''Ürün Yerleştirme'' Uygulaması

xemrexxx

Konu Sahibi
Favori Üye
Katılım
18 Mart 2012
Mesajlar
183,591
Reaksiyon puanı
136,999
Puanı
1,061
Konum
İstanbul
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Prof. Dr. Davut Dursun, kanalların ve reklam verenlerin ürün yerleştirme uygulamasına ilgisinin arttığını belirterek, ''Ürün yerleştirme Türk yayıncılık sistemine yeni gelen bir mecra. Sadece Türkiye değil dünya için de yeni bir sistem. Türkiye'de de buna ilişkin uygulama konusunda bir tecrübe olmadığından bazı kuruluşlar bunu ya yanlış anladıklarından ya da istismar anlamına gelecek davranışlardan dolayı farklı uygulayabiliyorlar'' dedi.

Prof. Dr. Dursun, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken,
ürün yerleştirme uygulamasının yeni RTÜK Yasası ile hayata geçtiğini hatırlattı.

Sadece eğlence, spor, dizi ve sinema filmlerinde
ürün yerleştirme yoluyla reklam yapılabildiğine işaret eden Dursun, ''Onun dışındaki programlarda ürün yerleştirme olamaz dedik. Ürün yerleştirme ile ilgili bazı kısıtlar da söz konusu'' diye konuştu.

Bazı televizyon kuruluşlarında uygulamaya ilişkin ihlaller yaşandığını belirten Dursun, şu bilgileri verdi:

''Uygulamaya göre 1 saatlik programda en fazla 4
ürün yerleştirmesi yapılabiliyor. Bazı televizyon kuruluşlarında bu sayı 5-6'ya çıkıyor. Bu bir ihlal oluşturuyor. Ürün yerleştirilen program öncesinde uygulamanın olduğuna yönelik bir alt yazının geçmesi ve anonsun olması gerekiyor. İzleyici programda ürün yerleştirmenin uygulandığının farkında olmalı. Abartı olmamalı, doğallıktan uzaklaşılmamalı. Konuyla ilgili bazı ölçütlerimiz var. Reklamı yasak ürünlerin yerleştirmesi de yapılamıyor.

Bir de şöyle bir ilke var, ürün yerleştirme uygulanan programlarda ürün yerleştirmeye konu olan öznenin, ilgili ürünün aynı zamanda bant reklamının yapılmaması gerekiyor. Hem ürün yerleştirme, hem bant reklamının yapılmaması gerekiyor.''

Uygulama konusundaki kriterlere uyulma yönünde bir eğilim olduğunu dile getiren Dursun, ''Bunlara ne kadar uyulup uyulmadığı ayrı bir çalışma gerektirir. Uygulamada tecrübe noksanlığı konusunda bazı hatalar olabilir. Bunları tespit ettiğimizde ilgili kuruluşun yanlıştan dönmesini sağlamaya çalışıyoruz'' dedi.

-''Önce ABD'de sonra Avrupa'da yayıldı''-
Ürün yerleştirmenin önce ABD'de daha sonra Avrupa'da yayıldığını kaydeden Dursun, ''AB ülkelerinde de henüz tam yerleşmiş, mevzuatı ve sistematiği oluşmuş bir uygulama değil. Dolayısıyla biz orada çok geç kalmış sayılmayız'' diye konuştu.

Türkiye'de kanalların ve reklam verenlerin ürün yerleştirme uygulamasına ilgisinin arttığını dile getiren Dursun, ''Ürün yerleştirme Türk yayıncılık sistemine yeni gelen bir mecra. Sadece Türkiye değil dünya için de yeni bir sistem. Türkiye'de de buna ilişkin uygulama konusunda bir tecrübe olmadığından bazı kuruluşlar bunu ya yanlış anladıklarından ya da istismar anlamına gelecek davranışlardan dolayı farklı uygulayabiliyorlar'' dedi.

Reklam sürelerine de değinen Dursun, uluslararası arenada belirlenen süreleri yeni yasaya taşıdıklarını söyledi. Buna göre 1 saatlik programda 12 dakikanın reklama ayrılabileceğini bildiren Dursun, şunları söyledi:

''Bu 12 dakikayı yayıncı istediği gibi kullanabilir. Kimisi bunu 4'e, kimisi 6'ya kimisi bir kuşak sisteminde kullanabilir. Burada bir serbestlik var. Sürelerin ihlali elbette bazen söz konusu olabiliyor. 12 dakika bazen 15, 18 dakika kullanılabiliyor. Bize buna ilişkin ihlal raporları geldiğinde, ilgili kuruluşa müeyyide sistemimiz çerçevesinde belli müeyyideler uyguluyoruz. Genel itibarıyla ulusal büyük televizyonlarda bu sürelere uyulduğu şeklinde bir bilgim var. Ama süreler konusunda geniş ve rahat hareket eden bazı kuruluşlar var. Arkadaşlarımız bu durumu tespit ettiklerinde biz onlara gerekli müeyyidelere uyguluyoruz.''

 
Show TV'nin kapaklarından gına geldi, Allahtan çok fazla televizyon izlemeyen biriyim veya belkide bu yüzden uzaklaştım TV'den
 
güzel bi uygulama bence.. bana gre en iyi uygulayan kanal Show TV. kanal d reklam yapıyor fakat kapağı unutuyor. bu yzden çoğu kez ceza yedi..
 
güzel bi uygulama bence.. bana gre en iyi uygulayan kanal Show TV. kanal d reklam yapıyor fakat kapağı unutuyor. bu yzden çoğu kez ceza yedi..

Reklamdan çıkıyor saniyelerden sonra yine reklam veriyor ve sonra bir kaç saniye sonra 3 reklama giriyor bunu yaşadım ogünden sonra da beklemedim zaten denk düşerse bakıyorum

 


Reklamdan çıkıyor saniyelerden sonra yine reklam veriyor ve sonra bir kaç saniye sonra 3 reklama giriyor bunu yaşadım ogünden sonra da beklemedim zaten denk düşerse bakıyorum


show tv pt1 programlarında ilk başta 2 dk. ara sonra 6 dk. ara sonra tekrar 6 dk. ara veriyo ve sonra 1 saat kadar hiç reklam yapmıyor.. çünkü tadı kaçmasın diye.. kanal d ve diğer kanallar uzun ara yani 10 dk.lık ara içerisine soktuğu için onların ki kısa görnüyo. onlarda aralarda 2 dk.lık reklamlarla kapatıyolar..
 
Show Tv bütün dizileri için ürün yerleştirme, Türkün Uzayla İmtihanı için beyin yerleşdirme uygulamasını devreye sokuyor
 

Bekliyorsun altta yazıyor 2dakika sonra başlıyacaktır diye, saçmalık ötesi 3 defa teklam için beklemek zorundamıyız
Diğerlerinde en azından ne kadar reklam olur tahmin edebiliyoruz
Kısa mola..

 
show tv çok saçma reklam süreleri 4 dakika diyor 6-7 dakika sürüyor
 
reklamlar tamamen ortadan kalksın ürün yerleştirmeye karşı değilim reklamı dizinin içinde seyretmeye razıyız yeterki her beş dakkada bir 15 dakka reklam çekmeyelim...