- Katılım
- 31 Ağustos 2008
- Mesajlar
- 1,605
- Reaksiyon puanı
- 1
- Puanı
- 157
- Yaş
- 32
- Konum
- Yanıma mı gelcen ???
Posta'nın logosunda kullandığı ''Türkiye'nin En Çok Satan Gazetesi' sloganı, gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle yasaklandı
Posta gazetesinin logosunda ve reklamlarında kullandığı ''Türkiye'nin En Çok Satan Gazetesi' sloganı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurumu tarafından gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle yasaklandı.
Gazete Habertürk'ün haberine göre; Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurumu, medya kuruluşları arasındaki 'en çok satan gazete biziz' tartışmasına son noktayı koydu. Doğan Gazetecilik A.Ş ile ilgili geçen yıla ait 2008/435 nolu dosya ile ilgili incelemeyi tamamlayan Kurum, 14 Temmuz 2009 tarihli toplantısında Doğan Grubu'na ait Posta Gazetesi'nin logosunda ve reklamlarında kullanılan "Türkiye'nin En Çok Satan Gazetesi" ifadesinin gerçeği yansıtmadığına karar vererek durdurulmasına kararlaştırdı.
Durdurma kararı
Durdurma kararı şöyle ifade edildi: "Doğan Gazetecilik A.Ş.'ye ait 'Posta' isimli gazetenin logosunda ve reklamlarında kullanılan 'Türkiye'nin En Çok Satan Gazetesi' ibaresinin, Basın İlan Kurumu ve Doğan Dağıtım Satış Pazarlama ve Matbaacılık A.Ş.'den alınan veriler doğrultusunda gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle, kurulumuzca yapılan inceleme konusu tanıtımların durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir. Ancak söz konusu cezanın ardından, bahsi geçen gazetede aynı nitelikli tanıtımların halen yayınlandığı tespit edildi. Bu nedenle söz konusu tanıtımların Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığı görüldü." Reklam Kurumu bu kararın 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16'ncı maddesi hükmüne aykırı olduğunu gerekçe göstererek şöyle devam etti: “Doğan Gazetecilik A.Ş. hakkında ulusal düzeyde 67 bin 200 lira idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.”
Posta gazetesinin logosunda ve reklamlarında kullandığı ''Türkiye'nin En Çok Satan Gazetesi' sloganı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurumu tarafından gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle yasaklandı.
Gazete Habertürk'ün haberine göre; Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurumu, medya kuruluşları arasındaki 'en çok satan gazete biziz' tartışmasına son noktayı koydu. Doğan Gazetecilik A.Ş ile ilgili geçen yıla ait 2008/435 nolu dosya ile ilgili incelemeyi tamamlayan Kurum, 14 Temmuz 2009 tarihli toplantısında Doğan Grubu'na ait Posta Gazetesi'nin logosunda ve reklamlarında kullanılan "Türkiye'nin En Çok Satan Gazetesi" ifadesinin gerçeği yansıtmadığına karar vererek durdurulmasına kararlaştırdı.
Durdurma kararı
Durdurma kararı şöyle ifade edildi: "Doğan Gazetecilik A.Ş.'ye ait 'Posta' isimli gazetenin logosunda ve reklamlarında kullanılan 'Türkiye'nin En Çok Satan Gazetesi' ibaresinin, Basın İlan Kurumu ve Doğan Dağıtım Satış Pazarlama ve Matbaacılık A.Ş.'den alınan veriler doğrultusunda gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle, kurulumuzca yapılan inceleme konusu tanıtımların durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir. Ancak söz konusu cezanın ardından, bahsi geçen gazetede aynı nitelikli tanıtımların halen yayınlandığı tespit edildi. Bu nedenle söz konusu tanıtımların Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığı görüldü." Reklam Kurumu bu kararın 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16'ncı maddesi hükmüne aykırı olduğunu gerekçe göstererek şöyle devam etti: “Doğan Gazetecilik A.Ş. hakkında ulusal düzeyde 67 bin 200 lira idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.”