Aga yeni dizi ne reklamı güldürme tabi reklam vermeyecek diziyi tutturmaya çalışıyolar
üst üste 2 hafta reklamsız dizi yayinlayan ilk defa görüyorum ben
Aga yeni dizi ne reklamı güldürme tabi reklam vermeyecek diziyi tutturmaya çalışıyolar
Şu reklam konusuna açıklık getirelim tekrardan, hala O ses reklam alıyor, düşüyor vb. gibi yorumlar yazılıyor. O Ses'in reklam aldığı falan yok, aldığı reklam 12 dakikalık blok reklamlar ve bu yöntemde önemli bir reyting kaybı olmaz. Zaten amaç da programı az bölmek ve seyirciyi ekranda tutmaktır. Dezavantajı da şudur : 12 dakikalık reklamlar, 6 dakikalık reklamlara göre çok daha az para getirir, çünkü reklam reytingleri çok düşüktür. Bu nedenle Star çok kazanıyor söylemlerini bırakalım, Acun kanaldan iyi para kazanıyor ama kanal henüz bir şey kazanamadı. Para kazanabilmesi için 6 dakikalık reklam düzenine geçmeli ama bundan da korkuyor şimdilik...
İdeal reklam düzeni 20 dakikada bir 6 dakikalık reklam almaktır ancak şu an bunu çok az sayıda dizi uygulayabiliyor, zira reytingi çok düşürür, Huzur Sokağı bile henüz bu sisteme geçemedi tam olarak...
Reklam-reyting ilişkisine bakarsak dün Karadayı açık ara avantajlıydı elbette ama dezavantajı da erken bitmesiydi, 12 dakikalık reklam düzenine geçilecektir muhtemelen 1-2 hafta sonra, onda da ciddi kayıp olmaz, zira reklam her ne kadar reytingi düşürse de bir yandan da dizinin süresini uzattığından reytinge olumlu katkı sağlar...
Arka Sokaklar gecenin en garibiydi aslında, Kanal D tüm tutmuş dizilerine yaptığı gibi, diziyi sürekli kesti ve izleyici hiç konsantre olamadı, ona rağmen durumu iyi. Muhtemelen de en çok para kazanan kanal oldu...
Yani şu an adil bir savaş ortamında değiliz, taktikler konuşuyor, reklamlar kanalların en büyük kozu, kanallar kar ile reyting arasında doğru kararı vermek zorundalar...
Dünün reyting sıralaması : O Ses, Arka Sokaklar, Karadayı
Kar sıralaması : Arka Sokaklar, O Ses, Karadayı
Keşke herkes aynı reklam anlayışına sahip olsa da reytingleri net görebilsek...
o ses türkiye bin kat daha fazla kazandırıyor arka sokaklardan arka sokaklar ab 3 almıs görmedin heralde o ses 10.5 biraz objektif.
12 dk hikaye vadi 1 saatte 4-5 kere reklama giriyo dizi oynarkende full toyota opel sanat halı royal halı falan filan her yer reklam
En objektif yazılarımdan biri, sadece total'i düşünerek yazdım, A/B'yi hesaba katarsam işin içinden çıkamam...
O Ses'in jeneriği döner dönmez aldığı 12 dakikalık reklamdan para kazandığını düşünmüyorsundur herhalde, bu sadece asgari kazancımızı elde edelim diye yapılan bir uygulama.
Reytinglerden anladığına inanıyorum, en çok izlenen dizilerin neden 6 dakikada bir reklam aldığını sorgulamışsındır kafanda diye düşünmekteyim...
Endgame o işler öyle olmuyo arka sokakların 5 reklamı o ses in 1 reklamı etmez
o ses türkiye sadece 12 dk reklam verdiginimi sanıyorsun son 30 dakika full reklam veriyor şarkıyı yarida kesip reklam verdi hatta bide program içinde ürün yerlestirme koyuyor ..
Son 30 dakika da aynı taktikle reklam veriyor, sürekli reklamda kalmak reklam reytingi çin iyi bir şey değil ve para kazandırmaz, bunu anlatmaya çalışıyorum, şu an tüm kanallar süre olarak aynı reklamı veriyor zaten...
Önemli olan ne kadar kısa aralıklarla sık sık reklam verdiğindir...
İdeal reklam düzeni 20 dakikada bir 6 dakikalık reklam almaktır ancak şu an bunu çok az sayıda dizi uygulayabiliyor, zira reytingi çok düşürür, Huzur Sokağı bile henüz bu sisteme geçemedi tam olarak...
eminim öyledir suan hangi yapımcıya veya hangi yöneticiye kime sorarsan sor absi 10 u geçen aldigi reklam fiyati 3 ü zor bulan arka sokakların 10 katıdır hatta
bi ara hadise murat boz hülya mustafa sandal araba reklami yapti 0 kilometre 3 dakika arabayi tanıtılar sonra 6+6 yapti
1 saat içinde 12 daki reklam hakkı var onun için en ideali 16 dakida bir bölüp 4 dakika reklam yayınlamak bu tam 1 saat eder.. ama güçlü diziler kurtlar vadisi nasıl olsa izlleyecekler diye 1-2 dakikalık reklamlarla diziyi bölebiliyor buda reklamı izlettiryor tabii daha çok para demek
endgame söyedigi seyler gerçek dısı arka sokakların tüm reklamlarini topla o sesin bir reklamı kadar para kazandırmaz açık ve net reytinglerde belli ediyor .
@endgame su yazıyı iyi oku
HERKES AB'NİN PEŞİNDE
Şimdiye kadar tüketicileri anlamak ve bu doğrultuda hedef kitle oluşturmak için birçok yöntem kullanıldı ve kullanılıyor. Hedef kitlenin tutum ve davranışlarının belirlenmesinde sosyal sınıfın etkisi büyük. Pazarlama açısından sosyal sınıflar, tüketim davranışı ve tutumları için danışma grubu işlevini yerine getiriyor. Sosyal sınıf, "Aynı toplumsal saygınlığa sahip, birbiriyle sıkı ilişkileri olan ve davranışsal beklentileri benzer olan kişilerin oluşturduğu bir sosyal yapıdır" şeklinde tanımlanıyor.
Tüketicilerin yaşı, cinsiyeti, gelir seviyeleri ve sosyo ekonomik statüleri bunlardan birkaçı. Ancak özellikle demografik segmentasyon tüketicileri anlamak için kullanılan en klasik yöntemlerden biri. SES, bir aile reisinin ve eşinin eğitim, meslek bilgileri ile onların bir üst kuşağının benzer bilgilerini içeriyor. A grubu bireylerde hane reisi ve eşi üniversite mezunu, anne ve babaları ise en az lise mezunu oluyor. Bu gruba ait hanelerde; asansör, parke, avize, kalorifer kullanımı, ev işlerinde ücretli yardımcı, internet bankacılığı kullanımını görülüyor. Oysa D ve E grubunda ise eğitim düzeyi ilkokul ve altı.
Bu tanım içerisinde A ve B grubu tüketiciler özellikle reklamcıların ilgisini çekiyor. Bunun başlıca nedeni ise bu grubun alım gücü. Danışmanlık şirketi Ries & Ries Başkanı Laura Ries, "Reklamcıların AB grubunu hedeflemelerinin iki nedeni var. Birincisi bu tüketicilerin daha çok harcayacak parası var. İkincisi de bu tüketiciler alt ekonomik grupları etkileme gücüne sahipler" diyor.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?