[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Birbirinin tekrarı projeler, Doğu hikâyeleri, zengin kız-fakir oğlan eksenli yapımlar, klişe kalıpları içinde kaybolan polisiyeler derken 30 yıllık bir hikâyeyi 25 bölümde anlatmak için yola çıkan atv'nin yeni dizisi 'Son', sektörde yeni bir tartışma başlattı:[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]'Türkiye'deki dizi mantığı değişiyor mu?' Yıllarca süren dizilerden sadece izleyiciler şikâyet etmiyor. Pek çok dizide rol alan ve son olarak 'Son'da mühendisi oynayan Engin Altan Düzyatan, "Ne duygu ne karaktere dair bir şey kalmıyor. Birbirinize bakıyorsunuz dakikalarca. 5 yıl ne yazacaksınız?" diyor. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Twitter ve Facebook gibi ortamlarda övgülere mazhar olan Son, sektörün de dikkatini çekmiş durumda. Avrupa ve ABD'de 'başı sonu belli' diziler yaygın olsa da Son, ülkemizde yıllarca uzatılan projelere alternatif olacağa benziyor. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Ancak geçmişte denenen örnekleri de; Osman Sınav'ın yapımcılığını üstlendiği ve Raşit Çelikezer'in yönettiği 90 bölüm olarak planlanan 'Kılıç Günü' ile yine iç içe geçmiş hikâyesi ve ileri geri gidişlerin sık yaşandığı Uluç Bayraktar imzalı 'Ezel'i unutmamak gerek. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]'Son', sektör için yeni bir başlangıç olur mu? Bunu zaman gösterecek. Ancak ekranlara 'yeni bir soluk' getirip getirmeyeceği konusunda farklı düşünceler var. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Başı ve sonunun belli olması yeterli değil [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Birol Güven (Yapımcı-Yönetmen): "Bir dizinin tutması için başı ve sonunun belli olması yeterli değil. Tutacak denir, oradan bir elektrik çıkar. Bunun bir formülü yok. Seyirciye sunacağız, beğenecek ya da beğenmeyecek. Sonra biz yeni bir şey yapacağız." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Umarım bu tarz işler artar[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Engin Altan Düzyatan (Oyuncu): "Her bölüm elime gelen senaryoyu oynamak beni heyecanlandırıyor. Böyle bir projenin Türkiye'de yapılması çok güzel. Kaliteyi artıracak. Sonu belli olunca işe hakim oluyorsunuz. Umarım bu tarz işler artar." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Kısa sürede değişmez[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Yüksel Aksu (Yönetmen): "Dizilerdeki dekupaj anlamının kısa sürede değişeceğini düşünmüyorum. Her hafta 100-110 dk üretiyorsanız, binlerce plan çekmeniz mümkün değil. Bir de seyirci alışkalıkları tembelleşti." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Sektöre örnek olur[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Bekir Hazar (ATV İç Yapımlar Grup Müdürü): "Arz-talebe bağlı. Bir Güneydoğu dizisi, bir tarihî dizi tutuyor ve peşinden diğerleri. Taklitçilik var ekranlarda. Bu anlamda örnek olur. Şu an için başarılı olacağı görünüyor. Her başarılı iş gibi bunun da örnek olacağını düşünüyorum." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Uzun hikâyelerden sıkılıyoruz[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Raşit Çelikezer (Yönetmen): "3-5 yıl süren projeler tekrara düşüyor. Son, Kılıç Günü gibi dizilerin başı sonu belli. Dünyada örneği var. İnsanlara sağlam hikâye izlettiriyorlar. Ekrandaki pek çok yapımda 60-70'li yılların dizi mantığı var. Şu anki dizilere kötü denemez, ancak biz de yönetmenler olarak uzun hikâyelerden sıkılıyoruz." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Yusuf Bülbül / Zaman
[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]'Türkiye'deki dizi mantığı değişiyor mu?' Yıllarca süren dizilerden sadece izleyiciler şikâyet etmiyor. Pek çok dizide rol alan ve son olarak 'Son'da mühendisi oynayan Engin Altan Düzyatan, "Ne duygu ne karaktere dair bir şey kalmıyor. Birbirinize bakıyorsunuz dakikalarca. 5 yıl ne yazacaksınız?" diyor. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Twitter ve Facebook gibi ortamlarda övgülere mazhar olan Son, sektörün de dikkatini çekmiş durumda. Avrupa ve ABD'de 'başı sonu belli' diziler yaygın olsa da Son, ülkemizde yıllarca uzatılan projelere alternatif olacağa benziyor. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Ancak geçmişte denenen örnekleri de; Osman Sınav'ın yapımcılığını üstlendiği ve Raşit Çelikezer'in yönettiği 90 bölüm olarak planlanan 'Kılıç Günü' ile yine iç içe geçmiş hikâyesi ve ileri geri gidişlerin sık yaşandığı Uluç Bayraktar imzalı 'Ezel'i unutmamak gerek. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]'Son', sektör için yeni bir başlangıç olur mu? Bunu zaman gösterecek. Ancak ekranlara 'yeni bir soluk' getirip getirmeyeceği konusunda farklı düşünceler var. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Başı ve sonunun belli olması yeterli değil [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Birol Güven (Yapımcı-Yönetmen): "Bir dizinin tutması için başı ve sonunun belli olması yeterli değil. Tutacak denir, oradan bir elektrik çıkar. Bunun bir formülü yok. Seyirciye sunacağız, beğenecek ya da beğenmeyecek. Sonra biz yeni bir şey yapacağız." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Umarım bu tarz işler artar[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Engin Altan Düzyatan (Oyuncu): "Her bölüm elime gelen senaryoyu oynamak beni heyecanlandırıyor. Böyle bir projenin Türkiye'de yapılması çok güzel. Kaliteyi artıracak. Sonu belli olunca işe hakim oluyorsunuz. Umarım bu tarz işler artar." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Kısa sürede değişmez[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Yüksel Aksu (Yönetmen): "Dizilerdeki dekupaj anlamının kısa sürede değişeceğini düşünmüyorum. Her hafta 100-110 dk üretiyorsanız, binlerce plan çekmeniz mümkün değil. Bir de seyirci alışkalıkları tembelleşti." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Sektöre örnek olur[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Bekir Hazar (ATV İç Yapımlar Grup Müdürü): "Arz-talebe bağlı. Bir Güneydoğu dizisi, bir tarihî dizi tutuyor ve peşinden diğerleri. Taklitçilik var ekranlarda. Bu anlamda örnek olur. Şu an için başarılı olacağı görünüyor. Her başarılı iş gibi bunun da örnek olacağını düşünüyorum." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Uzun hikâyelerden sıkılıyoruz[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Raşit Çelikezer (Yönetmen): "3-5 yıl süren projeler tekrara düşüyor. Son, Kılıç Günü gibi dizilerin başı sonu belli. Dünyada örneği var. İnsanlara sağlam hikâye izlettiriyorlar. Ekrandaki pek çok yapımda 60-70'li yılların dizi mantığı var. Şu anki dizilere kötü denemez, ancak biz de yönetmenler olarak uzun hikâyelerden sıkılıyoruz." [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Yusuf Bülbül / Zaman
[/FONT]