Muhteşem Yüzyıl 121 bölüm boyunca ekranlarda kalite ve liderlik destanı yazıp durdu.Diziye sürekli rakipler yaratılsa da dizinin bileğini bükebilen olmadı.Peki dizinin oranları söylendiği gibi düşük mü?
Daha önce Kuzey Güney-Sevdaluk gibi dizilerin MY olmadığı zaman nasıl 8'li reytinglere çıktığını göstermiştik.Ancak bu yeterli olmamış ki hala boş safsatalar dönmekte.Bu sefer dizinin reklamlarına bakacağız. Muhteşem Yüzyıl başladığı günden beri her hafta değişen reklam düzeni ile izleyiciyi çıldırtan bir sisteme sahip. Bunun diziye dezavantaj sağladığı açık.Diziyi totalde geçebilen 7 diziyi incelediğimizde hepsinin şimdi ya da geçen sezon reklam stratejisi uyguladığını görüyoruz.STV dizileri Küçük Gelin ve Şefkat Tepe geçen hafta 85 dakika reklamsız gitmişler.Fox dizisi Karagül 75 dakika reklamsız gidiyor.Star'ın diğer güçlü dizisi Medcezir'e geçtiği torpil herkesin takdiri.Taktiklerle zamanında 10-11 reytingten 22 reytinge kadar çıkan Kurtlar Vadisi/Pusu dizisinin ise geçen sene İntikam ve YST geldiğinde uyguladığı ''reklamsızlık politikası (90 dk reklamsız gitme)''akıllardan çıkmadı daha.Karadayı dizisi de tutması için reklam düzeni yapılan bir başka diziydi.Bu sene reklam işinin ustası Acun Ilıcalı ile çarpışırken de taktiker uygulandığı oldu.Buna karşın Muhteşem Yüzyıl'ın reklamsız gittiği en fazla süre 40 dakika.Bölüm 23.30 sonrasına uzarsa 50-55-60 dk'yi de bulduğu olduğu ilk defa bu sezon.Yani dizi olmayan reklam stratejisi ile rakiplerinin çok gerisinde.
Bir başka olay Muhteşem Yüzyıl izleyicisinin diğer dizilerin izleyicilerinden farkı.Dizi ilk başladığında Aşk-ı Derun anlatılırken diziyi izleyen ergen bir kitle de vardı.Daha sonra araya İsabella girince ve dizi iktidar mücadelesine odaklanınca o kitle Kuzey Güney ve Pis Yedili gibi dizilere kaydı.Yani dizinin elinde her şekilde kandırabileceği bir kitle kalmadı.Bugün Medcezir,Güneşi Beklerken gibi diziler bir öpüşmeye izleyici tavlarken MY'nin böyle bir şansı kalmadı.Ayrıca MY izleyicisinin ucuz reyting oyunlarına değil de kaliteye odaklı olması diziyi normal yollardan düşüren başka bir etken.Buna en büyük örnek Pargalı'nın öldüğü 82.bölüm. Dizinin 3 ana başrolünden biri olan Okan Yalabık diziden ayrılırken dizi önceki haftaya göre 0.30 reyting kaybetti.Diğer dizilere baktığımızda örneğin Kurtlar Vadisi Pusu,Memati karakterinin öldüğü bölüm yaz ayı olmasına rağmen 0.79 artmış.Arka Sokaklar dizisi Zeynep karakterinin öldüğü bölümlerde önce 1.49 daha sonra üstüne 0.58 reyting artırdı haziran ayı sonunda.
MY izleyicisinin kaliteye odaklı oluşunun bir diğer örneği de 11 Aralık günü yaşandı.Dizi Sevdaluk dizisinin başlamasına rağmen totalde 10.61 Ab'de 12.99 reyting aldı.Bunda dizideki erkek karakterlerin bölümde baskın olması etkiliydi.Diziden ayrılan Filiz Ahmet,Selma Ergeç,Deniz Çakır gibi isimlere göre bu seneki kadın oyuncu kadrosunun yetenek olarak daha zayıf olduğu aşikar.
Dizinin izleyicilerinin kaliteye verdiği önemi son 3 haftadır daha net görüyoruz.Son haftalarda ana konu Sultan Süleyman'ın hastalığı.Halit Ergenç'in diziden son bölüm ayrılacağı bilinmesine rağmen bu konu işleniyor.Bu durumda da izleyici diziden kaçıyor doğal olarak.Başka dizilerde ölmeyecek isimleri hasta edip,vurdurursanız reyting artar.(En büyük örnek Kurtlar Vadisi Pusu,Karagül,Arka Sokaklar hatta AB dizisi denilen Karadayı) Ancak My'de bunu yaparsanız işe yaramaz görüldüğü gibi senaryo iyi olursa dizi yeni rakiplere rağmen reyting artırır, tersi olursa düşer.
Uzun lafın sopası MY'den çıkan sonuç:
8+ reyting alıp da reklam ile reyting yükseltmeye çalışmamış tek dizi şu an.
Senaryosu kaliteye,yeniliğe odaklı. Bu ikisi olmazsa izleyicisi kaçar diğer dizilerin aksine.
MY'nin izleyici kitlesi boş,uzatma kısımlara prim vermez.
@destere @mrt- @Bully @sokak sanati @Forumdash
Senaryosu kaliteye,yeniliğe odaklı. Bu ikisi olmazsa izleyicisi kaçar diğer dizilerin aksine.
MY'nin izleyici kitlesi boş,uzatma kısımlara prim vermez.
@destere @mrt- @Bully @sokak sanati @Forumdash
Son düzenleme: