Mezhep

Bir mezhepten olmak belki anlaşılabilir ama mezhepçilik kabul edilemez.
Mezhepler arası farklar zaten dağları taşları aşmış. Hele şu "dört hak mezhep" olayı tam bir facia.
Mezheplerin diğer mezheplerle olan farklarını geçtim Kuran'la bile farkları var. Kuran'da abdestten bahseden ayette ayakları meshedin der ama dört hak mezhepte de ayaklar yıkanır. :) Bu belki büyük bir şey gibi görünmeyebilir ama daha neler var böyle.
nerde ayağın meshi geçiyor ya)) bilip bilmeden yalan yanlış hocaların sözleriyle gelmeyin ya biraz araştırın bu sizin dininiz
 
Sorun şu ki Allah haram olanları açıkça belirtmişken kimsenin haddi değildir başka haramlar çıkarmak. Kim onlara açıkla demiş ki? Bak başa döndük yine, Kuran zaten kendi kendini açıklayan bir kitap.
Mesela altın ve ipeği erkeklere haram etmişler Allah onlar hakkında haram dememişken.
De ki: "Allah'ın, kendi kulları için yarattığı süsleri ve güzel rızıkları kim haram edebilir? De ki: "İnananlar için, dünya hayatında da var onlar. Kıyamet gününde ise yalnız inananlar içindirler." Bilen bir topluluk için biz, ayetleri böyle detaylandırırız" (7/ Araf 32)

Bence de değil ama öyle diyorlar o yüzden uzatıyorum.
Kardeş anlaşılan bilip bilmeden yazıyorsun neyse ben yine cevap vereyim. Madem kopyala - yapıştır yapacaz :)

Peygamberimiz (a.s.m.) ipek bir kumaşı sol eline, bir parça altını da sağ eline aldı. Sonra bunları elleriyle yukarı kaldırdı, orada bulunanlara gösterdi ve şöyle buyurdu:
“Şu iki şey ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helâldir.”1


Resul-i Ekrem Efendimiz (a.s.m.) bir zatın elinde altından bir yüzük gördü ve onu parmağından çıkardı, attı. Daha sonra şöyle buyurdu:
“Sizden biriniz ateşten bir kor alıyor da, onu eline koyuyor.”
Resulullah (a.s.m.) gittikten sonra orada bulunanlar yüzük sahibine, “Yüzüğünü yerden al da onunla faydalanırsın.” dediler. Fakat o zat, “Hayır, vallahi onu ebediyyen almam. Çünkü onu Resulullah (a.s.m.) attı.” dedi.2

“Resulullah bizleri altın yüzük, yahut altın halka takınmaktan nehyetti.”

“Resulullah evvelâ altından bir mühür yüzük yaptırdı. Bunu takındığı zaman yazılı kaşını avucunun içine alırdı. Peygamberin elinde yüzük gören herkes kuyumculara koşarak bir altın yüzük yaptırıp parmaklarına taktılar.
Kısa bir müddet sonra Resulullah minber üzerine oturdu ve elindeki yüzüğü çıkardı. Müteakiben, ‘Ben bu mühür yüzüğü takınıyorum. Yazılı kaşını da iç tarafta tutuyorum’ buyurdu ve bu yüzüğü elinden attı. Sonra da,
‘Vallahi bu altından mühür yüzüğü ebediyyen takınmam.’ buyurdu. Bunun üzerine parmaklarına altın yüzük takmış olan ahabîler de kendi yüzüklerini çıkarıp attılar.”

