şahsa hakaret etmeden dolayı beni banlasınlar.


Yukarıdaki tartışmayı okudum, mesajlara tek tek cevap vermek yerine toplu bir cevap vereyim böyle daha rahat olacak.

Birincisi bu depremi HAARP ile bağdaştırmak tek kelimeyle deli saçmalığı. HAARP iddiası deniz altından fayın harekete geçirilmesine dayalı, Elazığ'a yakın en büyük su alanı ise Keban Barajı ve Hazar Gölü :) İnanmayın yani şu HAARP söylentilerine.

İkincisi bu depremde başarılı bir sınav verilmesinin nedeni AFAD. Türkiye Afet Müdahale Planı ilk defa Elazığ Depremi'nde uygulandı ve bu plan görüldüğü kadarıyla başarılı oldu, herhangi bir karışıklık ya da koordinasyon sorunu meydana gelmedi. 99'u saymazsak Van Depremi'nde böyle bir plan yoktu ve neler yaşandığını hatırlıyoruz.

Son olarak da vergiler vs. hafif siyaset şeyleri. 99 depremiyle zamanında geçici olarak deprem vergisi toplandı ve daha sonra bu vergi ÖİV şeklinde kalıcı hale getirildi. Dolayısıyla evet ortada toplanan bir para var ama görüldüğü kadarıyla devlet gereken yardımı yapıyor. Bu vergi binaların güçlendirilmesi ya da yıkılıp yeniden yapılması için kullanılabilir mi, elbette fakat insanlar evim elimden gider diye test yaptırmaktan bile kaçınıyor. Dolayısıyla biraz bizim de hatamız var.

Genel olarak İstanbul'da 7.5 büyüklüğünde bir deprem beklendiği resmi olarak açıklanmış bir durum. Bu noktadan sonra korkulan şey başımıza gelmeden maddi durumumuz el verdiği kadarıyla tedbir almamız gerekiyor. Mesela evde deprem çantası olmadığını fark ettim, bu çok büyük bir ihmal ve hemen hazırlamaya başladım.
Aynı bilgileri paylaştim fakat kimseyi tatmin edememişim. En büyük sorun da bu zaten kırmızı yer. Kimse buna yaklaşmıyor. Profsörler bile tvde söylüyor bunu. Vatandaşlarin 3 odası var ama 2 odalı eve razı gelmıyorlar diyorlar. Devletten ne kadar koparirsak kopaririz derdinler. Oysaki kendileri malzemeden aarttırıp bi oda daha yapılmış. Yine aynı maliyetteler belki. Böyle söyluyorum ki adamlar neden 3 odalıdan 2 odalıya düşsün diye savunacak insanlar var. Her neyse muhalif birisi olarak bu sorunu dile getirdiğin için tşk ederim:) AVM sorularından bu soruna odaklanamadım bi türlü:X

HAARP olayını yanliş aksettiriliyor. Ben diyorum ki gelişen teknolojide neler yapılıyor artık. Bunun bildiğimiz HAARP olması gerekmıyor. ASGSH de olabilir SHFDFIEH de olabilir. HAARP zaten kapandı. İsteyen herkes giriyor. Böyle bir silah (varsa eğer) iphone 11 yada TOGG lansmanı gibi bişey mi bekleniyor? Bu bi düşüncedir sıklaşan depremler(başka ülkelerde de) bu fikre sürüklüyor insanlari. bu yuzden söyledim. Ama insanların algısı böyle calişmıyor tabi.
 
  • Beğendim
Reactions: batuhankaralar

Sherlock

Moderatör
7 Eylül 2016
14,347
12,274
710
İstanbul
Yahu takmişsiniz bir yandaşlar yedi yok vergiler harcandı.
O yollar yapılmasa olay mahaline hemen ulaşilmazdı zaten. Anadolu bölgesi de en az marmara kadar tehlikelıymış. Demek ki bişeyler yapılmış ki adamlar ulaşim olarak hemen vardılar olay yerine. 99 depreminde kaç gün sonra iletişim kurulabilinmiş. Bunun videolarini atsam dönemin başbakanına laf atti denir. Bunları atıp da konu çizgisine çıkmıcam.

YahuCHP üyesi ankaraya bina dikmiş. AKP belediye döneminde (hemde)şimdi chp döneminde rant kavgası yapılıyor. Ankarada da bügün deprem olmuş. Kim avm dikti peki?

İstanbulda Ekremin kaçtane binaları var. Yada yapılan avmlerin dikilen binaların daha cok hangi ilçelerde oldugunu araştirmak da gerek. Bu verileri senin için araştiracak yetkide birisi değilim. Senin bana sordugun soruları, aklımın aldiğinca, vicadanımın el verdiğince en yetkili isimlerinden tut en bilgili kişilerine kadar uzun uzun cevaplar halinde link link verdim sana. Peki ozaman savundugun soruların cevaplarini da tek tek sen de bana cevap yaz ki benim de yanliş biliyormuşum dediğim bişey olsun.

Ben onca araştırlamarı linkleri seni tatmin etmek için yazmadım zaten. Senin gibi bir çok insan özellikle forumda bu tür düşünceler taşiyor. Soruları cevaplayacak herhangi bir konu acılmıyor ama sorun oldugu zaman haber olarak acılıyor. Ben de senin üzerinden bilgilendirme mesajı olarak yazıyorum.

Malasef ki hata yapıyormuşum ki tatminsizlik yaratıyormuş paylaştiğim bilgiler. Bundan sonra bir daha böyle bir çaba içine girmicem zaten. Eğer girersem de sen de yönetimdesin ve yönetimde olan en üst kişiler @mrt-06 ve @bazinga böyle bir olaya müdahil olursam forum kuralları cercevesinde en üst ceza puanı sınırı olan Atatürk'e, dini değerlere yada şahsa hakaret etmeden dolayı beni banlasınlar.




