MW3'ün tıpkı serinin önceki oyunlarıyla aynı tabana sahip bir çoklu-oyuncu yapısı olsa da eklenen yenilikler ve oynanış mekaniklerindeki çok ufak değişiklikler, oyunda yaşayacağınız deneyimi biraz daha farklılaştırıyor. MW3'ün online ortamdaki savunma ve savaş araçları, diğer CoD oyunlarındakine ek olarak fazlalaştırılmış, seçenekler çoğaltılmış durumda. Yazıda size kendimce oyunda başarı sağlamaya olanak sunan taktikler verirken, ağırlıklı olarak MW3'ün online ortama getirdiği yeniliklerden bahsedeceğim. Öncelikle şunu söyleyeyim ki, MW3 ikinci oyunda olduğu gibi her haritada UMP-45'in üstünlük potansiyeli sunduğu bir oyun değil.
Oyuncuların en çok şikayet ettiği konular arasında, online ortamda bir kişinin tek başına bir orduya dönüşebilmesi yer alıyordu. Yapımcılar bu durumu en aza indirgeyecekleri konusunda açıklamalar yaparak bunun üzerinde çalışmışlardı. Bu çabalar silahlar konusunda sonuç vermiş olsada, pusmayı seven oyuncular için bazı haritalarda güzel mekanların yer alması, zaman zaman pusu konusunda sorun yaratabiliyor. Yine de en önemli şey oyuncunun dikkati olduğundan, tek başına ramboluk yapma yolunda ilerleyen oyuncların yoluna sert kayalar indirebiliyorsunuz.
Bunların başında oyuncunun dikkati ve hızı geldiği gibi, haritalara göre kullandığı silahlar ve perk seçimi de geliyor elbet. CoD oyunları oldu bitti çok geniş haritalara sahip bir oyun olmadı. Öyle ki takım tabanlı maçlar yapılırken takımlar sık sık iç içe girebiliyor, çatışmaların yakınlık mesafesi ortamdaki kaos'u biraz olsun dindirmeye olanak sağlamıyor. İşin özü bu durum oyuncuları multiplayer için CoD oyunlarını seçme konusunda kamçılıyor. Çünkü oyunun online ortamdaki temposu bu sayede sürekli yüksek seviyelerde duruyor ve oyuncular puan yapmak için tetiğe basmaktan çok koşu yapmak zorunda kalmıyor.
İşte Modern Warfare 3'de aynı geleneği sürdürerek en geniş ölçekli haritalarını bile kısa menzilli tutmaya özen göstermiş. Yinede bu demek değil ki oyunda sniper olmaya el verişli ortamlar yok, ya da uzun mesafe saldırı tüfeklerini kullandıracak haritalar yok. Elbette haritanın ölçeği kadar mekanların tasarımı da çok önemli. Oyunda mevcut olan toplamda 16 farklı harita var. Bu haritalarsın kimi ufak, kimi biraz daha uzun mesafeli ve geniş. Hangi haritada ne tür silahların etkili olacağından bahsetmeden önce haritaların özelliklerinden bahsedeyim.
İlk Haritamız olan SEATOWN:
Orta halli büyüklüğü olan, sokak araları ve merkezinde ufak bir pazar alanından oluşan ve bir çok girilebilir yapının bulunduğu bir harita. Bu haritanın her tip silah çeşidi için avantajları ve dezavantajları var. Örneğin bir keskin nişancı tüfeğini burada tercih edebilirsiniz, ancak genel bir başarı elde etmeniz pek mümkün olmayabilir. Haritanın gerek merkezinde gerekse köşelerine yakın yerlerde bulununan tek veya çift katlı yapılar, takım tabanlı maçlarda merkez üssüne (respawn bölgesi) yakın binalar tercih edildiğinde sniper için avantaj sağlayabilir. Ancak düşmanların ara sokakları kullanarak size görünmeyecek yerlerden gelmeleri ve binaların alternatif girişlerini kullanmaları, yakalayacağınız avantajı kısa zamanda dezavantaja çevirebilir.
Bu sebeple bu haritada genellikle ACR gibi orta mesafede etkili olabilecek silahları tercih etmeniz daha uzun vadeli üstünlük sağlayabilir. Eğer MP-7 gibi kısa mesafe için tasarlanmış hafif makinelileri tercih ederseniz, silahtan kazanacağınız hız sayesine düşmanlarınızın yakınına gittiğinizde yine üstünlüğü ele alma potansiyeline sahip olabilirsiniz. Ayrıca her harita için yakın mesafede, hafif makineli yan silahları akimbo olarak kullanmayı tercih ederseniz, en kısa mesafeli çatışmalarda büyük şansa ve hıza sahip olursunuz.