Sayısız hadis var aç oku artık ben cevap vermeyecegim çünkü sen bazı şeyleri kabul etmek yerine uzatmayı tercih ediyorsun :)
 
Kardeş anlaşılan bilip bilmeden yazıyorsun neyse ben yine cevap vereyim. Madem kopyala - yapıştır yapacaz :)

Peygamberimiz (a.s.m.) ipek bir kumaşı sol eline, bir parça altını da sağ eline aldı. Sonra bunları elleriyle yukarı kaldırdı, orada bulunanlara gösterdi ve şöyle buyurdu:
“Şu iki şey ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helâldir.”1


Resul-i Ekrem Efendimiz (a.s.m.) bir zatın elinde altından bir yüzük gördü ve onu parmağından çıkardı, attı. Daha sonra şöyle buyurdu:
“Sizden biriniz ateşten bir kor alıyor da, onu eline koyuyor.”
Resulullah (a.s.m.) gittikten sonra orada bulunanlar yüzük sahibine, “Yüzüğünü yerden al da onunla faydalanırsın.” dediler. Fakat o zat, “Hayır, vallahi onu ebediyyen almam. Çünkü onu Resulullah (a.s.m.) attı.” dedi.2

“Resulullah bizleri altın yüzük, yahut altın halka takınmaktan nehyetti.”

“Resulullah evvelâ altından bir mühür yüzük yaptırdı. Bunu takındığı zaman yazılı kaşını avucunun içine alırdı. Peygamberin elinde yüzük gören herkes kuyumculara koşarak bir altın yüzük yaptırıp parmaklarına taktılar.
Kısa bir müddet sonra Resulullah minber üzerine oturdu ve elindeki yüzüğü çıkardı. Müteakiben, ‘Ben bu mühür yüzüğü takınıyorum. Yazılı kaşını da iç tarafta tutuyorum’ buyurdu ve bu yüzüğü elinden attı. Sonra da,
‘Vallahi bu altından mühür yüzüğü ebediyyen takınmam.’ buyurdu. Bunun üzerine parmaklarına altın yüzük takmış olan ahabîler de kendi yüzüklerini çıkarıp attılar.”

Sayısız hadis var aç oku artık ben cevap vermeyecegim çünkü sen bazı şeyleri kabul etmek yerine uzatmayı tercih ediyorsun :)
Ay ay ben sanki bilmiyorum bunu :) Ben Allah'ın ayetini yazıyorum sen ona karşılık hadis yazıyorsun.. Allah ve elçisinin sözleri nasıl çelişebilir yapma.
 
Yahu şu insanlara olan bağlılığını her alanda, dinde, siyasette gösterenlerin özgürlüğünden şüphe ediyorum. Ben fıkıh mezheplere karşı çıkmıyorum, biraz sert kaçmış olabilirim ama yazımda da dediğim gibi gerektiği noktalarda bunlara danışıp ne demiş ne etmiş fikirlerini alabilirim. Ama ben hiçbirine bağlı değilim, olmayı reddediyorum. Soruya bak ; hangi mezheptensin? Müslümanım. Gerisi teferruattır. Burada dünya gelse ve dediklerim karşısında çok bilmiş bir şekilde bana hakaret etse umrumda olmaz, benim sığındığım apaçık ve net şekilde Kur'an ayetleri var! Sizin? Hacı hocanın yorumu, ben ayetle örnek verirken adamın biri gelmiş kaynaksız hadis i öne sürmüş. :) Hadis mi yoksa Kur'an ayeti mi gerçekliği sorgulanmaz?

Bu arada felsefe örneğini vermeni asıl ironi olarak görüyorum, felsefi görüşmüş yahu ikide bir bilgisiz cahilsin deyip kendinizi alim olarak görüyorsunuz, eyvallah ben bilgisizin önde gideniyim sonuçta tüm bilgileri bir okyanus olarak nitelendirdirsek, bizim bilebileceğimiz en fazla iğne ucundan damlayan tek bir damla su kadardır... Burada felsefi örnek gösterip, dogmatik siyaset anlayışına sahip olanlar asıl ironiyi kendileri yapmaktadır. Hayatımız ironilerle geçiyor problem yok. :) @beyazsoy

dogmatik siyaset))) vallahi siyasete yeni terimler ekliyorsunuz)) siyasette bütün görüşler değişir adamlar dün dündür bugün bugündür felelsefesiyle yaşıyorlar böyle bir siyaset nasıl dogmatik olur yahuu)))

