Formula 1 ve Diğer Motor Sporları - Genel Yorum & Sohbet Konusu

12.Adam

Favori Üye
Katılım
4 Nisan 2016
Mesajlar
18,189
Reaksiyon puanı
18,732
Puanı
860
IMG_0019.jpg


Sayın Admin @bazinga :Z
 

bazinga

Admin
Katılım
1 Şubat 2007
Mesajlar
91,490
Reaksiyon puanı
48,023
Puanı
1,060
Konum
İstanbul
Web Sitesi
izleryazar.com
Sence kime transfer olmalıydı? Alphine mi? Mclaren mi? :A
Alpine'in bu amatörlüklerini gördükten sonra sanırım Mclaren daha iyi tercih gibi duruyor. :A

İkisi de yakın düzey takımlar şu an ama eğer Mercedes motoru iyileşirse ki muhtemelen iyileşecektir McLaren daha güçlü hale gelebilir. Alpine'in geleceği tamamen belirsiz.

Bir de kendisine ne şartlar sunulduğu, kaç yıllık sözleşme önerildiği vs de önemli faktörler tabii ki. :A
 
  • Beğendim
Reactions: 12.Adam

12.Adam

Favori Üye
Katılım
4 Nisan 2016
Mesajlar
18,189
Reaksiyon puanı
18,732
Puanı
860
Herkes mutlu ama aynı zamanda biraz da hoşnutsuz... FIA'nın takımlarla anlaşmaya vardığı 2023 teknik kurallarının özeti bu.

2023 kuralları, dün Dünya Motor Sporları Konseyi'nde oylamaya sunuldular ve takımların uzun süre boyunca tartıştığı, dalgalanmayı bitirmeyi hedefleyen 2023 kurallarının geleceği belli oldu.

Kanada Grand Prix'sinin ardından, FIA'dan Nikolas Tombazis, 2023 kurallarıyla ilgili ilk teklifi sunmuştu ve tabanı yerden 25mm kadar yükseltmeyi teklif etmişti. Buna ek olarak, dalgalanmayı limitlemek amacıyla difüzöre dikey bir parça eklenmesi de teklif edildi.

Ferrari ve Red Bull'un da dahil olduğu 6 takım, buna hiç sıcak bakmadılar ve kural değişikliğine gitmek için çok gecikildiğini ve "2023 konseptlerinin çoktan hazır olduğunu" savundular.

Ayrıca, normalde, 2023'te de kurallar aynı kalacaktı ve takımlar, 2023'te de 2022 şasileriyle yarışabileceklerdi. Ancak yeni kuralların onaylanması ile birlikte 2023'te şasilerde değişime gidilmesi gerekecek. Bu da küçük takımların seneye mevcut şasilerle yarışamayabileceklerini gösteriyor.

Ferrari takım patronu Mattia Binotto, kuralları değiştirmenin için artık çok geç olduğunu ve "kuralların değişmesinin bir çılgınlık olacağını" dahi söylemişti.

Red Bull ve Ferrari önderliğindeki bu 6 takım, 2023 için kuralların değişmesini istemediklerini belirten bir mektup yazdılar ve FIA başkanı Ben Sulayem'e bu mektubu yolladılar. Bunun üzerine araçların 25mm değil, 10mm kadar yükseltilmesi fikri konuşulmaya başlandı.

Ben Sulayem araya girdi ve arabuluculuk yaptı. Görüşmelerin ardından araçların 15mm kadar yükseltilmesinde karar kılındı ve aslında kimsenin tam olarak istediği olmamış oldu. Bir orta yol bulunmaya çalışıldı ve öyle de oldu. 25 ile 10'un arasında 15mm yükseltildi.

2023 için sunulan kurallar, dün Dünya Motor Sporları Konseyi'nde oylamaya sunuldular ve sonunda resmi oldular.

Kuralların değişmesini isteyen ve istemeyen takımlar arasında bir orta yol bulunması, yaz ayının başında çıkan "Mercedes'i oyuna yeniden sokmak için kurallar değişiyor" iddialarını ve tartışmalarını da biraz durduracaktır.

Ayrıca 2026 motor kurallarının netleşmesiyle birlikte, Porsche ve Audi de yakın zamanda F1'e girişleriyle alakalı resmi açıklamaları yakın zamanda görmeyi bekleyebiliriz.