İkinci Harita DOME:
Oyunun en küçük haritasıdır. Burada en hızlı olan kazanır, dolayısıyla hız perklerini ve hafif silahları tercih etmeniz, üstünlük sağlamanıza çok güzel olanak tanır. Bu haritanın merkezinde konteynırlar ve araçlar bulunuyor, buraları siper olarak kullanabiliyorsunuz ama yinede merkez olduğu için daha kolay hedef haline geliyorsunuz. Toplamda 3 temel yapı var, biri haritanın merkez - kenarında bulunan yer altı sığınağı, diğeri haritanın köşesinde bulunan büyük ve iki giriş - çıkışı olan bir yapı, diğer ise daire biçimli küçük bir baraka.
Haritanın respawn bölgelerini ağırlıklı olarak daire biçimli baraka ve çift girişli büyük yapı oluşturuyor. Sıklıkla haritanın merkez - kenarındaki yer altı sığınağı geçit olarak kullanılıyor, dolayısıyla düşmanla burada sıkça karşılaşabiliyorsunuz. Bu yer altı sığınağı ufak stratejilere olanak sağlıyor. Mekanın darlığı ve siper almaya yatkın olması, giriş çıkışları tutmanıza olanak tanıyor. Buranın toplamda 3 giriş - çıkışı var. Bunlardan ikisi haritanın merkezine doğru çıkartıyor sizi, diğeri ise ufak barakaya doğru bakıyor. Giriş çıkışların köşelerinde uzun yeşillikler bulunduğu için saklanmaya müsait, ama aynı zamanda da açık hedef oluyorsunuz burada.
Bu haritada pusu kurmak pek fayda etmezken, uzun mesafe silahlarıda dezavantaj sağlayabiliyor. UMP-45, P-90 ve MP-7 gibi hafif makineli çeşitleri kesinlikle üstünlük açısından ön plana çıkan silahlar. Ayrıca yan silahları akimbo olarak kullanırsanız bu kısa mesafe haritasında bolca sayı yapabilirsiniz.
Üçüncü Harita: ARKADEN:
Burası bir alış veriş merkezi. Yani haritanın merkezini de bu büyük yapı oluşturmuş oluyor. Toplamda iki katı var ve bir çok giriş - çıkışı var. Mekanın orta yerindeki yürüyen merdivenler - her ne kadar yürüyemeyen merdivene dönüşmüş olsalarda - merkezî bir kapı görevi görüyor. Bu mekanın üst katı düşmanların ağırlıklı olarak geldiği yerlerden bir tanesi. Ancak alt katında da tehlikeli alanlar bulunuyor. Özellikle alt kattaki bar ve benzeri yerler pusuya müsait olunca dikkatli davranmak gerekiyor.
Alış veriş merkezine merdiven haricinde 3 giriş daha var. Bunlar mekanın iki köşesi ve ortası olarak konumlanmış. Alış veriş merkezinin haricinde haritanın köşelerinde de ufak yapılar ve odalar bulunuyor. Zaten haritanın respawn bölgelerini buralar oluşturuyor, merkezde doğmuyorsunuz. Hızlı davranarak düşmanları respawn bölgelerinde harcayabilirsiniz, ama genellikle bunun yerine ortada buluşup çarpışıyorsunuz.
Her ne kadar yine hızlı olan kazansa da bu haritada da hem hafif hemde saldırı tüfekleri tercih edilebilir. Harita keskin nişancı olmaya pek el verişli değil, sonuçta giriş çıkışlar haricinde net görüş açısı sağlayabileceğiniz yerler yok. Harita orta halli büyüklüğe sahip olmasına rağmen çift katlı yapı, ölçeği biraz daha büyük olarak düşünmenizi gerektiriyor. Burada yine MP-7 gibi hafif makineli tüfekler tercih edilebilirken, ACR ve M4A1 gibi saldırı tüfekleride kullanılabilir durumda.
Dördüncü Harita: BAKAARA:
Oyunun büyük haritalarından biri. Harita harabe sokaklardan ve alçak binalardan oluşuyor. Merkezinde bir helikopter enkâzı var ve içerisinde bir tane Vulcan Minigun var. Bunu kullanmak tamamen açık hedef olmanıza sebep oluyor. Hatta kullanmaya kalmadan ölmekte mümkün. Haritanın merkezine ve uç kısımlarına doğru bakan binalar var. Merkeze bakan, yani helikopter enkâzının bulunduğu yerin iki yanında bulunan binalarda güzel nişancılık yapılabilir. Claymore gibi yer mayınları ile girişlere tuzak kurabilirsiniz.