istediğine inan mezhebin olmasın problem değil ama dediğim gibi bu uyguladığın görüş senin orjinal mezhebin olacak)) adam diyorki Hanefi mezhebini kuran görüşü bana daha doğru geliyor. sen de kendi mezhebini olustirursun ama dikkat et ya yanlış yorumlarsa islam diye hurafeler içine gomulursen ne olacak. İslami bilgin hz Hanifi den daha mı iyi . iyise kendi görüşünü oluştur eyvallah

ikinci hz aiseye sormuşlar peygamberimizi anlatın demiş o da kurana bakın demiş. yani hadisler kumandaki ayetleri anlayamadığımız zaman bize yol gösterir. öncelik ayet ve ayeti nasıl anlayacağımiz konusunda uygulamalı örnekte peygamberimiz. hadislerle ayetlerin arasına uçurum koymak şeytanın felsefesi dikkatli olmak lazım.

ikide bir bilgisizsin diyorum çünkü konulara hakim olmadan konu açıyorsun. gazaliyi islam düşmanı ilan ettin yahuu bu durumda nasıl bilgikisin derim. kurandan bazı ayetler gösterip mezhep yok diyorsun)) yahu her insan kadar kuran yorumu yani mezhebi vardır. herkes kendi yeteneğine göre İslami anlar. bu ayrılık değil aksine güçtür. insanlar ne kadar farklı düşünürse o kadar kolay doğruyu bulur. mezhebelere savaş açman felsefe felsefe deyip duran kişinin ironisi olmasın da neyi olsun)))
 
Maide suresi 6. ayette ))
Vemsehu (mesh edin)'dan sonra ruusikum (başlarınız) ve erculekum (ayaklarınız) geliyor.
yahuu kuranı iftira atma işte ayetin meali :

Ey âmenû olanlar (Allah’a yaşarken ulaşmayı, teslim olmayı dileyenler)! Namaza kalktığınız zaman yüzlerinize ve dirseklerinize kadar ellerinizi yıkayın ve başlarınıza meshedin ve ayaklarınızı da topuklarınıza kadar yıkayın. Eğer cünüp iseniz o taktirde iyice yıkanıp temizlenin (boy abdesti alın). Eğer hasta veya yolcu iseniz veya biriniz tuvaletten gelmişse veya kadınlara dokunmuş (temas etmiş) ise, eğer su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin. Ve de ondan yüzlerinize ve ellerinize mesh edin, (sürün). Allah size güçlük çıkarmak istemez, sizi temizlemek ve sizin üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister. Umulur ki böylece siz şükredersiniz.
 
yahuu kuranı iftira atma işte ayetin meali :

Ey âmenû olanlar (Allah’a yaşarken ulaşmayı, teslim olmayı dileyenler)! Namaza kalktığınız zaman yüzlerinize ve dirseklerinize kadar ellerinizi yıkayın ve başlarınıza meshedin ve ayaklarınızı da topuklarınıza kadar yıkayın. Eğer cünüp iseniz o taktirde iyice yıkanıp temizlenin (boy abdesti alın). Eğer hasta veya yolcu iseniz veya biriniz tuvaletten gelmişse veya kadınlara dokunmuş (temas etmiş) ise, eğer su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin. Ve de ondan yüzlerinize ve ellerinize mesh edin, (sürün). Allah size güçlük çıkarmak istemez, sizi temizlemek ve sizin üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister. Umulur ki böylece siz şükredersiniz.
Haşa ne iftirası.
Ayet gayet açık: Egsilu (yıkamak) fiilinden sonra yüzler ve dirseklere kadar eller; meshedin fiilinden sonra baş ve topuklara kadar ayaklar geliyor.
Geleneğin etkisiyle uzaktaki fiile yollamış İskender ayakları :))
Sana, "Soy: elma ve armutu; ye: ayva ve kirazı" deseler ayvayı yiyip kirazı soyar mısın ))
 
