15 Ekim 2012 Pazartesi Reyting Sonuçları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bazinga
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aga yeni diziler bi süre reklam vermez doğaldır
 
Şu reklam konusuna açıklık getirelim tekrardan, hala O ses reklam alıyor, düşüyor vb. gibi yorumlar yazılıyor. O Ses'in reklam aldığı falan yok, aldığı reklam 12 dakikalık blok reklamlar ve bu yöntemde önemli bir reyting kaybı olmaz. Zaten amaç da programı az bölmek ve seyirciyi ekranda tutmaktır. Dezavantajı da şudur : 12 dakikalık reklamlar, 6 dakikalık reklamlara göre çok daha az para getirir, çünkü reklam reytingleri çok düşüktür. Bu nedenle Star çok kazanıyor söylemlerini bırakalım, Acun kanaldan iyi para kazanıyor ama kanal henüz bir şey kazanamadı. Para kazanabilmesi için 6 dakikalık reklam düzenine geçmeli ama bundan da korkuyor şimdilik...

İdeal reklam düzeni 20 dakikada bir 6 dakikalık reklam almaktır ancak şu an bunu çok az sayıda dizi uygulayabiliyor, zira reytingi çok düşürür, Huzur Sokağı bile henüz bu sisteme geçemedi tam olarak...

Reklam-reyting ilişkisine bakarsak dün Karadayı açık ara avantajlıydı elbette ama dezavantajı da erken bitmesiydi, 12 dakikalık reklam düzenine geçilecektir muhtemelen 1-2 hafta sonra, onda da ciddi kayıp olmaz, zira reklam her ne kadar reytingi düşürse de bir yandan da dizinin süresini uzattığından reytinge olumlu katkı sağlar...

Arka Sokaklar gecenin en garibiydi aslında, Kanal D tüm tutmuş dizilerine yaptığı gibi, diziyi sürekli kesti ve izleyici hiç konsantre olamadı, ona rağmen durumu iyi. Muhtemelen de en çok para kazanan kanal oldu...

Yani şu an adil bir savaş ortamında değiliz, taktikler konuşuyor, reklamlar kanalların en büyük kozu, kanallar kar ile reyting arasında doğru kararı vermek zorundalar...

Dünün reyting sıralaması : O Ses, Arka Sokaklar, Karadayı
Kar sıralaması : Arka Sokaklar, O Ses, Karadayı

Keşke herkes aynı reklam anlayışına sahip olsa da reytingleri net görebilsek...
 
Şu reklam konusuna açıklık getirelim tekrardan, hala O ses reklam alıyor, düşüyor vb. gibi yorumlar yazılıyor. O Ses'in reklam aldığı falan yok, aldığı reklam 12 dakikalık blok reklamlar ve bu yöntemde önemli bir reyting kaybı olmaz. Zaten amaç da programı az bölmek ve seyirciyi ekranda tutmaktır. Dezavantajı da şudur : 12 dakikalık reklamlar, 6 dakikalık reklamlara göre çok daha az para getirir, çünkü reklam reytingleri çok düşüktür. Bu nedenle Star çok kazanıyor söylemlerini bırakalım, Acun kanaldan iyi para kazanıyor ama kanal henüz bir şey kazanamadı. Para kazanabilmesi için 6 dakikalık reklam düzenine geçmeli ama bundan da korkuyor şimdilik...

İdeal reklam düzeni 20 dakikada bir 6 dakikalık reklam almaktır ancak şu an bunu çok az sayıda dizi uygulayabiliyor, zira reytingi çok düşürür, Huzur Sokağı bile henüz bu sisteme geçemedi tam olarak...

Reklam-reyting ilişkisine bakarsak dün Karadayı açık ara avantajlıydı elbette ama dezavantajı da erken bitmesiydi, 12 dakikalık reklam düzenine geçilecektir muhtemelen 1-2 hafta sonra, onda da ciddi kayıp olmaz, zira reklam her ne kadar reytingi düşürse de bir yandan da dizinin süresini uzattığından reytinge olumlu katkı sağlar...

Arka Sokaklar gecenin en garibiydi aslında, Kanal D tüm tutmuş dizilerine yaptığı gibi, diziyi sürekli kesti ve izleyici hiç konsantre olamadı, ona rağmen durumu iyi. Muhtemelen de en çok para kazanan kanal oldu...

Yani şu an adil bir savaş ortamında değiliz, taktikler konuşuyor, reklamlar kanalların en büyük kozu, kanallar kar ile reyting arasında doğru kararı vermek zorundalar...