Sadece merkeze değil, haritanın en uç kısımlarında da tetikçilik için güzel pozisyonlar var. Binaların çok fazla alternatif girişi yok, hemen hemen hepsinin çift girişi var. Savunması daha kolay, dürbünlü silahlara el verişli bir harita. Ancak düşmanların bulunduğunuz bölgeleri basması da özellikle takım tabanlı oyunlarda uzun sürmüyor.
Harita da uzun mesafeye göre kendinizi ayarlamanız gerekiyor. Bu haritada tercihen ağır makineli tüfeklerde kullanılabilir. Ancak daha hızlı olmak için saldırı tüfeklerine yakınlaştırıcı özelliği olan dürbünler takarak çok daha rahat ve hızlı olabilirsiniz. Ancak sniper tüfeklerinde yetenekli iseniz bu harita yeteneklerinizi sergilemeniz için size gerekli ortamı sunuyor.
Beşinci Harita: RESISTANCE:
Paris sokaklarında, ortadan biraz daha geniş bir haritadayız. Harita'nın merkezinde çift katlı bir ev bulunuyor. Bu evin iki girişi var ve ikiside respawn bölgelerine bakıyor. Oyuncular bu evin içerisinde bazı köşelere pusabiliyor, dolayısıyla buraya girerken Akimbo kullanmak faydalı olabilir. Ama genel anlamda pusu kurmaya el verişli değil, daha çok insanı saldırıya teşvik eden bir harita.
Bu haritanın bir köşesinde küçük bir dükkan var, onun tam karşısında, yani haritanın bir diğer köşesinde ise bir kafe balkonu var. Bu iki taraf arasında keskin nişancılık yapılabilir. Ancak G36C gibi saldırı silahlarının teknik özelliklerine yakın silahlar burada daha fazla yarar sağlayabilir. Bu harita da düşman bölgesine ulaşmaya çalışırsanız merkezdeki evi geçit olarak kullanmak yerine, haritanın harita kenar sınırlarında kalan caddeleri kullanmak daha faydalı olabilir.
Bunu yaparken arabaları siper olarak kullanabilirsiniz, ancak unutmamak gerek ki düşmanlar da sizin gideceğiniz yolları çoğu zaman tutuyor olacaktır. Belli başlı yerlerde, köşeleri dönerken ya da merdiven başlarında taktikal bombalarla önünüzü yoklamak faydalı olacaktır.
Altıncı Harita: DOWNTURN
Burası da oyunun en büyük haritalarından biri. Yine harabe sokaklardan oluşuyor, haritanın ortasında büyük bir göçük var, yani yer altına hem buradan iniş - çıkış, hemde haritanın 4 köşesinde bulunan metro merdivenlerinden iniş - çıkışlar var. Buralar yol olarak kullanılabilir, yer üstünde ise haritanın her iki sınır kenarında uzunlamasına ofisler, iş merkezleri var. Bunlardan biri iki katlı, diğeri ise tek bir zemin kattan oluşuyor.
Çift katlı olan iş yer biraz daha kaos'a müsait, etrafı iyi gözetlemek, haritayı iyi okumak gerekiyor. Bu tip yerlerde siperlerğin sıklığı, sizi zaman zaman yakın mesafeye gitmeye zorlayabiliyor, bu sebeple hafif makineli tüfekler seçilebilir. Ancak harita boyu büyük olduğundan saldırı tüfekleri genel olarak daha etkili olacaktır.
Haritanın büyük olması keskin nişancılık yapmaya el verişli olduğunu düşündürebilir. Ama bu haritada sokaklar öylesine dağılmış ki karşı tarafı net olarak göremiyorsunuz. Keskin nişancı olsanız bile dürbünü açtığınızda hangi kayanın, hangi aracın arasından bakacağınızı şaşırabiliyorsunuz. Dolayısıyla daha hızlı olup saldırı tüfekleriyle hareket etmek üstünlük sağlayabilir.
Yedinci Harita: BOOTLEG:
Orta büyüklükteki haritalardan biri. Yine sokak ve marketlerin bulunduğu bir harita. Harabe yerler yok, fazla karmaşık değil ve merkezini çift katlı ufak bir alan oluşturuyor. Üst katı bir depoya çıkıyor ve haritanın en arka - uç kısmına bakıyor. Alt katı ise haritanın merkezine bakıyor. Bu merkeze 4 farklı yerden giriş var, dolayısıyla etrafı genellikle sarılmış oluyor. Bu mekana direk dalmak çoğu zaman ölümle sonuçlanan bir hamle oluyor.