Güzel bir tartışma sonlandırma taktiği, neyse ben hep buralardayım inşallah devam etmek istersen. :)
Allah'ın selamı üzerine olsun.
Kardeş hiçbir zaman bir tartışmadan kaçmadım ama yanlışı savunmak ve sonra hatalı olduğunu bildiğin halde devam ediyorsun :)

Allah'ın, kendi kulları için yarattığı süsleri ve güzel rızıkları kim haram edebilir? De ki: "İnananlar için, dünya hayatında da var onlar. Kıyamet gününde ise yalnız inananlar içindirler." Bilen bir topluluk için biz, ayetleri böyle detaylandırırız" (7/ Araf 32)
Buradaki süs ve rızıktan sen nasıl altın ve ipeği çıkarabildin sayısız rızık ama sen bunu illaki altın ve ipege bağlamak istiyorsun üstelik bu sadece bayanlar içinde olabilir. Zaten bunu belirterek benim dediğime geliyorsun gördün mü ayeti anlayamamışsın belki de bende anlayamamışım ama rızıktan altın ve ipegi anlayanıda görmedim. Ki bunu en iyi açıklamasını peygamberimiz yaptığı halde tartışalım diyorsun nasıl olacak. Ayrıca çoğu insan o bu ayeti dövmeye bile empoze edebiliyor ama bunun kesin açıklaması paylaştığım hadislerde vardı :)

Allahın selamı senin ve bütün inanların üzerine olsun.
 
Sultanların istekleriyle fetvalar hazırlandı hep.. Zamanında da onlara karşı çıkan yiğit alimler hep şehid edildiler. Bugün yere göğe sığdırılamayan Ebu Hanife mesela. Zindanda işkenceyle şehid edilmiş zamanın firavunlarının karşısında olduğu için ve Kuran'a aykırı hadislere karşı olan fetvalar verdiği için. Tabii sonradan onun adına mezhep düzmüşler. Buhari, EH'nin imansız öldüğünü düşünür ve ondan tek hadis rivayet etmez.
Bir dini kim açıklıyorsa din onun dinidir eğer bu din Allah'ın diniyse ayetleri Allah açıklar.
Enam 159'u hiç üzerlerine alınmazlar onlar hep Yahudiler Hristiyanlar için :))
Geçtiğimiz aylarda mezheplerle ilgili yaptığım yorum da dursun şurada:
https://fav10.net/forum/threads/hangi-mezheptensiniz.207085/page-3#post-1612242


"Rasulullah bu cevaptan memnun kalarak “Rasulünün elçisini, resulünün razı olacağı bir şeye muvaffak kılan Allah’a hamdolsun ” dedi. " hadis işte? :)
Yapma yapma.. Allah yalnız tek dilde anlaşılacak bir kitap gönderecek değil ya. Elbette diğer dillere tercüme edilir, anlaşılır.
Şuana bakma zorunda oldukları için kaldırdılar köleciliği. Emevi, Abbasi Osmanlı zamalarında oldukça yaygındı. Işid'in yaptıkları malum. Ellerine güç geçse hepsi firavun kesilir...
Hiç birine mezhebim yok dedin mi? :) Rast gelmemişsin demek.
Son kısmı anlamadım?

yahu mezhep görüş demek. islamın yorumu demek. Ebu hanfenenin görüşleri insanlara doğru gelmiş ve insanlar onun yolundan gitmiş. buna sonradan mezhep kurmuşlar demek nasıl bir mantık)))

kuran kendi kendi açıklıyor eyvallah ama bu sizin kimya kitabı gibi değil. İnsan üstü zekayla kuran nesredilgi için kuranın kendisini anlatmasıni anlamak için ciddi çabaya ve bilgi ihtiyaç var. öyle düz kitap gibi okursan kuranın tamamını anlamazsın. mesela namazın 5 vakit olduğu direk olarak yazmaz bir kaç ayeti bilesip akıl yürütme lazım. mesela namazın nasıl kilinacagi düz bir şekilde anlatılmaz 4 5 ayeti bilestirince anlayabilirsin.(bazıları anlamadığı için kuranda namaz nasıl kilinacagi yok der çünkü anlamamıştır) bunun gibi hangi ayet birbirini başlayacaksın ve tam olarak anlayacaksın çözmek kolay değil.
 
