Dikkatimi çekti, hemen hemen her hafta RTÜK cezaları haberi gazetelerde yer alıyor. Bu sene gözle görülür bir artış görülüyor rakamlarda. 2011 ve bu yıl ilk iki aylık verilere baktım. Durum şöyle: 2011'in ocak ve şubat aylarında RTÜK 128 yaptırım uygulamış. 2012'ye bakınca rakam 333'e çıkıyor.
Bir yılda neden bu kadar arttı?
6112 sayılı yasa yürürlüğe girince özellikle 'reklam ihlallerindeki artış' bu sayıyı tetikledi. 2012'de uygulanan 333 yaptırımın, 277'si reklam ihlalleriyle ilgili (ürün yerleştirme, gizli reklam, reklam sürelerine uymama vs.). Geçen yılsa reklam ihlalleriyle ilgili yaptırım sayısı 51. Burada, 'Eskiden kanallar mı kurallara uyuyordu, yoksa yeni kurallar daha mı kısıtlayıcı' sorusunu sormak lazım. Yani bu kadar mı 'tufaya' gelir bir kanal?
En son örnek 'Yalan Dünya'. Seyrederken kendi kendime, 'Yahu bu kadar reklam var mekanlarda, bunların hepsine para ödüyorlar mı?' diye düşündüm, akabinde ceza geldi. Bu sene kanalların bu reklam işinden çok canı yanacak. Ya da gerçekten bunu göze alarak başka işler çeviriyorlar, onu bilemem!
Ürün pazarlama cezaları da tuz biber ekiyor
Uydudan yayın yapan yerel televizyonların büyük bölümü yayınlarını ürün pazarlama işine ayırıyor. Dizi gibi ürün tanıtan 'profesörler' var. 'Yalancı bal' patlaması da bu furya içinde gerçekleşti.
Bu sene RTÜK'ün cezalarının artmasında bu pazarlama ürünleri de büyük rol oynuyor ve oynayacak. Bal olayında patladı, daha önce 'bitkisel ürünler'de olmuştu. Bu bitmeyecek gibi görünüyor.
Sina KOLOĞLU / MİLLİYET
Bir yılda neden bu kadar arttı?
6112 sayılı yasa yürürlüğe girince özellikle 'reklam ihlallerindeki artış' bu sayıyı tetikledi. 2012'de uygulanan 333 yaptırımın, 277'si reklam ihlalleriyle ilgili (ürün yerleştirme, gizli reklam, reklam sürelerine uymama vs.). Geçen yılsa reklam ihlalleriyle ilgili yaptırım sayısı 51. Burada, 'Eskiden kanallar mı kurallara uyuyordu, yoksa yeni kurallar daha mı kısıtlayıcı' sorusunu sormak lazım. Yani bu kadar mı 'tufaya' gelir bir kanal?
En son örnek 'Yalan Dünya'. Seyrederken kendi kendime, 'Yahu bu kadar reklam var mekanlarda, bunların hepsine para ödüyorlar mı?' diye düşündüm, akabinde ceza geldi. Bu sene kanalların bu reklam işinden çok canı yanacak. Ya da gerçekten bunu göze alarak başka işler çeviriyorlar, onu bilemem!
Ürün pazarlama cezaları da tuz biber ekiyor
Uydudan yayın yapan yerel televizyonların büyük bölümü yayınlarını ürün pazarlama işine ayırıyor. Dizi gibi ürün tanıtan 'profesörler' var. 'Yalancı bal' patlaması da bu furya içinde gerçekleşti.
Bu sene RTÜK'ün cezalarının artmasında bu pazarlama ürünleri de büyük rol oynuyor ve oynayacak. Bal olayında patladı, daha önce 'bitkisel ürünler'de olmuştu. Bu bitmeyecek gibi görünüyor.
Sina KOLOĞLU / MİLLİYET