Üst kattaki depo tek girişli olduğu için merkeze doğru giden güzel bir alternatif. Haritanın iki köşesi arasında bir cadde var. Bu iki köşe, her iki takımın respawn bölgesine yakın yerler, hatta bazen direk respawn bölgesi oluyorlar. Orta mesafe olduğu için saldırı tüfeklerine takılacak yakınlaştırıcı dürbünler iyi iş görüyor. Konteynırlar, büyük ahşap koliler ve araçlar gibi siper alınabilecek yerler var.
Keskin nişancı olmaya da yarı oranda el verişli bir harita, ancak burada tempolu oynamak daha faydalı. Benim seçimim bu tip bir haritada genellikle saldırı tüfeği üzerine oluyor. Örneğin ACR, AK-47 ya da G36C güzel bir seçim. Hafif makinelirlerden ise aşırı tepme olmadığı için MP-7 tercih edilebilir.
Sekizinci Harita: CARBON:
Yine orta ölçekli bir harita. Haritanın respawn bölgeleri, merkeze bakan baraka, depo gibi yapılara çok yakın. Yani her iki zıt tarafta da merkezde duran boş alana bakan yapılar var. Böylece merkez için hangi tarafta olursanız olun güzel bir görüş açısı sağlayabiliyorsunuz. Ancak oyuncular genellikle kenarlardan ilerlemeyi tercih ediyor burada.
Haritanın uç - kenar kısımlarında ara yollar var. Bunun bir tarafında konteynırlar var. Konteynırların bulunduğu taraf, merkeze doğru açılan bir görüş açısı sağlıyor, dolayısıyla pusmaya müsait bir yer. Diğer kenar uç ise, yine kenardan devam eden bir depoya çıkıyor. Bu depo haritanın merkezini kenar bazında boydan boya alıyor ve takımların respawn bölgelerine doğru çıkıyor.
Burası yokuşlu bir harita, bir taraf en aşağıda kalırken, bir tarafı tepede kalıyor. Merkezdeki boş alanın tam ortasında büyük su deposu benzeri demir bir yapı var. Buraya çıkan bir tane demir merdiven bulunuyor, yani merkezde ister aşağıda olursunuz ister yukarıda. Ancak üst taraf açık hedef olmaya daha müsait. Burada P-90 türü hafif makineliler tercih edilebilir. Ama saldırı tüfekleride kötü bir seçim olmaz. Yapıların büyüklüğü dolayısıyla kesnin nişancı olmaya pek el verişli bir harita değil.
Dokuzuncu Harita: HARDHAT:
Küçük ölçelki haritalardan biridir. Genellikle kısa mesafeli çatışmalara girersiniz. Bu haritanın merkezinde, ana merkeze doğru çıkan boş bir tünel var. Bu harita aslında bir inşaat alanı, o yüzden yüzden pencereleri olan evler ya da binalar yok. Bu harita da tempolu olmak gerekiyor, merkezdeki alt tünel, her iki tarafın da respawn bölgesinin ortasında kalıyor. Yani bir çeşit buluşma yeri.
Bu yere 3 geniş açıdan bağlantı var. Akimbo silahlarla oynamaya müsait olmasıyla beraber hafif makineli tüfekler skorları yüksek tutmanıza yardımcı olabilir. Keskin nişancılık için uygun bir harita değil, yinede uzun namlulu saldırı tüfekleri de fena bir alternatif olmaz.
Onuncu Harita: LOCKDOWN:
Harabeye dönmüş bir şehir. Biraz büyük bir harita, binalardan oluşuyor ve binaların stratejik önemi var. Burada sniper olunabilir, ama fazlasıyla dikkatli olmak gerekiyor. Binaların pencereleri merkeze doğru bakıyor, ancak haritayı orta yerinden bölen bir bina olduğu için geniş bir merkez yok.
Respawn bölgelerine yakın binaları, düşmanların geleceği yeri gözetlemek için kullanabiliyorsunuz. Eğer haritayı iyi okuyabilirseniz üstünlük sağlayabilirsiniz burada. Hafif makineli tüfekler yerine ağırlıklı olarak saldırı tüfekleri daha fazla avantaj sağlayacaktır. Onun dışında tercihen keskin nişancıda olunabilir ancak dikkatli davranmak gerekir.