Dünün reyting sıralaması : O Ses, Arka Sokaklar, Karadayı
Kar sıralaması : Arka Sokaklar, O Ses, Karadayı

Keşke herkes aynı reklam anlayışına sahip olsa da reytingleri net görebilsek...

o ses türkiye bin kat daha fazla kazandırıyor arka sokaklardan arka sokaklar ab 3 almıs görmedin heralde o ses 10.5 biraz objektif.
 
12 dk hikaye vadi 1 saatte 4-5 kere reklama giriyo dizi oynarkende full toyota opel sanat halı royal halı falan filan her yer reklam
 
o ses türkiye bin kat daha fazla kazandırıyor arka sokaklardan arka sokaklar ab 3 almıs görmedin heralde o ses 10.5 biraz objektif.

En objektif yazılarımdan biri, sadece total'i düşünerek yazdım, A/B'yi hesaba katarsam işin içinden çıkamam...

O Ses'in jeneriği döner dönmez aldığı 12 dakikalık reklamdan para kazandığını düşünmüyorsundur herhalde, bu sadece asgari kazancımızı elde edelim diye yapılan bir uygulama.

Reytinglerden anladığına inanıyorum, en çok izlenen dizilerin neden 6 dakikada bir reklam aldığını sorgulamışsındır kafanda diye düşünmekteyim...
 
Endgame o işler öyle olmuyo arka sokakların 5 reklamı o ses in 1 reklamı etmez :d
 
12 dk hikaye vadi 1 saatte 4-5 kere reklama giriyo dizi oynarkende full toyota opel sanat halı royal halı falan filan her yer reklam

İdeali o zaten, Vadi 12 dakikalık reklam vermiyor çünkü 6 dakikalık reklamlar, hatta mümkünse 4 dakikalık reklam +1 dakikalık tanıtıcı reklamlar daha çok kazandırıyor...
 
En objektif yazılarımdan biri, sadece total'i düşünerek yazdım, A/B'yi hesaba katarsam işin içinden çıkamam...

O Ses'in jeneriği döner dönmez aldığı 12 dakikalık reklamdan para kazandığını düşünmüyorsundur herhalde, bu sadece asgari kazancımızı elde edelim diye yapılan bir uygulama.

Reytinglerden anladığına inanıyorum, en çok izlenen dizilerin neden 6 dakikada bir reklam aldığını sorgulamışsındır kafanda diye düşünmekteyim...

o ses türkiye sadece 12 dk reklam verdiginimi sanıyorsun son 30 dakika full reklam veriyor şarkıyı yarida kesip reklam verdi hatta bide program içinde ürün yerlestirme koyuyor ..
 
Endgame o işler öyle olmuyo arka sokakların 5 reklamı o ses in 1 reklamı etmez :d

Reklam süreleri çok önemli, 12 dakikanın ortalarında reklam reytingi sıfırlanıyor neredeyse, o saate reklam verenler saf değil yüksek para ödeyecek kadar. 6 dakikada ve 4 dakikada ise ortalar daha çok reyting alıyor ve fiyat artıyor...

Bunları ilk kez duyuyor gibi davranmayın arkadaşlar, herkes biliyor bu işleri...
 
karadayı daha yeni başladı durun hele bi ya ne kadar sabırsız mışınız.. haftaya herşey belli olur. bakalım acun bu kez osesi kaçta bölecek :)))) acun haftaya bir önlem alır. bu hafta (22 de) da eski bir yarışmayı çıkardı ( hülyanın eldeiği ve benim nasıl elediğini anlamadıgım bir aday çıktı :))))))) ) bakalım acun 22 de nasıl bir aday çıkaracak
 
o ses türkiye sadece 12 dk reklam verdiginimi sanıyorsun son 30 dakika full reklam veriyor şarkıyı yarida kesip reklam verdi hatta bide program içinde ürün yerlestirme koyuyor ..

Son 30 dakika da aynı taktikle reklam veriyor, sürekli reklamda kalmak reklam reytingi çin iyi bir şey değil ve para kazandırmaz, bunu anlatmaya çalışıyorum, şu an tüm kanallar süre olarak aynı reklamı veriyor zaten...

Önemli olan ne kadar kısa aralıklarla sık sık reklam verdiğindir...
 
Son 30 dakika da aynı taktikle reklam veriyor, sürekli reklamda kalmak reklam reytingi çin iyi bir şey değil ve para kazandırmaz, bunu anlatmaya çalışıyorum, şu an tüm kanallar süre olarak aynı reklamı veriyor zaten...