Kardeş hiçbir zaman bir tartışmadan kaçmadım ama yanlışı savunmak ve sonra hatalı olduğunu bildiğin halde devam ediyorsun :)

Allah'ın, kendi kulları için yarattığı süsleri ve güzel rızıkları kim haram edebilir? De ki: "İnananlar için, dünya hayatında da var onlar. Kıyamet gününde ise yalnız inananlar içindirler." Bilen bir topluluk için biz, ayetleri böyle detaylandırırız" (7/ Araf 32)
Buradaki süs ve rızıktan sen nasıl altın ve ipeği çıkarabildin sayısız rızık ama sen bunu illaki altın ve ipege bağlamak istiyorsun üstelik bu sadece bayanlar içinde olabilir. Zaten bunu belirterek benim dediğime geliyorsun gördün mü ayeti anlayamamışsın belki de bende anlayamamışım ama rızıktan altın ve ipegi anlayanıda görmedim. Ki bunu en iyi açıklamasını peygamberimiz yaptığı halde tartışalım diyorsun nasıl olacak. Ayrıca çoğu insan o bu ayeti dövmeye bile empoze edebiliyor ama bunun kesin açıklaması paylaştığım hadislerde vardı :)

Allahın selamı senin ve bütün inanların üzerine olsun.
Eğer yanlışı savunduğumu fark edersem söylerim merak etme.
Allah tek tek helalleri sayacak değil ya. Haram olanları saydığına göre bahsetmedikleri helal :) O ayette niye kadınlara hitap olsun Allah iman edenler diyor, genel bir ifade. Süs diyor ya altın ne. Gerçekten ilk attığım ayetleri okumadın galiba hala peygamber açıklıyor diyorsun. :)
Elçiye düşen görev sadece duyurma (5/ Maide 99)

yahu mezhep görüş demek. islamın yorumu demek. Ebu hanfenenin görüşleri insanlara doğru gelmiş ve insanlar onun yolundan gitmiş. buna

kuran kendi kendi açıklıyor eyvallah ama bu sizin kimya kitabı gibi değil. İnsan üstü zekayla kuran nesredilgi için kuranın kendisini anlatmasıni anlamak için ciddi çabaya ve bilgi ihtiyaç var. öyle düz kitap gibi okursan kuranın tamamını anlamazsın. mesela namazın 5 vakit olduğu direk olarak yazmaz bir kaç ayeti bilesip akıl yürütme lazım. mesela namazın nasıl kilinacagi düz bir şekilde anlatılmaz 4 5 ayeti bilestirince anlayabilirsin.(bazıları anlamadığı için kuranda namaz nasıl kilinacagi yok der çünkü anlamamıştır) bunun gibi hangi ayet birbirini başlayacaksın ve tam olarak anlayacaksın çözmek kolay değil.
Tamam işte ayetleri birleştirip anlıyoruz biz de. Ben mezheplerin ayetlere ters anlayışlarından bahsettim.
 
Sorun şu ki Allah haram olanları açıkça belirtmişken kimsenin haddi değildir başka haramlar çıkarmak. Kim onlara açıkla demiş ki? Bak başa döndük yine, Kuran zaten kendi kendini açıklayan bir kitap.
Mesela altın ve ipeği erkeklere haram etmişler Allah onlar hakkında haram dememişken.
De ki: "Allah'ın, kendi kulları için yarattığı süsleri ve güzel rızıkları kim haram edebilir? De ki: "İnananlar için, dünya hayatında da var onlar. Kıyamet gününde ise yalnız inananlar içindirler." Bilen bir topluluk için biz, ayetleri böyle detaylandırırız" (7/ Araf 32)



