Mezhep


yahuu ben hangi partiyi tutuyorum domatigin okadar on yargılansın ki herkesi kesip bicmisin))) hayatımda bir kez oy kullandım. siyaseti sevmem diğer arkadaşlar bilir akp yada Erdoğan yanlış yaptığına inandığında eleştirdim @sürgünüm bilir. en az iki olayda yanlış bulduğumu bu foruma yazdım. zaten dogmatik olsam (ki AKP seçmeni en az dogmatiktir. çünkü CHP iyide yapsa kötüde yapsa seçmeni hep aynı oyu verir ama AKP seçmeni akp yanlış yaptığında oyunu düşürür akp %39 düşmüş parti. %52 görmüş parti kısacası senin tezini bu rakamlar yalanlıyor.

gazali konusunda yazdığımı tam anlamadın. islam düşmanı gibi gösteriyorsun dedim.

mezhepleri sorgula kimse sana mezhepleri sorgulama demiyorum. mezhepleri sorgulacak İslami bilgin varsa senin için çok iyi ama ben yorumlarından pek bunu sevmiyorum))

kuranı anlamak kolay değil. kuran bir roman gibi almak imkansız ben hayatta okuduğun en mükemmel ve karışık kitap. hem roman gibi okuyup anlatabileceğin yerler olduğu gibi bulmaca cizer gibi okuyarak çok farklı karmaşık bilgilere ulaşabilirsin . bu bakımdan kuranı anlamak ciddi emek ve bilgi gerekir. mezhepler sana bir yol açar o yolu beğenmezsen sen başka yol açar yada diğer yolları birlestirsin ama bunlar için ciddi birikim lazım. öyle gazali ye sallayarak bu işler olmaz)))

son olarak herşeyi ben bilirim, biz biliriz demiyorum demogojiye gerek yok dediğim senin yeteri kadar bilgin olmadan konuları karıştırarak yorum yapman. Ünlü bir söz var birini eleştirmek için onun ayakkabısiyla yurumen lazım. sen gazali gibi bir alimi gömdün ya sonra sana nasıl biliyorsun diyeyim sana ))))
 
@beyazsoy

Geliyoruz gidiyoruz aynı noktaya. Bu konuda yazdığım mesajlardan da görebileceğin gibi ben bir mezhebe bağlı kalmak zorunlu değil çünkü mezhep zorunlu değil yazdım. Her defasında gerekli noktalarda hangi mezhep hangi alim ne demiş diye danışmak gerekir yazdım. Buraya sen de katılıyorsun. Ama ben hiçbirine bağlı olmamak gerek, en azından isteyen olsun ama birine bağlı değilsin diye İslam dışı oluyorsun gibi bir saçmalık söz konusu olamaz diyorum. Koca konuda bütün dediklerimin ana fikri bundan ibaret. Bunda ne bilgisi ne bilgisizliği ne alimliği gerekiyor? Sırf İslam'a sonradan katılmış (ki bunu kimse inkar etmiyor) mezheplere karşı dogmatik olmadığım için ben kötü oluyorum, varsın olsun sonuçta en iyi Hak bilir, kul değil.

En az dogmatik seçmen AKP seçmenidir lafından sonra aslında konuyu hızlıca terketmem lazımdı ama her görüşe saygılı olduğum ve tek bir görüşe körü körüne bağlı olmamaya çalıştığım için eyvallah dedim. Bunu da gördük ya
Sana Konya'yı, köylerini bi gezmeni öneririm işin düştüğünde. O zaman anlarsın anyayı konyayı.
 

felsefe temel kuralını ihlal ediyorsun diyorum. Ebu Hanife kuranı yorumlarken ortaya bir felsefe koyuyor ve onun üzerinden tüm kuranı yorum. sen hangisi aklıma yatarsa onu kabul ederim diyorsun ben de bu olmaz diyorum. tamam onlara inanma ama ortaya bir felsefe koy. bunu yapabilmek için tüm kurana ve sünnete hakim olman lazım. insanlar bu zorluklardan dolayı mezhep seçiyor. mezhep sevmesen ilsam dışı olmazsın ama yolunu da bulman çok zor hataya girmem büyük olasılık. tercih senin tabi.

