[h=2]Kanal D, Zirvedeki Yerini Korumayı Başardı[/h]
http://www.***/wp-content/uploads//2011/12/b-436275-Kanal_D_Dizi_Vakti-300x225.jpg
Gazete Habertürk yazarı Yavuz Semerci TV kanallarının reklam karnesini konu aldığı yazısında ekrandaki rekabetin fotoğrafını çekti…Büyük ulusal kanalların reklam gelirlerini geçtiğimiz yıl ile kıyaslayarak yorumlayan Semerci, iki noktaya dikkat çekiyor. Star TV'deki çarpıcı yükseliş ve ATV'nin aynı orandaki gerileyişi… Kanal D'nin açık ara liderliğinin devam ettiği rekabette Show TV'nin 2012′de gelirini yükselttiği görülüyor.
Semerci'nin yazdığına göre toplam reklam pastası 4 milyar 200 milyon TL. Bunun 2 milyar 400 milyon TL'si televizyonlara gidiyor.
Semerci'nin yazısından devam edelim:
Reklam pastasının yüzde dağılımı şöyle:
Televizyonlar yüzde 57.8, gazete yüzde 22, dijital yüzde 7.2, açıkhava 6.9, radyo yüzde 2.7, dergi yüzde 2.2 ve sinema yüzde 1.2…Açık olan şu: Gazetelerin reklam pastasındaki payı küçülüyor. Televizyon ve dijital pazar büyüyor.
Bir veri daha aktarayım.
PASTANIN YÜZDE 71′İNİ 5 KANAL PAYLAŞIYOR
Televizyonlara verilen reklamların yüzde 71′ini yani 1 milyar 700 milyon TL'sini sadece 5 kanal alıyor. Bunlar Kanal D, Show, Star, atv ve Fox TV…
KANAL D LİDER, ATV DÜŞÜŞTE, STAR YÜKSELİŞTE…
Aşağıda okuyacağınız veriler de kanalların RTÜK'e bildirdiği şubat, mart ve nisan aylarına ilişkin reklam gelirleridir. Bu gelirleri bir önceki yılın aynı aylarıyla karşılaştırdığımızda ortaya şöyle bir tablo çıkıyor.
1) Kanal D liderliğini açık ara sürdürüyor. Ama gelirlerinde yüzde 5 oranında düşüş var. 144 milyon TL'lik geliri, 137 milyon TL'ye gerilemiş.
2) Star TV, Doğuş Grubu'na geçtikten sonra reklam gelirlerini yüzde 50 oranında artırmış. Bir önceki yıl üç aylık gelirini 52 milyon TL'den 78 milyon TL'ye çıkarmış.
3) Show TV, 2011 Şubat, Mart ve Nisan ayında 81 milyon TL reklam geliri elde etmişti. Show'un 2012 yılında aynı aylardaki toplam reklam geliri yüzde 9 oranında yükselerek, 90 milyon TL'ye varmış.
4) atv ise kanallar arasında reklam gelirlerinde ciddi bir hüsrana uğramış. Geçen yıl TV reklam gelirlerinde ikinci sıralarda yer alırken söz konusu üç ayda 92 milyon TL reklam gelirine ulaşmıştı. Bu yılın aynı aylarında ise toplam geliri yüzde 37 oranında düşmüş ve sadece 62 milyon TL toplayabilmiş.
<center style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: Helvetica, Arial, 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 18px; font-weight: bold; "></center><center style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: Helvetica, Arial, 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 18px; "><ins style="margin: 0px; padding: 0px; display: inline-table; border: none; height: 90px; position: relative; visibility: visible; width: 728px; "></ins></center>
http://www.***/wp-content/uploads//2011/12/b-436275-Kanal_D_Dizi_Vakti-300x225.jpg
Gazete Habertürk yazarı Yavuz Semerci TV kanallarının reklam karnesini konu aldığı yazısında ekrandaki rekabetin fotoğrafını çekti…Büyük ulusal kanalların reklam gelirlerini geçtiğimiz yıl ile kıyaslayarak yorumlayan Semerci, iki noktaya dikkat çekiyor. Star TV'deki çarpıcı yükseliş ve ATV'nin aynı orandaki gerileyişi… Kanal D'nin açık ara liderliğinin devam ettiği rekabette Show TV'nin 2012′de gelirini yükselttiği görülüyor.
Semerci'nin yazdığına göre toplam reklam pastası 4 milyar 200 milyon TL. Bunun 2 milyar 400 milyon TL'si televizyonlara gidiyor.
Semerci'nin yazısından devam edelim:
Reklam pastasının yüzde dağılımı şöyle:
Televizyonlar yüzde 57.8, gazete yüzde 22, dijital yüzde 7.2, açıkhava 6.9, radyo yüzde 2.7, dergi yüzde 2.2 ve sinema yüzde 1.2…Açık olan şu: Gazetelerin reklam pastasındaki payı küçülüyor. Televizyon ve dijital pazar büyüyor.
Bir veri daha aktarayım.
PASTANIN YÜZDE 71′İNİ 5 KANAL PAYLAŞIYOR
Televizyonlara verilen reklamların yüzde 71′ini yani 1 milyar 700 milyon TL'sini sadece 5 kanal alıyor. Bunlar Kanal D, Show, Star, atv ve Fox TV…
KANAL D LİDER, ATV DÜŞÜŞTE, STAR YÜKSELİŞTE…
Aşağıda okuyacağınız veriler de kanalların RTÜK'e bildirdiği şubat, mart ve nisan aylarına ilişkin reklam gelirleridir. Bu gelirleri bir önceki yılın aynı aylarıyla karşılaştırdığımızda ortaya şöyle bir tablo çıkıyor.
1) Kanal D liderliğini açık ara sürdürüyor. Ama gelirlerinde yüzde 5 oranında düşüş var. 144 milyon TL'lik geliri, 137 milyon TL'ye gerilemiş.
2) Star TV, Doğuş Grubu'na geçtikten sonra reklam gelirlerini yüzde 50 oranında artırmış. Bir önceki yıl üç aylık gelirini 52 milyon TL'den 78 milyon TL'ye çıkarmış.
3) Show TV, 2011 Şubat, Mart ve Nisan ayında 81 milyon TL reklam geliri elde etmişti. Show'un 2012 yılında aynı aylardaki toplam reklam geliri yüzde 9 oranında yükselerek, 90 milyon TL'ye varmış.
4) atv ise kanallar arasında reklam gelirlerinde ciddi bir hüsrana uğramış. Geçen yıl TV reklam gelirlerinde ikinci sıralarda yer alırken söz konusu üç ayda 92 milyon TL reklam gelirine ulaşmıştı. Bu yılın aynı aylarında ise toplam geliri yüzde 37 oranında düşmüş ve sadece 62 milyon TL toplayabilmiş.
<center style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: Helvetica, Arial, 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 18px; font-weight: bold; "></center><center style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: Helvetica, Arial, 'Trebuchet MS', sans-serif; line-height: 18px; "><ins style="margin: 0px; padding: 0px; display: inline-table; border: none; height: 90px; position: relative; visibility: visible; width: 728px; "></ins></center>