Aynı bilgileri paylaştim fakat kimseyi tatmin edememişim. En büyük sorun da bu zaten kırmızı yer. Kimse buna yaklaşmıyor. Profsörler bile tvde söylüyor bunu. Vatandaşlarin 3 odası var ama 2 odalı eve razı gelmıyorlar diyorlar. Devletten ne kadar koparirsak kopaririz derdinler. Oysaki kendileri malzemeden aarttırıp bi oda daha yapılmış. Yine aynı maliyetteler belki. Böyle söyluyorum ki adamlar neden 3 odalıdan 2 odalıya düşsün diye savunacak insanlar var. Her neyse muhalif birisi olarak bu sorunu dile getirdiğin için tşk ederim:) AVM sorularından bu soruna odaklanamadım bi türlü:X

HAARP olayını yanliş aksettiriliyor. Ben diyorum ki gelişen teknolojide neler yapılıyor artık. Bunun bildiğimiz HAARP olması gerekmıyor. ASGSH de olabilir SHFDFIEH de olabilir. HAARP zaten kapandı. İsteyen herkes giriyor. Böyle bir silah (varsa eğer) iphone 11 yada TOGG lansmanı gibi bişey mi bekleniyor? Bu bi düşüncedir sıklaşan depremler(başka ülkelerde de) bu fikre sürüklüyor insanlari. bu yuzden söyledim. Ama insanların algısı böyle calişmıyor tabi.
Argümanlarını çok saçma buluyorum ki tatmin olmuyorum. "Ekrem'in kaç tane binaları var" diye argüman mı olur? Ekrem İmamoğlu'nun deprem bölgesinde bulunan bir binası varsa o da yıkılsın. İstanbul ve Ankara'yı 20 yıldır kimlerin yönettiği, nasıl yönettiği, yönetirken bu şehirlere neler diktikleri belli. Araştırıp bu yolla kimlerin zengin edildiğini vb. bulabilirsin. Bu da benim son mesajım, gerçekten çok fazla uzadı bu tartışma. İyi forumlar. :)
 
  • Beğendim
Reactions: DarkLegenD

batuhankaralar

FF Premium+
Favori Üye
11 Ağustos 2012
19,257
13,484
861
kararttığım kısımla ilgili birşey söylemek istiyorum batuhan evet test yaptırmayan vardır katılıyorum ama bu elazığda yıkılan binaya hasarlı diye rapor verilmiş ama hiç bişi yapılmamış bir profesörü dinlemiştim geçen yılın sonlarına doğru dinlemiştim marmara depreminden sonra hiç bir önlem alınmamış yıkılacak evlerin okulların yüzden 80 i duruyor dedi araştırma yapmışlar yani bunları görürken
kusura bakma devletimiz önlem alıyor diyemem ben
Ablacım o konuda tamamen haklısın. Yıkılan bir binaya Van Depremi'nde hasarlı raporu verilmesine rağmen oturulmaya devam etmişler, Marmara Depremi'nde hasar gören evlerde de aynı sıkıntı var. Mesela Bağdat Caddesi'nde depreme karşı dayanıksız evler milyon dolar ediyor, yıkılacağını bildiğim eve oturmak intihar etmek gibi birşey :A :A İnsan az çok evinin ne durumda olduğunu bilir, buna rağmen güvenmeyip oturmaya devam ediyorsa bir sıkıntı var onu söylemek istedim.

Ek olarak şunu diyeyim, kamu kurumlarının büyük çoğunluğu son 10 yıl içinde yenilendi. Hatta çevremdeki güçlendirilen okullar bile birkaç yıl sonra yıkılıp yeniden yapıldı. Bundan sonra devletin hızlı şekilde insanların evlerini denetlemesi gerekiyor.
 
  • Beğendim
Reactions: vadikızı

Harunnn60

Süper Mod.
15 Eylül 2013
53,075
47,119
1,061
İstanbul
Erzaklar ihtiyac sahiplerine gitmiyor diyorlar, medya da bir bayram havası var anlamadım gitti neredeyse iyi ki deprem oldu bakın devlet yanınızda görüyormusunuz diye,birde kaç gündür sığınmacılar bizi kurtardı haberleri yapılıyor iyi Allah razı olsun ama adamın ırkını dilini bu kadar manşet yapmaya gerek var mı.
 

vadikızı

Favori Üye
31 Mart 2012
51,026
32,867
1,060
36
Kayseri
Ablacım o konuda tamamen haklısın. Yıkılan bir binaya Van Depremi'nde hasarlı raporu verilmesine rağmen oturulmaya devam etmişler, Marmara Depremi'nde hasar gören evlerde de aynı sıkıntı var. Mesela Bağdat Caddesi'nde depreme karşı dayanıksız evler milyon dolar ediyor, yıkılacağını bildiğim eve oturmak intihar etmek gibi birşey :A :A İnsan az çok evinin ne durumda olduğunu bilir, buna rağmen güvenmeyip oturmaya devam ediyorsa bir sıkıntı var onu söylemek istedim.

Ek olarak şunu diyeyim, kamu kurumlarının büyük çoğunluğu son 10 yıl içinde yenilendi. Hatta çevremdeki güçlendirilen okullar bile birkaç yıl sonra yıkılıp yeniden yapıldı. Bundan sonra devletin hızlı şekilde insanların evlerini denetlemesi gerekiyor.
Tabii ki karşılıklı olacak bizlerde önlem alacaz bak sen ne güzel çanta hazırlıyorum dedin onun gibi bence bizden çok devletin daha dikkatli olması lazım diye düşünüyorum