Reklamverenler Hangi Kanalları Tercih Ediyor?

xemrexxx

Konu Sahibi
Favori Üye
Katılım
18 Mart 2012
Mesajlar
185,917
Reaksiyon puanı
142,968
Puanı
1,061
Konum
İstanbul
Reklam verenler, ilgi alanlarına ve hedef kitlelerinin özelliklerine göre farklı kategorilerde TV kanallarını tercih ediyor. Medya Takip Merkezi'nin (MTM), en yüksek reyting alan 13 TV kanalını kapsayan araştırması, haber kanallarına en çok dayanıklı tüketim markalarının reklam verdiğini ortaya koyarken, genel içerikli kanalların ise yoğunlukla hızlı tüketim markaları tarafından tercih edildiğini tespit etti.

Medya Takip Merkezi, en yüksek reyting alan 13 TV kanalında, Eylül ayı boyunca en çok reklam veren markaları ve sektörleri belirledi. Araştırmaya göre, ay genelinde toplam 38 sektörden 389 marka, TV reklamları yoluyla hedef kitlelerine ulaşmaya çalıştı. Buna göre, Eylül ayında araştırma dahilindeki kanallarda 65 bin 381 reklam spotu yayınlanırken, markaların reklamlar ile ekranlarda kalma süresi 460 saati aştı.

Araştırmada, haber kanallarına reklam veren markalar ile genel içerikli yayın yapan kanallara reklam veren markaların, farklı sektörlere ait oldukları tespit edildi. Genel içerikli kanallara, en çok hızlı tüketime yönelik markalar ve sektörler reklam verirken, dayanıklı tüketime yönelik sektörlerin reklam verenleri ise ağırlıkla haber kanallarını tercih etti.

Genel içerikli kanallara en çok gıda sektörü reklam veriyor
Eylül ayı boyunca, genel içerikli kanallarda gıda sektörünün 9 bin 837 reklam spotu yayınlanırken, aynı sektörün oyuncuları, haber kanallarına 715 adet reklam verdi. Gıda sektörünün araştırma döneminde en fazla tercih ettiği kanallar ise sırasıyla, Star TV, ATV ve FOX TV oldular.

Genel içerikli kanallara en çok reklam veren diğer sektör kozmetik oldu. Araştırma kapsamındaki 8 genel içerikli kanala toplamda 5 bin 654 adet reklam verirken, sektörün haber kanallarında sadece 560 reklamı yayınlandı. Sektör, en fazla Star TV, STV ve FOX TV'ye reklam verdi. Araştırmada, kozmetik sektörünün haber kanallarından ilk tercihinin ise NTV olduğu belirlendi.

Genel içerikli kanallara en çok reklam veren diğer sektörler ise iletişim teknolojileri, ev temizlik ürünleri ve kişisel bakım oldu.

Araştırmada dikkat çeken bir diğer nokta ise, iletişim teknolojileri sektörünün, her iki kanal türüne de en çok reklam veren ilk 5 sektör içerisinde yer almasıydı. İletişim teknolojileri, Eylül ayı boyunca 5 bin 433 reklam spotu ile araştırma dahilindeki genel içerikli kanallara en fazla reklam veren üçüncü sektör olurken, 2 bin 280 reklam spotu ile haber kanallarını en çok tercih eden ikinci sektör olmayı başardı.

Dayanıklı tüketim sektörü tercihini haber kanallarından yana kullandı

Haber kanallarının en çok reklam aldığı sektörlere bakıldığında ilk sırada inşaat-emlak sektörünün olduğu görüldü. Toplamda 4 bin 234 reklam spotu ile haber içerikli kanallarda yer alan inşaat-emlak sektörü, en fazla NTV, Habertürk ve CNN Türk'ü tercih etti.