Önemli olan ne kadar kısa aralıklarla sık sık reklam verdiğindir...

eminim öyledir suan hangi yapımcıya veya hangi yöneticiye kime sorarsan sor absi 10 u geçen aldigi reklam fiyati 3 ü zor bulan arka sokakların 10 katıdır hatta

bi ara hadise murat boz hülya mustafa sandal araba reklami yapti 0 kilometre 3 dakika arabayi tanıtılar sonra 6+6 yapti
 
Bu konunun en basit izahı şu : Eğer bir program yarım saat ara verirse kanalı değiştirirsiniz, tuvalete falan gidersiniz, kanalın başında durmazsınız, doğru mu ? Bu ne demek, reyting reklamda düşüyor.

Bir de şunu hayal edin, bir kanal sadece 1 dakikalık reklama çıkarsa bekleyeyim en iyisi diyip sonuna kadar izlersiniz, yani reklam da çok reyting alır.

İşte olay da bu: Bu 1 dakikalık reklam, 12 dakikalık reklamın belki de 12 katından fazla para eder...
 
İdeal reklam düzeni 20 dakikada bir 6 dakikalık reklam almaktır ancak şu an bunu çok az sayıda dizi uygulayabiliyor, zira reytingi çok düşürür, Huzur Sokağı bile henüz bu sisteme geçemedi tam olarak...

1 saat içinde 12 daki reklam hakkı var onun için en ideali 16 dakida bir bölüp 4 dakika reklam yayınlamak bu tam 1 saat eder.. ama güçlü diziler kurtlar vadisi nasıl olsa izlleyecekler diye 1-2 dakikalık reklamlarla diziyi bölebiliyor buda reklamı izlettiryor tabii daha çok para demek
 
endgame söyedigi seyler gerçek dısı arka sokakların tüm reklamlarini topla o sesin bir reklamı kadar para kazandırmaz açık ve net reytinglerde belli ediyor .
 
eminim öyledir suan hangi yapımcıya veya hangi yöneticiye kime sorarsan sor absi 10 u geçen aldigi reklam fiyati 3 ü zor bulan arka sokakların 10 katıdır hatta

bi ara hadise murat boz hülya mustafa sandal araba reklami yapti 0 kilometre 3 dakika arabayi tanıtılar sonra 6+6 yapti

Sadece Total üzerinden konuştuğumu tekrar hatırlatayım, araya Acun'un vs. sunduğu reklamların girmesi işin reytingi değiştirir tabi, orası farklı bir durum, burada reyting-reklam düzeni-karlılık arasındaki ilşkiyi inceliyoruz sadece...

Benim demek istediğim şu : Sık sık reklama çıkmak reytingi düşürür, fakat kazancı arttırır. Ama bu düzenin iki tarafı da sorunlu olduğu için dikkatli ayarlanması lazım sürelerin... Burada hemfikir miyiz ?

- - - Ekleme - - -

1 saat içinde 12 daki reklam hakkı var onun için en ideali 16 dakida bir bölüp 4 dakika reklam yayınlamak bu tam 1 saat eder.. ama güçlü diziler kurtlar vadisi nasıl olsa izlleyecekler diye 1-2 dakikalık reklamlarla diziyi bölebiliyor buda reklamı izlettiryor tabii daha çok para demek

En ideali odur elbette ama çok çok az dizi bunu yapabildiği için söylemedim, şu an yaygın olan 6-6 ile 12 dakikalık bildiğin gibi...

Bu sisteme ilk geçildiğinde 4+4+4 kullanılmıştı hatırlıyorsanız ve reytingler bir anda düşmüştü, sonra her kanal kendi yolunu buldu...
 
@endgame su yazıyı iyi oku

HERKES AB'NİN PEŞİNDE

Şimdiye kadar tüketicileri anlamak ve bu doğrultuda hedef kitle oluşturmak için birçok yöntem kullanıldı ve kullanılıyor. Hedef kitlenin tutum ve davranışlarının belirlenmesinde sosyal sınıfın etkisi büyük. Pazarlama açısından sosyal sınıflar, tüketim davranışı ve tutumları için danışma grubu işlevini yerine getiriyor. Sosyal sınıf, "Aynı toplumsal saygınlığa sahip, birbiriyle sıkı ilişkileri olan ve davranışsal beklentileri benzer olan kişilerin oluşturduğu bir sosyal yapıdır" şeklinde tanımlanıyor.

