Zorunlu Din Dersi Kaldırılmalı Mı?

Zorunlu Din Dersi Kaldırılmalı Mı?

  • EVET

    Oy: 10 45.5%
  • HAYIR

    Oy: 12 54.5%

  • Kullanılan toplam oy
    22
Sadece 1 sınıf İslam üzerinden değil, genel din ahlakı öğretilebilir. Burada ben bir sorun görmüyorum. Bir kitapta güzel bir özetle toplanılmış dinlerin gelişimi, Sema dinlerinin varoluş sebepleri, nedenleri, genel bakış açıları hakkında bilgiler çocuklara faydası olur, ziyanı olmaz.
 
Benim de bir ara öyleydi sonra bir hocası geldi, kadın tam bir deli. Kitap fırlatıyordu hep de benim kitabımı alıp fırlatırdı. Kaç kez ciltlemiştim onun yüzünden. :F

Ben geometrici en çok derse katılan ve dersde soru çözen bana sözlüden 50 verdi diye cıngar çıkartmıstım. Derse sus pus olanlara 100 vermiş gelmiş bana 50. Müdüre kadar götürtdüm olayı sonra 90 yaptı.:A O kadını her halde öldürürdüm:A
 
Ben geometrici en çok derse katılan ve dersde soru çözen bana sözlüden 50 verdi diye cıngar çıkartmıstım. Derse sus pus olanlara 100 vermiş gelmiş bana 50. Müdüre kadar götürtdüm olayı sonra 90 yaptı.:A O kadını her halde öldürürdüm:A
Sana niye özel olarak 50 vermişti ki. :A
 
Şimdi yorumlara baktım bazı arkadaşlar aynı konular işleniyor demişler. Evet haklılar ama bilmedikleri veya hatırlayamadıkları bir mevzu var. Türk Eğitim Sistemi, Geleneksel Eğitim anlayışında Çağdaş Eğitim anlayışına geçmiştir ve bu anlayışta ise 'Sarmal Eğitim' benimsenmiştir.

Peki Sarmal Eğitim nedir? Kendi düşüncemi eklemeden olduğu gibi kaynaktan alarak vermek daha doğru olur.

'Sarmal (Spiral-Helezonik) Programlama Yaklaşımı (Bruner)

Bruner’in ‘sarmal öğrenme’ yaklaşımına göre geliştirilmiştir. Sarmal öğrenmede yeni öğrenilecek konular, önceki öğrenmelerle ilişkilendirerek ve temel konuyla bağ kurularak işlenir. Öğrenen (etkinlik) merkezli program tasarımlarında ve yapılandırmacı öğrenme kuramına bağlı yaklaşımlaşımlarda kullanılır. ‘Süreklilik’’ gerektiren konu ve etkinliklerin programa yerleştirilmesini sağlar.

Sarmal yaklaşım/Spiral tasarım, kapsamın giderek genişletilmesi esasına dayanır. Öğrenme konularının yeri ve zamanı geldikçe ardışık eğitim durumlarında tekrar tekrar öğrenilmesini esas alan yaklaşımdır. İçeriğin her tekrarı daha derinliğine, soyutluğuna ve karmaşık olarak verilir. Her konunun kendi içindeki alt konuları arasında bir ardışıklık söz konusu olduğunda bu düzenleme kullanılır. Önceki öğrenmeler sonraki öğrenmelerin temelidir. Kavramlar derinliğine ve ilişkisel olarak düzenlenir. Her konu kendi içerisindeki ardışıklığa göre zamana(yıllara) ve sınıflara dağıtılır. Konular her sınıfta gittikçe açılarak ve derinleştirilerek düzenlenir. Konular yıllara yayılırken basitten-karmaşığa, kolaydan-zora, somuttan-soyuta, özelden-genele yakın zaman çevreden uzağa ve ön koşul ilkelerine göre düzenlenir.

Sarmal yaklaşım öğretimde yatay ilişkilendirmeye ve dikey ilişkilendirmeye dayandırılır. Yatay ilişkilendirme de konu aynı öğretim sürecinde giderek derinleşen ve genişleyen bir şekilde yeni bilgi ön bilgi ilişkisiyle sağlanır.

Örneğin, ilköğretim 5. sınıfta kare verildikten sonra yeni bilgi olan dikdörtgen kare ile ilgili önbilginin üzerinden anlamlandırılır.

Dikey ilişkilendirme de ise konu derinleşen ve genişleyen bir şekilde yıllara dağıtılır.

Örneğin; sosyal bilgiler dersinde ‘Kültürel Varlıklarımız’ teması ilköğretim 4. sınıftan itibaren 8. sınıfa kadar her sınıfta gittikçe daha karmaşık , zor ve soyuta doğru genişletilip derinleştirilmiştir.' ALINTIDIR.

Peki bu program neden uygulanıyor? 2006-07 yılında kabul edilen 'Yapılandırmacı Eğitim' anlayışının bir gerekliliği olarak görülebilir.

Peki 'Yapılandırmacılık' nedir? Onun tanıtımını da kaynaktan vermek gerekirse,

'İnsanların kendi deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir. Bunun anlamı şudur; Her çocuk önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder.

