
Sinema filmlerinin değerlendirilmesi, sınıflandırılması ve desteklenmesini düzenleyen kanunda yapılan ve Ocak ayında TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilen 11 değişikliğin bulunduğu Yeni Sinema Yasası dün (1 Temmuz) itibariyle yürürlüğe girdi.
Son dönemdeki patlamış mısır tartışmasının ardından gündeme gelen yasaya göre filmden önce gösterilen reklamların süresi 10 dakikayı aşamayacak. Fragman gösterim süresi ise en az üç, en fazla beş dakika olacak. Kamu spotları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin gösterimler bu sürelere dahil edilmeyecek. Yani kamu spotu gösterilmeyecekse seans saatinden en fazla 15 dakika sonra film başlayacak. Reklam süresine uymamanın cezası ise 50 bin TL.
Öte yandan sinema salonu işletmecileri bundan sonra sinema biletini içeren abonelik, promosyon, kampanya ve toplu satış faaliyeti gerçekleştiremeyeceği için bu tarz indirimler (gençlere özel, operatöre özel, ilk seans, çarşamba halk günü, indirimli PNR kod vs.) kaldırıldı. Salonlar ancak filmin yapımcısı ve dağıtımcısı ile sözleşme yapıldığı takdirde bilet fiyatlarında indirime gidebilecek.
Bunların yanı sıra sinema bileti ile birlikte başka bir ürünün aynı anda satışına izin verilmeyecek. Böylece filmin sahibine düşen bilet payından kesinti olmayacak ve gişe hasılatı takip edilirken kafa karışıklığının önüne geçilecek. Böylece film yapımcılarının isteği gerçekleşirken izleyiciler ve salon sahipleri için de yepyeni bir dönem başladı.