en dogmatik seçmen akp seçmeni değil. yanlış yazmissam cep telefonu azizliği. verdiğim örnekten anlamış olman gerekir ki en az dogmatik seçmen akpli adamlar %39 da veriyor iyi yapinca%52 demekki dogmatik değil. diğer seçmenler daha dogmatik olduğu açık adamların oyları sabit demek hiç sorgulamıyorlar demek)))
 
@yatutarsa

internette biraz araştırdım daha öncede tahminim vardı bunun Abdülaziz bayindir dan çıktığını düşündüm tahminim doğruydu. Abdülaziz bayindir kuranı almak için çaba sarf ediyor bilgisi de iyi ama zaman zaman yürüttüğü akıllar yeterli değil. onunda bu konuda örnek verdiği hadisler şunlar


peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- ile birlikte çıktığımız bir yolculuk sırasında Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bizden geri kalmıştı.İkindi namazı vakti geldiği için abdest alırken bize yetişti. Biz, abdest alırken ayaklarımızın üzerini meshediyorduk. Bunun üzerine en yüksek sesiyle iki veya üç defa şöyle seslendi:

- Cehennemdeki veyl vâdisi, (abdest alırken ayak topuklarını yıkamayı ihmal eden veya ayak topuklarına su ulaşmayan) topuk sahiplerinin yeri olsun!" (Buhârî; hadis no: 163. Müslim; hadis no: 24

Ebu Hureyre'den -Allah ondan ve babasından râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, o şöyle demiştir:

"Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- , abdest alırken topuklarını yıkamayan birisini görünce şöyle buyurdu:

- Cehennemdeki veyl vâdisi, (abdest alırken ayak topuklarını yıkamayı ihmal eden veya ayak topuklarına su ulaşmayan) topuk sahiplerinin yeri olsun!" (Müslim; hadis no: 242)

bu hadislerde açıkça yazıyor ki benim akıl yürütme doğru. Allah Kuranda hiç bir harfi boşa kulanmmaistir. okadar mükemmel yazılmıştır ki iyi düşünür akıl edersen yoruma yer bırakmaz.

abdest için ayakları tarif ederken özelikle ayak topuklarına kadar tarif vermesi ayakların yikanacagina gösteriyor. zaten peygamberimiz sahabenin ayakları mesh eden sahabeyi görüp kızması ve o ayak topukları cehennemde yanacak demesi bundan.

bu akıl yürütmeyi başa mesh te de yapabiliriz. niye Allah başı mesh edin diyor çünkü başı yıkamak ancak banyoyla mümkün diğer türlü başı temizlemek imkansız ondan başı mesh edin diyor. ve genel tarif veriyor elle kafaya götürüp sürmek yeterli hepsini meshe gerek yok. ama yakalar için özelikle bir tarif vermiş. niye özelikle tarif vermiş dönüp bakmak düşünmek lazım. demek özel tarife göre yıkamak lazım. yoksa ayakları mesh edin der geçerdi.


umarım yazdıklarımı düşünerek cevap verirsin yine uzak fiile refere ediyor açıklaması yapamazsın. benim soruma cevap ara neden Allah ayrıntılı tarif veriyor.
 
Zaten soruna iki defa cevap verdim ancak sanırım okumadın o yüzden tekrar söylüyorum: Arapça'da yed (el) kelimesi ve ricl (ayak) kelimesi hem bizim bildiğimiz el-ayak hem de eldeki parmak ucundan omza kadar; hem de ayaktaki parmak ucundan kasık dibine o kadar olan kısmı karşılıyor. Bunun için Allah yanlış anlaşılma olmasın diye "yed"in ne kadarının yıkanacağını ve "ricl"in ne kadarının meshedileceğini açıkça belirtmiş.
Şu Hureyre de peygamberle en az zaman geçiren sahabelerden ama maşallah her yerde karşımızda
)
Vallahi, Allah'ın rauf ve rahim dediği peygamberinin sırf topuklarını yıkamadı diye bir mümine böyle bir beddua edeceğine ben inanmıyorum.
 
yuh be Ebu hureyre peygamberimizin en yakınındaki sahtedir yanından yapılmadı. zaten iki ayrı hadis rivayeti var. o doğru aktarmiyorsa başka hadis var.

peygamberimizin ayağını yıkandığı vaki. buna neden nasıl mantıkla karşı cikikiyorlar.