Lockdown'da sokaklarda gezmek, binaların pencereleri açısından açık hedef olmanıza olanak tanıyan bir harita. Bu sebeple uç kısımlardaki sokaklar daha iyi bir seçim ama özellikle takım tabanlı oyunlarda bütün sokaklarlar bir ya da daha fazla kişi tarafından, yapıların ardına gizlenmiş şekilde tutuluyor. Bu yüzden dışarıya az çıkıp, respawn bölgenize yakın duran binaların içini kullanmakta fayda var.
Onbirinci Harita: VILLAGE:
Oyunun en geniş haritalarından biri. Burası Afrika'da bir köy, ufak tepeciklerin, geniş mağaraların ve toprak yolların bulunduğu bir harita. Bu haritada hiç bina yok, respawn bölgelerinin birinde büyük bir mağara, diğerinde ise ufak bir baraka ve pazar alanına benzer dar bir sokak var.
Bu haritada güzel keskin nişancı olunur, haritanın merkezini küçük bir köprü oluşturuyor, bu köprünün bir ucu, takımların respawn olduğu büyük mağaraya doğru çıkıyor, diğer ucu ise bahsettiğim pazar alanına benzer tarafa doğru açılıyor. Ayrıca köprünün alt kısmıda var, gözlemlediğim kadarıyla buradan geçmeyi pek tercih etmiyorlar.
Haritanın çatışmalarının geçtiği yer genel olarak büyük mağaranın olduğu taraf. O mağaranın dış tarafında bulunan ufak bir tepe var, düşmanların gelebileceği iki ana yeri buradan gözetebiliyorsunuz. Genellikle bu bölgeye doğru geliyorlar. Keskin nişancı tüfeklerinin yanı sıra, saldırı tüfekleride yakınlaştırıcı dürbün takılarak etkili bir şekilde kullanılabilir.
Onikinci Harita: FALLEN:
Yine geniş haritalardan biri ve yine keskin nişancı olmaya el verişli. Bu haritanın uç - kenar kısmında büyük bir bina bulunuyor. O binanın yan tarafında da tek pencereli ve çift girişli bir bina daha bulunuyor. Buralar keskin nişancılık için güzel bölgeler. Ayrıca respawn olunan tarafa çok yakın.
Bu diğer takımın respawn bölgesinde ise bir adet, çift katlı uzunlamasına bir bina var. Buranında 2-3 penceresi ve üst katına iki ana giriş bulunuyor. Burada da keskin nişancı olunabilir. Harıta merkezi ufak park alanına benzer küçük bir yoldan oluşuyor, araçlar ve parçalanmış engin duvarlarda var. Burası genellikle keskin nişancılar açık hedef olunan bir yer. Çünkü her iki büyük binanında pencereleri buraya bakıyor.
Eğer yerinizde durup sabırlı oynamayı tercih ederseniz sniper olmak gayet zevkli ve avantajlı olabilir. Eğer tempolu oynayacaksanız saldırı tüfekleriyle haritanın kenar kısımlarından ilerleyerek düşmanların bölgesine geçmeye çalışabilirsiniz.
Onüçüncü Harita: OUTPOST:
Yine büyük bir harita, Sibirya'da bir hava üssündesiniz. Konteynırlar, hangarlar ve gözlem kulesinden oluşan bir harita. Haritanın ortasında kapalı bir hangar var, bu hangarın yan tarafında, yani haritanın uç kenarında kalan bir açık hangar daha var. Bu hangarın büyük kapısı bir tarafın respawn bölgesine çıkıyor. Burada ayrıca bir gözlem kulesi bulunuyor, ama bu kulenin üst kısmında saklanacak yer olmadığı için genellikle tercih edilmiyor.
Haritanın tam karşı karşıya duran iki sığınağında tam keskin nişancı olmaya müsait pozisyonlar bulunuyor. Bu yapılar iki tarafında respawn bölgesine yakın, eğer keskin nişancı olacaksınız kesinlikle buraları tercih etmelisiniz. Geniş hangarların içerisinde de sık sık düşmanla karşılaşabiliyorsunuz.
Zaten keskin nişancıyken haritada gezmek hata olur, eğer saltırı tüfekleri kullanıyosanız uç kısımdaki büyük kapılı hangarı bir geçiş olarak kullanabilirsiniz. Bu haritada hafif makineli tüfekler pek avantaj sağlamayabilir, ama SCAR ve türevi saldırı tüfekleri, tempolu bir oynanış için daha büyük bir avantaj sağlamakta.