Bence de değil ama öyle diyorlar o yüzden uzatıyorum.
Eğer yanlışı savunduğumu fark edersem söylerim merak etme.
Allah tek tek helalleri sayacak değil ya. Haram olanları saydığına göre bahsetmedikleri helal :) O ayette niye kadınlara hitap olsun Allah iman edenler diyor, genel bir ifade. Süs diyor ya altın ne. Gerçekten ilk attığım ayetleri okumadın galiba hala peygamber açıklıyor diyorsun. :)
Elçiye düşen görev sadece duyurma (5/ Maide 99)


Tamam işte ayetleri birleştirip anlıyoruz biz de. Ben mezheplerin ayetlere ters anlayışlarından bahsettim.
Şu alıntıladım mesaj senin değil mi :D ah ah ne yazdığını daha bilmiyorsun :) sen mezhep adamlarının erkekler için ipegi ve altını yasakladı diyorsun bende peygamberimiz de yasakladı diyorum ve hadisi gösteriyorum anlaşılan neyi savunduğunu bilmediğin gibi yazdıklarını da bilmiyorsun :)

İmam Gazali ; " Cahillerle Tartışmayın Çünkü Ben Hiç Yenemedim" diye 😉 sana kolay gelsin benden bu kadar.
 
Haşa ne iftirası.
Ayet gayet açık: Egsilu (yıkamak) fiilinden sonra yüzler ve dirseklere kadar eller; meshedin fiilinden sonra baş ve topuklara kadar ayaklar geliyor.
Geleneğin etkisiyle uzaktaki fiile yollamış İskender ayakları :))
Sana, "Soy: elma ve armutu; ye: ayva ve kirazı" deseler ayvayı yiyip kirazı soyar mısın ))
Allah aşkına kuranı bukadar basite indirgeme ya.
ne diyor ayet

mesh için başınızı diyor ama ayaklara gelince

"topuklara kadar ayaklarınızı" diyerek açık tarif vermiş. neden vermiş bu tarifi çünkü yıkamak için geniş tarif lazım. mesh için verilen yerin üstün koru mesh ermek yeterli olacak. senin değin gibi mesh olsa sadece ayağınız mesh edin denirdi.

Allahın resulü de yanlış anladı ayağını yıkadı yani bu mudur
 
Şu alıntıladım mesaj senin değil mi :D ah ah ne yazdığını daha bilmiyorsun :) sen mezhep adamlarının erkekler için ipegi ve altını yasakladı diyorsun bende peygamberimiz de yasakladı diyorum ve hadisi gösteriyorum anlaşılan neyi savunduğunu bilmediğin gibi yazdıklarını da bilmiyorsun :)

İmam Gazali ; " Cahillerle Tartışmayın Çünkü Ben Hiç Yenemedim" diye 😉 sana kolay gelsin benden bu kadar.
Yoo ne dediğimin gayet farkındayım. Ben diyorum ki Allah'ın yasaklamadığı bir şeyi peygamber yasaklayamaz. Yani o söz peygambere ait olamaz. Yani tek hüküm koyucu Allah. Yani mezhepler keyfi hüküm vermişler.
28:55 geldi aklıma. :)) Neyse yeniden selam diyorum ben de.
 
Eğer yanlışı savunduğumu fark edersem söylerim merak etme.
Allah tek tek helalleri sayacak değil ya. Haram olanları saydığına göre bahsetmedikleri helal :) O ayette niye kadınlara hitap olsun Allah iman edenler diyor, genel bir ifade. Süs diyor ya altın ne. Gerçekten ilk attığım ayetleri okumadın galiba hala peygamber açıklıyor diyorsun. :)
Elçiye düşen görev sadece duyurma (5/ Maide 99)


Tamam işte ayetleri birleştirip anlıyoruz biz de. Ben mezheplerin ayetlere ters anlayışlarından bahsettim.

ayetleri birlestiryorsun da hangi ayeti hangisiyle birkestueeceeksin asıl problem bu. yoksa bu mezhepler ortaya çıkarmiydi)))
 
Allah aşkına kuranı bukadar basite indirgeme ya.
ne diyor ayet

mesh için başınızı diyor ama ayaklara gelince

"topuklara kadar ayaklarınızı" diyerek açık tarif vermiş. neden vermiş bu tarifi çünkü yıkamak için geniş tarif lazım. mesh için verilen yerin üstün koru mesh ermek yeterli olacak. senin değin gibi mesh olsa sadece ayağınız mesh edin denirdi.

