Şimdi artıp artmama olayına gelelim.
Sen yapmıyor olabilirsin ama bazı izleyicilerin şunu yaptığını söylemek yanlış olmaz kanımca:
Biri sadece KVP izleyicisi olsun, KVP yayındaysa onu izleyecek, yoksa hiç bir şey izlemeyecek.
Şimdi bu kişi KVP'nin yeni bölümü nedeniyle oturdu tv başına, sonra KVP reklama girdi, bu kişide ne yapsın, sıkıldığı için kanallar arasında dolaşmaya başladı, tüm kanalları sırayla açtı, baktı ne var ne yok diye, her kanalda yaklaşık 10 saniye kaldı diyelim, yani çok küçük seviyede tüm kanalların reytingini arttırdı.
Şimdi bu dediğimi çok kişinin yaptığını düşün, bu durumda KVP reklamdayken Fatmagül dahil diğer tüm kanallar yükselmez mi, bunun defalarca yapıldığını düşünürsek sayıyı net söyleyemesek de yaklaşık 1 reytinglik artış olmaz mı ?
Aynı şeyi ters taraflı da düşün, Fatmagül reklamdayken de KVP dahil tüm diğer kanallar az da olsa yükselir.
İşte birbirlerini pozitif etkiliyorlar dediğim bu, yani gerçek izleyicilerin vermediği havadan gelen reytingler.
Umarım bu sefer anlamışsındır.