Ondördüncü Harita: INTERCHANGE:
Büyük bir harita, tamamen harabeye dönmüş bir kara yolu labirentinden oluşuyor. Büyük karayolu köprüleri yıkılmış, etrafta kamyon ve araba enkâzları bulunuyor. Burasıda keskin nişancı olmaya müsait bir bölüm ama net görüş sağlamak açısından biraz sıkıntılı oluyor. Tamamen darma duman olmuş bir kara yolu olduğu için enkazlar engebeli bir zemin yaratıyor.
Keskin nişancıyken her yerde güzel görüş açısı sağlayamıyorsunuz, bana kalırsa saldırı tüfekleri daha etkili bir seçim burada. Haritanın merkezinde yine kamyon enkazı ve yıkılmış yollar var. Merkez bir dört yol ağzı, dolayısıyla diğer taraflara göre daha tehlikeli. Respawn bölgeleri karşılıklı duruyor, kenar kısımlar ilerlemek için adha iyi bir seçim oluşturuyor.
Haritanın her adımında siper alabileceğiniz yerler var, köprü kolonları, araba enkazları ya da yerle bir olmuş yollar siper almak için müsait. Çok acele etmeden, haritayı iyi okuyarak etrafınıza iyi bakarak ilerleminizi gerektiren bir yapıya sahip. Hafif makineliler, saldırı tüfeklerine oranla daha etkisiz kalacaktır bu haritada.
Onbeşinci Harita: UNDERGROUND:
Orta büyüklükte bir metro burası. Merkezinde metro trenlerinin olduğu bir alan var. Ve burayı dört bir yandan gözetleyebileceğiniz yapılar var. Zaten genellikle burada düşman göremezsiniz, kenar kısımlardaki binalar daha çok tercih ediliyor. Yine merkezde bulunan büyük bir bekleme istasyonu var, burada da sık sık düşmanla karşılaşabiliyorsunuz.Harita metrodan oluştuğu için alt geçitlerde var. Zaten 1 tane alt geçit var uzunlamasına, o da haritanın merkezinin kenar kısmına kadar geliyor ve dışarı çıkıyorsunuz. Veya kenar kısımdaki binanın içerisinden geçebiliyorsunuz. Burada hafif makineli tüfekler ve saldırı tüfekleri daha etkili bir seçim oluyor.
Haritanın genellikle kısa mesafe çatışmalara olanak tanıması keskin nişancı olmak için el verişsiz. Bana göre en iyi seçim saldırı tüfekleri burada. İster kızıl nokta görüşü, ister yakınlaştırıcı dürbünle üstünlük sağlamanız mümkün.
Onaltıncı Harita: MISSION:
Afrika'nın ufak bir kasabası diyelim. Büyük haritalardan biri, ancak şehirleşilmiş bir alan değil. Daha çok köy gibi, yeşilliklerin bulunduğu ve haritanın enine göre ikiye ayrılmış bir harita. Bu taraflardan biri, alt yoldan oluşuyor. Diğer yarıya göre dar bir yol, bu yolun sonu iki takımında respawn olduğu bölgelere çıkıyor. Ancak yolun her iki tarafında da keskin nişancı olmaya müsait yerler var.Diğer yarısı ise daha geniş, üst bir yoldan oluşuyor. burada duvarları çökmüş kare biçimli yapılar var. İçine giremiyorsunuz, buradaki yapıların dizilimi, 4-5 tane birbirine bağlanan dar geçitleri oluşturuyor. Bu dar alana girdiğinizde düşmanın nereden gelebileceğini kestirmeniz gerekiyor. Genellikle burası haritanın merkezini oluşturuyor aslında.
Bu haritada ister keskin nişancı olur, ister saldırı tüfeği kullanırsınız. Ancak seçime göre hareket etmeniz fayda sağlar. Keskin nişancı olursanız, aşağı tarafta kalan yolun iki ucundaki yapılara mevzilenmek daha faydalı olur. Eğer saldırı tüfeği tercih ederseniz üst kısımda kalan, dar alanlarla birbirine bağlanan yolları seçmek daha fazla skor yapmanıza olanak tanır. Bu haritanın köşe kısımları dediğim gibi keskin nişancı olmaya el verişliyken, orta kısımlarda gezinmek saldırı yapmaya daha el verişli, stratejinizi buna göre belirmekte fayda var.