Allahın resulü de yanlış anladı ayağını yıkadı yani bu mudur
Israrla ayakları uzaktaki fiile yollamak istiyorsan yolla. Benim baktıklarıma göre hadis kitaplarında da peygamber meshediyordu ))

eller ve ayaklar için kesin sınırlar çiziyor çünkü Arapça'da yed kelimesi hem bilekten aşağı olan el hem de tamamen omza kadar kolu kapsıyor. Ayak kelimesi de parmak ucundan kasığa kadar gidiyor. Onun için o ikisine kesin sınırlar belirlenmiş
 
Son düzenleme:
Israrla ayakları uzaktaki fiile yollamak istiyorsan yolla. Benim baktıklarıma göre hadis kitaplarında da peygamber meshediyordu ))

eller ve ayaklar için kesin sınırlar çiziyor çünkü Arapça'da yed kelimesi hem bilekten aşağı olan el hem de tamamen omza kadar kolu kapsıyor. Ayak kelimesi de parmak ucundan kasığa kadar gidiyor. Onun için o ikisine kesin sınırlar belirlenmiş
yahuu ben sana kuranı nasıl anlayacağıdan örnek veriyorum . kura roman değil. düşünerek okuyacaksın ayetleri. kuran kendini anlatır derken senin de düşünmeni ister düşünmeden kuranı anlayamazsın. mesh istense ayrıntılı tarif edilmez. ayaklar mesh edilir denir geçilir. neden ayakların geniş tarifini vermiş.

islamda mesh yol demiyoruz tek ayete bakarak peygamberimiz ayaklarını yikamamis mesh etmiş demen cidden büyük iftira

işte hadis mesh ile bu hadisi aciklamayacagim biraz düşün öyle yaz yaparsan lütfen. i



Bir yolculuk esnasında, abdest aldıktan sonra, mestlerini göstererek, (Onları temiz olarak [abdestli olarak] giymiştim)buyurup üzerlerine meshetti. (Buhari, Müslim, Ebu Davud)
 
yahuu ben sana kuranı nasıl anlayacağıdan örnek veriyorum . kura roman değil. düşünerek okuyacaksın ayetleri. kuran kendini anlatır derken senin de düşünmeni ister düşünmeden kuranı anlayamazsın. mesh istense ayrıntılı tarif edilmez. ayaklar mesh edilir denir geçilir. neden ayakların geniş tarifini vermiş.

islamda mesh yol demiyoruz tek ayete bakarak peygamberimiz ayaklarını yikamamis mesh etmiş demen cidden büyük iftira

işte hadis mesh ile bu hadisi aciklamayacagim biraz düşün öyle yaz yaparsan lütfen. i



Bir yolculuk esnasında, abdest aldıktan sonra, mestlerini göstererek, (Onları temiz olarak [abdestli olarak] giymiştim)buyurup üzerlerine meshetti. (Buhari, Müslim, Ebu Davud)
Ayak için neden ayrıntı verildiğini söyledim işte. Dil yapısında ricil kelimesi geniş bir kelime onun için Allah ne kadarın meshedileceğini söylüyor.
 