Tüketicilerin yaşı, cinsiyeti, gelir seviyeleri ve sosyo ekonomik statüleri bunlardan birkaçı. Ancak özellikle demografik segmentasyon tüketicileri anlamak için kullanılan en klasik yöntemlerden biri. SES, bir aile reisinin ve eşinin eğitim, meslek bilgileri ile onların bir üst kuşağının benzer bilgilerini içeriyor. A grubu bireylerde hane reisi ve eşi üniversite mezunu, anne ve babaları ise en az lise mezunu oluyor. Bu gruba ait hanelerde; asansör, parke, avize, kalorifer kullanımı, ev işlerinde ücretli yardımcı, internet bankacılığı kullanımını görülüyor. Oysa D ve E grubunda ise eğitim düzeyi ilkokul ve altı.
Bu tanım içerisinde A ve B grubu tüketiciler özellikle reklamcıların ilgisini çekiyor. Bunun başlıca nedeni ise bu grubun alım gücü. Danışmanlık şirketi Ries & Ries Başkanı Laura Ries, "Reklamcıların AB grubunu hedeflemelerinin iki nedeni var. Birincisi bu tüketicilerin daha çok harcayacak parası var. İkincisi de bu tüketiciler alt ekonomik grupları etkileme gücüne sahipler" diyor.
 
endgame söyedigi seyler gerçek dısı arka sokakların tüm reklamlarini topla o sesin bir reklamı kadar para kazandırmaz açık ve net reytinglerde belli ediyor .

O Ses ile Arka Sokaklar karşılaştırması yan faktörlerin çok fazla olması sebebiyle tam doğru olmayabilir, benim takılmanızı istediğim nokta burası değil zaten.

Senin anlayacağın dille benim demek istediğim şu : O Ses 20-25 dakikada bir bölünse, 6 dakika reklam alsa daha çok kazanırdı ve buna karşın reytingi düşerdi, olay budur ! Umarım anlarsın !

- - - Ekleme - - -

@endgame su yazıyı iyi oku

HERKES AB'NİN PEŞİNDE

Şimdiye kadar tüketicileri anlamak ve bu doğrultuda hedef kitle oluşturmak için birçok yöntem kullanıldı ve kullanılıyor. Hedef kitlenin tutum ve davranışlarının belirlenmesinde sosyal sınıfın etkisi büyük. Pazarlama açısından sosyal sınıflar, tüketim davranışı ve tutumları için danışma grubu işlevini yerine getiriyor. Sosyal sınıf, "Aynı toplumsal saygınlığa sahip, birbiriyle sıkı ilişkileri olan ve davranışsal beklentileri benzer olan kişilerin oluşturduğu bir sosyal yapıdır" şeklinde tanımlanıyor.

Tüketicilerin yaşı, cinsiyeti, gelir seviyeleri ve sosyo ekonomik statüleri bunlardan birkaçı. Ancak özellikle demografik segmentasyon tüketicileri anlamak için kullanılan en klasik yöntemlerden biri. SES, bir aile reisinin ve eşinin eğitim, meslek bilgileri ile onların bir üst kuşağının benzer bilgilerini içeriyor. A grubu bireylerde hane reisi ve eşi üniversite mezunu, anne ve babaları ise en az lise mezunu oluyor. Bu gruba ait hanelerde; asansör, parke, avize, kalorifer kullanımı, ev işlerinde ücretli yardımcı, internet bankacılığı kullanımını görülüyor. Oysa D ve E grubunda ise eğitim düzeyi ilkokul ve altı.
Bu tanım içerisinde A ve B grubu tüketiciler özellikle reklamcıların ilgisini çekiyor. Bunun başlıca nedeni ise bu grubun alım gücü. Danışmanlık şirketi Ries & Ries Başkanı Laura Ries, "Reklamcıların AB grubunu hedeflemelerinin iki nedeni var. Birincisi bu tüketicilerin daha çok harcayacak parası var. İkincisi de bu tüketiciler alt ekonomik grupları etkileme gücüne sahipler" diyor.

Bunlar konumuzun tamamen dışında, benim son yazdığım mesajı anlaman yeterli... O ses ile Arka Sokaklar karşılaştırması önemli değil, önemli olan programın kendi içinde karşılaştırılması...

- - - Ekleme - - -

Şu açıklamayı yapalım : O Ses ile Arka Sokaklar karşılaştırmasını sadece reklam düzenlerine ve total'e göre yaptığımı belirteyim, gerçek olarak bakarsak çok fazla etken var ve net olarak bir şey söylemek imkansız...

- - - Ekleme - - -

Umarım konu anlaşılmıştır, benim demek istediğim şudur : Programlar ne kadar çok bölünürse o kadar para kazanır, ancak bir o kadar da reyting kaybeder...

Kanallar neye daha çok önem veriyorlarsa ona göre hareket etmeliler. Şu an görünen şudur ki : O Ses için reyting önemlidir, Arka Sokaklar için ise para. Hangisi daha çok kazanır reelde, onu bilemem...