Öğreneme Nasıl Gerçekleşir:
Yapılandırmacı yaklaşım, öğrenmeyi, deneyimden anlam oluşturmayla eşleştiren bir teoridir. İnsanoğlu, bilgiyi doğrudan almanın aksine, onu kendisi oluşturur. Bu, öğrenmenin ancak mevcut bilgilere, deneyimlere dayalı olarak gerçekleşebileceği anlamına gelmektedir. Bir bilgi ne kadar iyi sunulmuş olursa olsun, öğrenciler bir takım süreçlerde kişisel olarak bu bilgileri kullanmadıkça, geçmiş deneyimleriyle ilişkilendiremedikçe onları gerçekten öğrenmiş olmamaktadırlar.
Bilginin işlenişindeki süreçte şu kavramlarla karşılaşırız.'

Bütün bunları dikkate aldığımızda Din Kültürü, Türkçe, Tarih, Sosyal Bilgiler, Fen, Coğrafya... ve diğer derslerin de bu şekilde işlendiği görülecektir.

Bir ülkenin en büyük sorunu olan DİN (şahsi fikrim). Öyle basit bir şekilde anlatılmasını istemem. Ayrıca diğer dinlere gerektiği kadar yer veriliyor. Örnek verirsek Osmanlı Tarihi çoğu Avrupa ülkesinin ders kitaplarında bile yok.
Sanırım bu sarmal eğitim en çok İngilizce derslerinde uygulanıyor. Lise sonda am-is-are görmemizin başka bir açıklaması yok. 🙂
 
Kaldırılmamalı bu ders bence her eğitim gören insan dinini bilmeli ona göre yaşamalı bu ne demek kaldırılsın
 
Kesinlikle bir zorunlu birde seçmeli din dersi olmalı tabi zorunlu din dersinin içeriği daha farklı olarak sadece islama yönelik değil tüm dinleri ve mezhepleri tek tek ele almalı

Zorunlu derse gelince, bu ülkede birşeyler zorunlu olmadığı sürece hep geri kalıyor tabi dayatalım dmeşyorum ama belki de zorunlu olarak gören bir atesit dine dönecek yada Allah'a yakınlaşacak , herşey içerikte.
 
Sanırım bu sarmal eğitim en çok İngilizce derslerinde uygulanıyor. Lise sonda am-is-are görmemizin başka bir açıklaması yok. 🙂
İngilizce dersinde de dediğin gibi çok kullanılıyor. Hiçbir zaman anlamadığım ders olarak kaldı aklımda [emoji4] üniversite de bile bütte geçmiştim [emoji17]
 
Ne istiyorlarki Din dersinden 😱 @Yiğitt

Özellikle şu dönemde , 2000 li olan korkunç gelen yeni nesile çok ama çok gerekli en azından 2 dua öğrensinler, Kızlar bile Erkekler gibi küfür ediyor bu 2000 li nesilin kafasına vura vura Din dersi öğreticeksin hatta :A :A :A @mrt-06 @Harunnn60 @xemrexxx
 
Ne istiyorlarki Din dersinden 😱 @Yiğitt

Özellikle şu dönemde , 2000 li olan korkunç gelen yeni nesile çok ama çok gerekli en azından 2 dua öğrensinler, Kızlar bile Erkekler gibi küfür ediyor bu 2000 li nesilin kafasına vura vura Din dersi öğreticeksin hatta :A :A :A @mrt-06 @Harunnn60 @xemrexxx
Dini öğrenmek değil dini anlamak önemli bence. Yoksa nice dindarım deyip de dinle alakasız o kadar insan var ki. :D
 
Dini öğrenmek değil dini anlamak önemli bence. Yoksa nice dindarım deyip de dinle alakasız o kadar insan var ki. :D
Tabi cnm Hacı , Hoca görünce Allah Allah diyen arkanı dön kaç diye ladife ederim :F

Ama ergen kızların hali felaket canlı canlı şahit oldum , Erkek gibi birbirine omuz atıp dayılanıyorlar kabadayımısınız yoksa kızmısınız ağızlarında öyle küfürler duysan şaşarsın , böylelerinin kafasına vura vura gerekirse beyninin içine sokucan 2-3 dua , Küfür yerine dua etsinler :A
 
Son düzenleme:
Din dersinin zararı olmaz bu açıdan Dinimizi tanımalıyız,seçmeli ders olarak ta yapılabilir.Aslında sorun şurda dini ders şeklinde değil de öğrenciye sevdirecek şekilde acıklanmalıdır.Bunu eğitimi sağlayan kişi uygulamalıdır.
 
Dinlerin ortak özelliği öğretilmelidir ve özelikle din derslerini veren hocalar özel mülakatlardan geçmelidir.18 yaşına gelince zaten doğru kararı kendi aklına göre seçer.Sonuç olarak din dersi kaldırılmamalıdır düzenleme yapılmalıdır.
 
Kaç yıldır kalktı kalkıyor olayları var, kalkmaz daha kalır böyle.
 
Devlet eliyle bir din değil, din kavramı öğretilmeli. Ya dersin içeriği değiştirilip her şeyi objektif bir şekilde anlatılmalı ya da ders toptan kaldırılmalı.
Dinin objektifi mi olur la ne diyon sen tek ve hak din islamdır fazla uçmayın

Hiç olmasın. 18'ine gelince veya olgun bir birey olunca kendi seçsin dinini veya dinsizliğini. Olacaksa da seçmeli olsun.
18 inden önce olmuyor yani seçme ve seçilme hakkı sanıyor çocuk bunu çok enteresan tipler