@beyazsoy birincisi dogmatik siyasetten kastım bir siyasi görüşe dogmatik olarak bağlı kalmak, eleştirmemekti sizler gibi. İkincisi felsefe her şeyi sorgulamamızı ister. Ben Kur'an, peygamberler ve Allah hariç diğer şeylere şüphe ile bakmamak için bir sebep göremiyorum. Mezhepleri sizler gibi sorgulamamak mı sorgulamak mı felsefi düşünceye uyar? Kim çelişiyor acaba? Gazali mesajımdan Gazali nin İslam düşmanı olduğunu ima ettiğimi anlamışsan, okuduğunu anlamanda sıkıntı olabilir. Her İslam'a zarar veren adam İslam düşmanı mıdır, yaptığı hatalar yüzünden de olmuş olamaz mı? Tarktışılır. Kaldı ki yine o mesajımda "elbette doğruyu Allah bilir, eğer ki cidden İslam'a zarar vermişse bütün o sözlerim, " gibi önemli bir not ekledim, değilse sözüm meclisten dışarı.

İnsanların uydurduğu şeyleri, insanları ve diğer bir takım şeyleri eleştirmeksizin, sorgulamaksızın kabul etmek Allah katında ne kadar doğrudur hak bilir. Kur'an ki ilk ayeti " oku" olan, bizim düşünmemizi isteyen yüce bir kitap. Ve neymiş efendim biz Kur'an ı haşa anlayamazmışız, illa başka insanlara ihtiyacımız varmış! Şüphesiz sizin bu düşünceniz çok büyük bir iddia ve ya doğru ya da yanlış. Doğruysa tebrik ederim ama yanlışsa ve insanları yanlışa sürüklüyorsanız... ? Gerçi sizin sözlüğünüzde yanlış diye bir sözcük yok, her şeyi siz bilir siz söylerseniz! Sizde asla yanlış olmaz! Size öğretilen kutsal olmayan bir takım düşünceleri sorgusuz sualsiz kabul etsin eder aksini söyleyenlere türlü suçlamalarda bulunursunuz...

Her şeyi geçiyorum, burada isterse bütün dünya bir olsun umrumda olmaz, akla ve mantığa, Kur'an a uygun olmadığı sürece görüşümü değiştirecek değilim. Ve şüphesiz ki kim haklı kim haksız hepsini mahşer günü öğreneceğiz, orada görüşürüz. :)


@Polat Şaşmaz peki kardeşim ben nerede ve nasıl hata yapıyorum, yanlışım nedir lütfen açıklayın. Ancak ondan önce şunlar hakkında cevabını bekliyorum

1-) İlk mesajımda belirttiğim Ayetleri okudunuz mu? Okuduysan sence benim dediklerimi desteklemiyor mu? Apaçık değil mi? Sadece bir tane yok, 4 tane birbirini destekleyen ayet. Daha fazla söze ne gerek?

2-) Neymiş efendim Kur'an yetmezmiş haşa. Ne yani Allah Kur'an ı eksik mi indirdi ki yetmesin haşa? Hadi onu geçtim Hadislerle birlikte de mi yetmiyor? Kur'an, hadis ve sünnet. Onlar da yetmiyormuş bir de din alimlerinin görüşüne uymak Zorundaymışız! Yoksa dinsiz olurmuşuz! Ne hadlerine? Ben mezheplere karşı çıkmıyorum, gerektiğinde onlara danışılmalı da ama illa şu mezhebe bağlı kalma zorunluluğu bu ayetlerle açık şekilde çelişmiyor mu??

3-) Hz Muhammed (Sav) hangi mezheptendi??? Cevabını bir düşün derim. Göreceksin ki onun zamanında mezhep yoktu. Yahu Allah isteseydi elçisine bu mezhepleri ölmeye yakın bir zamanda kurmasını buyurmaz mıydı? Hz Muhammed niye gerek duymamış? Sonuçta İslamın evrensel ve bütün zamanlara hakim olacağı Allah tarafından bildirildi. Demekki mezheplere gerek yokmuş Kur'an dururken, hadis dururken... Eğer gerekseydi ve ilerleyen yüzyıllarda Kur'an ın insanlaca tek başına yeterli olunmayacağını Allah bilir ve bunun önlemini Hz Muhammed in zamanında almaz mıydı????