Aynı araştırmaya göre otomotiv, haber kanallarına en çok reklam veren sektörlerden bir diğeri oldu. Toplamda, 2 bin 74 reklam spotu ile haber içerikli ekranlarda yer alırken, bu kanallarda 13 saati aşkın süre ile yer buldu.
[TABLE="class: MsoNormalTable, width: 469"]
[TR]
[TD="width: 281, colspan: 3"]
GENEL İÇERİKLİ KANALLARA EN ÇOK REKLAM VEREN SEKTÖRLER
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 280, colspan: 3"]
HABER KANALLARINA EN ÇOK REKLAM VEREN SEKTÖRLER
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 64"] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 158"] Sektör
[/TD]
[TD="width: 46"] Adet
[/TD]
[TD="width: 77"] Süre (sn.)
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 158"] Sektör
[/TD]
[TD="width: 46"] Adet
[/TD]
[TD="width: 77"] Süre (sn.)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 158"] Gıda
[/TD]
[TD="width: 46"]
9.837
[/TD]
[TD="width: 77"]
208.818
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 158"] İnşaat/Emlak
[/TD]
[TD="width: 46"]
4.234
[/TD]
[TD="width: 77"]
94.104
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 158"] Kozmetik
[/TD]
[TD="width: 46"]
5.654
[/TD]
[TD="width: 77"]
115.899
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 158"] İletişim Teknolojileri
[/TD]
[TD="width: 46"]
2.280
[/TD]
[TD="width: 77"]
84.579
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 158"] İletişim Teknolojileri
[/TD]
[TD="width: 46"]
5.433
[/TD]
[TD="width: 77"]
186.840
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 158"] Otomotiv
[/TD]
[TD="width: 46"]
2.074
[/TD]
[TD="width: 77"]
47.714
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 158"] Ev Temizlik Ürünleri
[/TD]
[TD="width: 46"]
4.483
[/TD]
[TD="width: 77"]
112.192
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 158"] Finans
[/TD]
[TD="width: 46"]
1.567
[/TD]
[TD="width: 77"]
38.425
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 158"] Kişisel Bakım
[/TD]
[TD="width: 46"]
4.182
[/TD]
[TD="width: 77"]
96.846
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 158"] Yayıncılık
[/TD]
[TD="width: 46"]
1.505
[/TD]
[TD="width: 77"]
46.713
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 281, colspan: 3"]
MTM Medya Takip Merkezi'nin Eylül 2012 döneminde, reytingi yüksek 8 genel içerikli kanal üzerinden yaptığı reklam takibi sonucu derlenmiştir.
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 280, colspan: 3"]
MTM Medya Takip Merkezi'nin Eylül 2012 döneminde, reytingi yüksek 5 haber kanalı üzerinden yaptığı reklam takibi sonucu derlenmiştir.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 64"] [/TD]
[/TR]
[/TABLE]


Genel içerikli kanallara Avea, haber kanallarına ise Arçelik en çok reklamı verdi
Medya Takip Merkezi'nin reklam verenler araştırmasına göre, sektörler ile doğru orantılı olarak, markalarda da aktüalite-haber ayrımı öne çıktı. Araştırma dönemi boyunca, en yüksek reklam veren 13 TV kanalı üzerinden hazırlanan rapora göre, genel içerikli kanallara en çok reklam veren marka bin 299 reklam spotu ile Avea oldu. Avea'dan sadece 2 reklam daha az veren Algida ve bin 123 reklam ile Molped genel içerikli kanalları en çok tercih eden diğer markalar oldu.

Haber kanallarına bakıldığında ise, bu kanallara reklam verenlerin ağırlıkla dayanıklı tüketim markaları olduğu tespit edildi. 888 reklam spotu ile Arçelik haber kanallarını en çok tercih eden reklam veren olurken, 657 reklam ile Yurtbay Seramik ve 613 reklam spotuyla da Turkcell onu takip etti.