Arapça'da verdiğin örnekler cidden zorlama mesh için bir tarife gerek yok ayağını mesh et denir ayağına bir el gitmesi bu ayetin gerekliliğini karşılar. baş için Allah niye tarif vermemiş ense kulaklar başa dahil mi anıl başa dahil mi değil mi. çok tartışma var ondan başına eline götürmen yeterli. ayak içinde aynı şey soykenebikirdi.

benden bukadar. açıkça net olarak sorgulayıcı olarak durum ortaya koydu. devamlı diyorum kuran basit bir roman değil her harfini sorgulayarak anlamak lazım. .

kurada ayak yıkama var. istersen zorlanirsan ayak yıkamayip mesh edebilirsin.(bu kolaylık sadece) bu aynı sabah namazı için de geçerli sabah namazını uykudan dolayı kaçırırsan güneş doğduktan sonrada kilabilirsin
 
500 tane de olsa fark etmez. Allah tarifi gerekli görmüş ki koymuş işte ayetine. Bu kadar açık bir ayete rağmen gözündeki gelenek perdesinden dolayı ayette ayakların meshedilmesi gerektiğini anlamak istemiyorsun.
O zaman 42:10'da olduğu gibi Allah'a bırakalım işi, Din Günü belli olacaktır. Sen de istiyorsan ayaklarını yıkamaya istiyorsan meshetmeye devam et herkes kendinden sorumlu ne de olsa
 

olmadı işte kuranı bu mantıkla anlayamazsın allah gerekli gördü koydu tarifi. Allah böyle istedi osmanlı yenildi. Allah istedi uçak düştü mantığı ile aynı. bu mantığı sen ve @Tolstoyevski elestieken sıkışınca bu felsefeye sarılman olmaz. Allah bir harf koyduysa sebebi vardır onu düşünmek lazım.

yahu gelecekle ne alaka var. Peygamberimiz niye ayağını yıkamış onu bari sorgulayın. mesh müslümanlara verilen kolaylık ister kulan ister kullanma ama yıkama yok dersen olmaz. o zaman hz peygamber müslümanlara zorluk mu çıkardı yeni bir kural mı koydu. olmaz bu peygambere iftira
 
yahuu düşündüm, sorguladım Allah niye ayakta tam tarif vermiş diye ve bulduğum sonuç beni tatmin etti zorla sana da kabul ettirecek değilim.
 
@beyazsoy bir peygamberin hem de İslam peygamberinin sırf abdest alırken topuğunu yıkamadı diye ümmetlerini cehenneme gitsin diye beddua etmesi sana mantıklı geliyor mu? Dünyada onca kötü onca katil onca tecavüzcü onca merhametsiz onca dine ve Allah'a küfür edenler varken, ben dört dörtlük namazımı kılıp ibadetimi yapacağım, İslamın şartlarını yerine getireceğim ama sırf abdest alırken topuğumu yıkamadım diye cehenneme gideceğim öyle mi? @yatutarsa

Haşa bu verdiğiniz hadis örneği İslam'ın kolaylıklar ve hoşgörü dini olmasıyla çelişiyor. Peygamber efendimiz ile çelişiyor. Kur'an ile çelişiyor. O halde niye bu hadis i doğru kabul edelim ki? Şu internetteki dinimizislam, sorularlaislamiyet gibi insanları İslam'dan soğutan sitelere pek takılmak iyi değilmiş demekki.
 
Kuran'da yüksek ahlakıyla övülen Muhammed'i öldürüp yerine bambaşka bir peygamber getirmişler. Ümmetinin sürekli kendisine salavat getirmesini ister salavat getirmeyenlere beddua eder, namazda bir çocuk önünden geçti diye çocuğa beddua eder çocuk kötürüm kalır, hiciv yazdı diye kadın bir şaire suikast düzenletir...
sorularlaislamiyet'i takip ederim. İslam nasıl olmamalı sorusunun cevabı gibi site.
 
peygamberin bedduası değil bu Allahın cezası.