Oyuncuların en çok şikayet ettiği konular arasında, online ortamda bir kişinin tek başına bir orduya dönüşebilmesi yer alıyordu. Yapımcılar bu durumu en aza indirgeyecekleri konusunda açıklamalar yaparak bunun üzerinde çalışmışlardı. Bu çabalar silahlar konusunda sonuç vermiş olsada, pusmayı seven oyuncular için bazı haritalarda güzel mekanların yer alması, zaman zaman pusu konusunda sorun yaratabiliyor. Yine de en önemli şey oyuncunun dikkati olduğundan, tek başına ramboluk yapma yolunda ilerleyen oyuncların yoluna sert kayalar indirebiliyorsunuz.
Bunların başında oyuncunun dikkati ve hızı geldiği gibi, haritalara göre kullandığı silahlar ve perk seçimi de geliyor elbet. CoD oyunları oldu bitti çok geniş haritalara sahip bir oyun olmadı. Öyle ki takım tabanlı maçlar yapılırken takımlar sık sık iç içe girebiliyor, çatışmaların yakınlık mesafesi ortamdaki kaos'u biraz olsun dindirmeye olanak sağlamıyor. İşin özü bu durum oyuncuları multiplayer için CoD oyunlarını seçme konusunda kamçılıyor. Çünkü oyunun online ortamdaki temposu bu sayede sürekli yüksek seviyelerde duruyor ve oyuncular puan yapmak için tetiğe basmaktan çok koşu yapmak zorunda kalmıyor.
İşte Modern Warfare 3'de aynı geleneği sürdürerek en geniş ölçekli haritalarını bile kısa menzilli tutmaya özen göstermiş. Yinede bu demek değil ki oyunda sniper olmaya el verişli ortamlar yok, ya da uzun mesafe saldırı tüfeklerini kullandıracak haritalar yok. Elbette haritanın ölçeği kadar mekanların tasarımı da çok önemli. Oyunda mevcut olan toplamda 16 farklı harita var. Bu haritalarsın kimi ufak, kimi biraz daha uzun mesafeli ve geniş. Hangi haritada ne tür silahların etkili olacağından bahsetmeden önce haritaların özelliklerinden bahsedeyim.
İlk Haritamız olan SEATOWN:
Orta halli büyüklüğü olan, sokak araları ve merkezinde ufak bir pazar alanından oluşan ve bir çok girilebilir yapının bulunduğu bir harita. Bu haritanın her tip silah çeşidi için avantajları ve dezavantajları var. Örneğin bir keskin nişancı tüfeğini burada tercih edebilirsiniz, ancak genel bir başarı elde etmeniz pek mümkün olmayabilir. Haritanın gerek merkezinde gerekse köşelerine yakın yerlerde bulununan tek veya çift katlı yapılar, takım tabanlı maçlarda merkez üssüne (respawn bölgesi) yakın binalar tercih edildiğinde sniper için avantaj sağlayabilir. Ancak düşmanların ara sokakları kullanarak size görünmeyecek yerlerden gelmeleri ve binaların alternatif girişlerini kullanmaları, yakalayacağınız avantajı kısa zamanda dezavantaja çevirebilir.
Bu sebeple bu haritada genellikle ACR gibi orta mesafede etkili olabilecek silahları tercih etmeniz daha uzun vadeli üstünlük sağlayabilir. Eğer MP-7 gibi kısa mesafe için tasarlanmış hafif makinelileri tercih ederseniz, silahtan kazanacağınız hız sayesine düşmanlarınızın yakınına gittiğinizde yine üstünlüğü ele alma potansiyeline sahip olabilirsiniz. Ayrıca her harita için yakın mesafede, hafif makineli yan silahları akimbo olarak kullanmayı tercih ederseniz, en kısa mesafeli çatışmalarda büyük şansa ve hıza sahip olursunuz.
İkinci Harita DOME:
Oyunun en küçük haritasıdır. Burada en hızlı olan kazanır, dolayısıyla hız perklerini ve hafif silahları tercih etmeniz, üstünlük sağlamanıza çok güzel olanak tanır. Bu haritanın merkezinde konteynırlar ve araçlar bulunuyor, buraları siper olarak kullanabiliyorsunuz ama yinede merkez olduğu için daha kolay hedef haline geliyorsunuz. Toplamda 3 temel yapı var, biri haritanın merkez - kenarında bulunan yer altı sığınağı, diğeri haritanın köşesinde bulunan büyük ve iki giriş - çıkışı olan bir yapı, diğer ise daire biçimli küçük bir baraka.
