Formula 1 ve Diğer Motor Sporları - Genel Yorum & Sohbet Konusu

  • Güldürdün
Reactions: 12.Adam
Yarış epey sıkıcıydı, Avusturya standartlarının altında. Paul Ricard'da Avusturya yarışından daha güzel yarış olacak deselerdi inanmazdım asla :A

Russell'a yazık oldu, 9. ya da 10. olurdu bu yarışta, üzüldüm. Ne zaman güzel yarış çıkarsa hep bir şey oluyor :(
Perez'e üzüldüm ama RB 2. pitstopu yapmak için geç kaldı biraz gibi?

Şu standartlaşmış tek pit-stoplu F1 yarışlarından bıktım ya, eski 2-3 stoplu yarışlar olsa çok çeşitlenecek ama takımlar öyle muhafazakar davranıyorlar ki, ne yapıp edip tek stopla bitirmeye çalışıyorlar, o da geçiş yapmak zor olduğu için. Seneye umarım ilerleme olur
------

F1'de formasyon turu neden atılıyor? @bazinga @XanTier @mesmeso
Birçok şey için yapılıyor . Öncelikle ısınma turu olarak, pilotlar ısınmak için aracı sürmüş oluyorlar. İkincisi, debriyaj ayarı yapılıyor, startta en iyi kavrama noktasını bulabilmek için son ayarlamalar formasyon turunda yapılıyor. Fren ve lastiklerin optimum sıcaklıkta olmasının ne kadar önemli olduğu aşikar. Sıcak ya da soğuk olan teker kayar, fren de tutmaz. O özel sıcaklığa getirip 1. viraja giderken doğru sıcaklıktaki lastik ve frenle zaman kaybetmemek amaç. Ayrıca araçta terminal bir sorun var mı yok mu diye de görmek için.
------

@BARON男爵 Quartararo'nun galibiyeti kutlayamayışı :A İlk başta birisinin başını yarar mı diye korktum ama hemen korkum geçti :A
 
Son düzenleme:
Yarış epey sıkıcıydı, Avusturya standartlarının altında. Paul Ricard'da Avusturya yarışından daha güzel yarış olacak deselerdi inanmazdım asla :A

Russell'a yazık oldu, 9. ya da 10. olurdu bu yarışta, üzüldüm. Ne zaman güzel yarış çıkarsa hep bir şey oluyor :(
Perez'e üzüldüm ama RB 2. pitstopu yapmak için geç kaldı biraz gibi?

Şu standartlaşmış tek pit-stoplu F1 yarışlarından bıktım ya, eski 2-3 stoplu yarışlar olsa çok çeşitlenecek ama takımlar öyle muhafazakar davranıyorlar ki, ne yapıp edip tek stopla bitirmeye çalışıyorlar, o da geçiş yapmak zor olduğu için. Seneye umarım ilerleme olur
------


Birçok şey için yapılıyor . Öncelikle ısınma turu olarak, pilotlar ısınmak için aracı sürmüş oluyorlar. İkincisi, debriyaj ayarı yapılıyor, startta en iyi kavrama noktasını bulabilmek için son ayarlamalar formasyon turunda yapılıyor. Fren ve lastiklerin optimum sıcaklıkta olmasının ne kadar önemli olduğu aşikar. Sıcak ya da soğuk olan teker kayar, fren de tutmaz. O özel sıcaklığa getirip 1. viraja giderken doğru sıcaklıktaki lastik ve frenle zaman kaybetmemek amaç. Ayrıca araçta terminal bir sorun var mı yok mu diye de görmek için.
------

@BARON男爵 Quartararo'nun galibiyeti kutlayamayışı :A İlk başta birisinin başını yarar mı diye korktum ama hemen korkum geçti :A
Leclerc'in avlarını izlemek zevkliydi. Yarış boyunca bir sürü kişiyi geçip ilk başladığı sıraya geldi. :A

Sainz da iyi yarış çıkardı ve Perez - Bottas çekişmesi zevkli sayılırdı. :A Red Bull o hamleyi 1-2 tur erken yapsa kazanacaktı belki Perez. :(

Tek pitstop olayı cidden tatsız olmuş ya hem eskiden pitstop süreleri de daha uzun daha heyecanlıydı. Şimdi %95 2 saniyede yapıp geçiyorlar...
 
  • Beğendim
Reactions: 12.Adam
Red Bull'u pitstop hamlesi de durduramadı. Bakalım FIA/Mercedes durdurmak için ne icat edecek?
 
Leclerc'in avlarını izlemek zevkliydi. Yarış boyunca bir sürü kişiyi geçip ilk başladığı sıraya geldi. :A

Sainz da iyi yarış çıkardı ve Perez - Bottas çekişmesi zevkli sayılırdı. :A Red Bull o hamleyi 1-2 tur erken yapsa kazanacaktı belki Perez. :(