Genel içerikli ve haber kanallarına en fazla reklam veren ilk 10 marka incelendiğinde, sadece Turkcell ve TTNet'in her iki listede de yer aldığı dikkat çekti. Turkcell, 613 reklam spotu ile haber kanallarında üçüncü sırada yer alırken, aktüalite ağırlıklı kanallarda bin 20 reklam ile yer alarak en çok reklam veren ilk 5'in içerisine girdi. TTNet ise, haber kanallarında 480 kez ekranlara geldi ve genel içerikli kanallara 824 reklam spotu verdi.
[TABLE="class: MsoNormalTable, width: 469"]
[TR]
[TD="width: 281, colspan: 3"]
GENEL İÇERİKLİ KANALLARA EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALAR
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 280, colspan: 3"]
HABER KANALLARINA EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALAR
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 64"] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Marka
[/TD]
[TD="width: 54"] Adet
[/TD]
[TD="width: 90"] Süre (sn.)
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Marka
[/TD]
[TD="width: 46"] Adet
[/TD]
[TD="width: 88"] Süre (sn.)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Avea
[/TD]
[TD="width: 54"]
1.299
[/TD]
[TD="width: 90"]
45.754
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Arçelik
[/TD]
[TD="width: 46"]
888
[/TD]
[TD="width: 88"]
18.710
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Algida
[/TD]
[TD="width: 54"]
1.297
[/TD]
[TD="width: 90"]
17.678
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Yurtbay Seramik
[/TD]
[TD="width: 46"]
657
[/TD]
[TD="width: 88"]
5.783
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Molped
[/TD]
[TD="width: 54"]
1.123
[/TD]
[TD="width: 90"]
24.984
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Turkcell
[/TD]
[TD="width: 46"]
613
[/TD]
[TD="width: 88"]
23.320
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Turkcell
[/TD]
[TD="width: 54"]
1.020
[/TD]
[TD="width: 90"]
43.874
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Vodafone
[/TD]
[TD="width: 46"]
489
[/TD]
[TD="width: 88"]
15.576
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Sagra
[/TD]
[TD="width: 54"]
974
[/TD]
[TD="width: 90"]
8.839
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] TTNet
[/TD]
[TD="width: 46"]
480
[/TD]
[TD="width: 88"]
11.615
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] TTNet
[/TD]
[TD="width: 54"]
824
[/TD]
[TD="width: 90"]
22.483
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Sinpaş GYO
[/TD]
[TD="width: 46"]
472
[/TD]
[TD="width: 88"]
17.581
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] 11880 - 118 80
[/TD]
[TD="width: 54"]
801
[/TD]
[TD="width: 90"]
9.397
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Fiat
[/TD]
[TD="width: 46"]
418
[/TD]
[TD="width: 88"]
6.270
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Türk Telekom
[/TD]
[TD="width: 54"]
694
[/TD]
[TD="width: 90"]
27.379
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Çukurova Tower
[/TD]
[TD="width: 46"]
408
[/TD]
[TD="width: 88"]
6.150
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Milupa
[/TD]
[TD="width: 54"]
600
[/TD]
[TD="width: 90"]
11.418
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Beko
[/TD]
[TD="width: 46"]
391
[/TD]
[TD="width: 88"]
6.468
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 137"] Arko
[/TD]
[TD="width: 54"]
596
[/TD]
[TD="width: 90"]
10.881
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 146"] Grundig
[/TD]
[TD="width: 46"]
391
[/TD]
[TD="width: 88"]
5.865
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 281, colspan: 3"]
MTM Medya Takip Merkezi'nin Eylül 2012 döneminde, reytingi yüksek 8 aktüel kanalı üzerinden yaptığı reklam takibi sonucu derlenmiştir.
[/TD]
[TD="width: 64"] [/TD]
[TD="width: 280, colspan: 3"]
MTM Medya Takip Merkezi'nin Eylül 2012 döneminde, reytingi yüksek 5 haber kanalı üzerinden yaptığı reklam takibi sonucu derlenmiştir.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 64"] [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

En çok tercih edilen TV kanalları
MTM'nin reklam verenler araştırmasında ayrıca, hem sektörlerin hem de markaların en çok reklam verdiği genel içerikli ve haber kanalları belirlendi. Buna göre, genel içerikli kanallardan en çok reklam alanlar STV, ATV ve FOX TV olurken, haber kanallarından ise NTV, CNN Türk ve Habertürk, markalar ve sektörler tarafından en fazla tercih edildi.
 
Yurtbay Seramik İLK Defa Gördüm