@bazinga @batuhankaralar @Sherlock
 

batuhankaralar

Favori Üye
Katılım
11 Ağustos 2012
Mesajlar
21,061
Reaksiyon puanı
15,459
Puanı
1,061
Herkes mutlu ama aynı zamanda biraz da hoşnutsuz... FIA'nın takımlarla anlaşmaya vardığı 2023 teknik kurallarının özeti bu.

2023 kuralları, dün Dünya Motor Sporları Konseyi'nde oylamaya sunuldular ve takımların uzun süre boyunca tartıştığı, dalgalanmayı bitirmeyi hedefleyen 2023 kurallarının geleceği belli oldu.

Kanada Grand Prix'sinin ardından, FIA'dan Nikolas Tombazis, 2023 kurallarıyla ilgili ilk teklifi sunmuştu ve tabanı yerden 25mm kadar yükseltmeyi teklif etmişti. Buna ek olarak, dalgalanmayı limitlemek amacıyla difüzöre dikey bir parça eklenmesi de teklif edildi.

Ferrari ve Red Bull'un da dahil olduğu 6 takım, buna hiç sıcak bakmadılar ve kural değişikliğine gitmek için çok gecikildiğini ve "2023 konseptlerinin çoktan hazır olduğunu" savundular.

Ayrıca, normalde, 2023'te de kurallar aynı kalacaktı ve takımlar, 2023'te de 2022 şasileriyle yarışabileceklerdi. Ancak yeni kuralların onaylanması ile birlikte 2023'te şasilerde değişime gidilmesi gerekecek. Bu da küçük takımların seneye mevcut şasilerle yarışamayabileceklerini gösteriyor.

Ferrari takım patronu Mattia Binotto, kuralları değiştirmenin için artık çok geç olduğunu ve "kuralların değişmesinin bir çılgınlık olacağını" dahi söylemişti.

Red Bull ve Ferrari önderliğindeki bu 6 takım, 2023 için kuralların değişmesini istemediklerini belirten bir mektup yazdılar ve FIA başkanı Ben Sulayem'e bu mektubu yolladılar. Bunun üzerine araçların 25mm değil, 10mm kadar yükseltilmesi fikri konuşulmaya başlandı.

Ben Sulayem araya girdi ve arabuluculuk yaptı. Görüşmelerin ardından araçların 15mm kadar yükseltilmesinde karar kılındı ve aslında kimsenin tam olarak istediği olmamış oldu. Bir orta yol bulunmaya çalışıldı ve öyle de oldu. 25 ile 10'un arasında 15mm yükseltildi.

2023 için sunulan kurallar, dün Dünya Motor Sporları Konseyi'nde oylamaya sunuldular ve sonunda resmi oldular.

Kuralların değişmesini isteyen ve istemeyen takımlar arasında bir orta yol bulunması, yaz ayının başında çıkan "Mercedes'i oyuna yeniden sokmak için kurallar değişiyor" iddialarını ve tartışmalarını da biraz durduracaktır.

Ayrıca 2026 motor kurallarının netleşmesiyle birlikte, Porsche ve Audi de yakın zamanda F1'e girişleriyle alakalı resmi açıklamaları yakın zamanda görmeyi bekleyebiliriz.

@bazinga @batuhankaralar @Sherlock
Mercedes ne yaptı etti kuralları kendi lehine değiştirmeyi başardı :A
 
  • Güldürdün
Reactions: 12.Adam

XanTier

Emekli
Katılım
27 Kasım 2012
Mesajlar
21,240
Reaksiyon puanı
8,196
Puanı
1,061
Yaş
27
Ducati çok hızlı ama Quartararo ayrı bir seviyede yine alınabilecek en iyi sonucu aldı adam
 

bazinga

Admin
Katılım
1 Şubat 2007
Mesajlar
91,490
Reaksiyon puanı
48,023
Puanı
1,060
Konum
İstanbul
Web Sitesi
izleryazar.com
Verstappen yine rahat bir zafer kazanır. Leclerc bu gidişle sezonu Sainz'ın da gerisinde kapayabilir. :A

Alpine'in yükselişi, Mercedes'in düşüşü. :Z

İnşallah Mick, Alpine'e gider. Bugünü Kmag'in önünde bitirmesi güzel oldu. :Z

Edit: Cezalar tamamen aklımdan çıkmış. Evet yarın Perez'ciyiz. :A
 
  • Güldürdün
Reactions: 12.Adam