Tek pitstop olayı cidden tatsız olmuş ya hem eskiden pitstop süreleri de daha uzun daha heyecanlıydı. Şimdi %95 2 saniyede yapıp geçiyorlar...
Hızlı stopları seviyorum ben. Yakıt ikmalinin gelmesi arttırır süreyi, ama yakıt ikmali yarış kalitesini öldürüyor, pist üstü atak olmuyor neredeyse.
Eskiden kastım 2010'ların başı. O zamanlar her yarış 2 stop olurdu. Birden fazla stop demek farklı lastiklerle farklı stintler atan araçların çok olması demek. Şu anda ya orta-sert ya da sert-orta stintleri atılıyor. Daha fazla olsa kimi yumuşak-yumuşak-orta-sert, kimi sert-sert-yumuşak, gibi çeşit çeşit stintlerle yarışacak, böylece stoplardan sonra değişen hızlar ortaya çıkacak. Şimdi pit stoptan önce de, sonra da herkes aynı hızda. Bütün yarışı son 5-6 turda aksiyon olursa diye izliyoruz resmen.
Ama F1'de o kadar sorun var ki, FOM Pirelli'ye kaç kez lastikleri daha yumuşak yaptırdı, sırf daha çabuk aşınsın diye ve çok stop olsun diye. Ama takımlar o kadar garantici ki, tur başına yarım saniye 1 saniye daha yavaş gideyim de pit yapıp geçiş yapmak zorunda kalmayayım diye yavaşladıkça yavaşlıyorlar. Sebebi de geçiş yaparken kaybedilecek zaman çok daha fazla. DRS bunun için geldi, DRS yıllar içinde çok değişti zaten, ilk geldiğine göre çok çok daha kuvvetli. 10 yıldan fazladır süren sorun, anca yeni el atıyorlar bu soruna da seneye ne kadar kurtulunacak göreceğiz, muhtemelen yıllar alacak düzelmesi. Ki bu sorunlardan sadece bir tanesi.
 
IMG_1608.jpg

@bazinga @XanTier @mesmeso @BARON男爵 @HeisenBerg @Sherlock @Veteran
 
Verstappen ciddi ciddi şampiyonluğa yürüyor 😱 Bugün Red Bull Perez'i 1 tur önce pite alsaydı çifte podyum yapacaklardı.
Bu sezon Hamilton'un hegemonyasını bitirebilecek tek kişi. Bende Meksika'lının podyum yapamasına üzüldüm. Stratejik hata yüzünden mahrum kaldı.Darısı gelecek yarışlara... :Z
 
  • Beğendim
Reactions: batuhankaralar
Bu sezon Hamilton'un hegemonyasını bitirebilecek tek kişi. Bende Meksika'lının podyum yapamasına üzüldüm. Stratejik hata yüzünden mahrum kaldı.Darısı gelecek yarışlara... :Z
Neyse ki Ferrari iyiydi bugün. Haftaya da aynı pistte olacağına göre McLaren'i tekrar yakalama şansımız var :D
 
  • Beğendim
Reactions: 12.Adam
"Toprak'a İlgi gösteren bazı MotoGP takımlarıyla görüşüyoruz fakat amacımız Dünya Superbike Şampiyonası'nda kalmak. Şu anda söyleyebileceğim tek şey MotoGP'ye gitmediğimiz. Toprak önümüzdeki iki yıl boyunca Dünya Superbike Şampiyonası'nda yarışacak."

Kenan Sofuoğlu' nun SBK ısrarını pek anlamıyorum, bu sene şampiyonluğa oynasa, 2 olsa bile iyi. SBK'da Motogp için en dikkat çeken kişi Toprak, herkes Petronas için adaylardan biri olarak sayıyor. Hatta gelirse fabrika Yamaha sürme şansı bile var Petronas'ta Rossi'nin yerine. Tamam amaç şampiyonluk almak, onu almadan gitmek belki mantıksız ama birkaç yıla ilgi sönecek belki böyle fırsat da gelmez böle daha. Kaç yılda bir 2 tane Yamaha koltuğu birden açıkta kalıyor sanki? @BARON男爵
------

"Toprak'a İlgi gösteren bazı MotoGP takımlarıyla görüşüyoruz fakat amacımız Dünya Superbike Şampiyonası'nda kalmak. Şu anda söyleyebileceğim tek şey MotoGP'ye gitmediğimiz. Toprak önümüzdeki iki yıl boyunca Dünya Superbike Şampiyonası'nda yarışacak."

Kenan Sofuoğlu' nun SBK ısrarını pek anlamıyorum, bu sene şampiyonluğa oynasa, 2 olsa bile iyi. SBK'da Motogp için en dikkat çeken kişi Toprak, herkes Petronas için adaylardan biri olarak sayıyor. Hatta gelirse fabrika Yamaha sürme şansı bile var Petronas'ta Rossi'nin yerine. Tamam amaç şampiyonluk almak, onu almadan gitmek belki mantıksız ama birkaç yıla ilgi sönecek belki böyle fırsat da gelmez böle daha. Kaç yılda bir 2 tane Yamaha koltuğu birden açıkta kalıyor sanki? @BARON男爵
Kenan şöyle dedi: "İlgi gösteren bazı MotoGP takımlarıyla görüşüyoruz. Onlara MotoGP Dünya Şampiyonası'na girmekle çok fazla ilgilenmediğimizi söyledim. Amacımız Dünya Superbike Şampiyonası'nda kalmak."


"Sadece Yamaha ile değil, herkesle konuşuyorum ve hemen hemen her marka gelecek sezon için Toprak'a teklifte bulundu."

"Muhtemelen bu hafta [gerekli] kararı vereceğim. Şu anda söyleyebileceğim tek şey MotoGP Dünya Şampiyonası'na gitmediğimiz. Toprak önümüzdeki iki yıl boyunca Dünya Superbike Şampiyonası'nda yarışacak."
 
Son düzenleme:
  • Beğendim
Reactions: BARON疼痛
Ferrari maşallah Alfa Romeo'nun bile gerisinde kalmayı başarmış. Haas tarafından geçilene kadar durmak yok. :A
Ferrarinin pilotları ilk 10da olan pilotlar gibi temiz hızlı tur atamadı FP2 canlı izledim ve sona doğru 2 ya da 3 virajda tam hatırlamıyorum biraz yağmur başladı ve havalar soğudu hiç kimse o kadar hızlı gidemedi Hamilton pist dışına çıktı bile, bu yüzden durum o kadar kötü değil özellikle yarış temposu yine iyi.
 
  • Beğendim
Reactions: bazinga