Haritanın respawn bölgelerini ağırlıklı olarak daire biçimli baraka ve çift girişli büyük yapı oluşturuyor. Sıklıkla haritanın merkez - kenarındaki yer altı sığınağı geçit olarak kullanılıyor, dolayısıyla düşmanla burada sıkça karşılaşabiliyorsunuz. Bu yer altı sığınağı ufak stratejilere olanak sağlıyor. Mekanın darlığı ve siper almaya yatkın olması, giriş çıkışları tutmanıza olanak tanıyor. Buranın toplamda 3 giriş - çıkışı var. Bunlardan ikisi haritanın merkezine doğru çıkartıyor sizi, diğeri ise ufak barakaya doğru bakıyor. Giriş çıkışların köşelerinde uzun yeşillikler bulunduğu için saklanmaya müsait, ama aynı zamanda da açık hedef oluyorsunuz burada.
Bu haritada pusu kurmak pek fayda etmezken, uzun mesafe silahlarıda dezavantaj sağlayabiliyor. UMP-45, P-90 ve MP-7 gibi hafif makineli çeşitleri kesinlikle üstünlük açısından ön plana çıkan silahlar. Ayrıca yan silahları akimbo olarak kullanırsanız bu kısa mesafe haritasında bolca sayı yapabilirsiniz.
Üçüncü Harita: ARKADEN:
Burası bir alış veriş merkezi. Yani haritanın merkezini de bu büyük yapı oluşturmuş oluyor. Toplamda iki katı var ve bir çok giriş - çıkışı var. Mekanın orta yerindeki yürüyen merdivenler - her ne kadar yürüyemeyen merdivene dönüşmüş olsalarda - merkezî bir kapı görevi görüyor. Bu mekanın üst katı düşmanların ağırlıklı olarak geldiği yerlerden bir tanesi. Ancak alt katında da tehlikeli alanlar bulunuyor. Özellikle alt kattaki bar ve benzeri yerler pusuya müsait olunca dikkatli davranmak gerekiyor.
Alış veriş merkezine merdiven haricinde 3 giriş daha var. Bunlar mekanın iki köşesi ve ortası olarak konumlanmış. Alış veriş merkezinin haricinde haritanın köşelerinde de ufak yapılar ve odalar bulunuyor. Zaten haritanın respawn bölgelerini buralar oluşturuyor, merkezde doğmuyorsunuz. Hızlı davranarak düşmanları respawn bölgelerinde harcayabilirsiniz, ama genellikle bunun yerine ortada buluşup çarpışıyorsunuz.
Her ne kadar yine hızlı olan kazansa da bu haritada da hem hafif hemde saldırı tüfekleri tercih edilebilir. Harita keskin nişancı olmaya pek el verişli değil, sonuçta giriş çıkışlar haricinde net görüş açısı sağlayabileceğiniz yerler yok. Harita orta halli büyüklüğe sahip olmasına rağmen çift katlı yapı, ölçeği biraz daha büyük olarak düşünmenizi gerektiriyor. Burada yine MP-7 gibi hafif makineli tüfekler tercih edilebilirken, ACR ve M4A1 gibi saldırı tüfekleride kullanılabilir durumda.
Dördüncü Harita: BAKAARA:
Oyunun büyük haritalarından biri. Harita harabe sokaklardan ve alçak binalardan oluşuyor. Merkezinde bir helikopter enkâzı var ve içerisinde bir tane Vulcan Minigun var. Bunu kullanmak tamamen açık hedef olmanıza sebep oluyor. Hatta kullanmaya kalmadan ölmekte mümkün. Haritanın merkezine ve uç kısımlarına doğru bakan binalar var. Merkeze bakan, yani helikopter enkâzının bulunduğu yerin iki yanında bulunan binalarda güzel nişancılık yapılabilir. Claymore gibi yer mayınları ile girişlere tuzak kurabilirsiniz.
Sadece merkeze değil, haritanın en uç kısımlarında da tetikçilik için güzel pozisyonlar var. Binaların çok fazla alternatif girişi yok, hemen hemen hepsinin çift girişi var. Savunması daha kolay, dürbünlü silahlara el verişli bir harita. Ancak düşmanların bulunduğunuz bölgeleri basması da özellikle takım tabanlı oyunlarda uzun sürmüyor.
Harita da uzun mesafeye göre kendinizi ayarlamanız gerekiyor. Bu haritada tercihen ağır makineli tüfeklerde kullanılabilir. Ancak daha hızlı olmak için saldırı tüfeklerine yakınlaştırıcı özelliği olan dürbünler takarak çok daha rahat ve hızlı olabilirsiniz. Ancak sniper tüfeklerinde yetenekli iseniz bu harita yeteneklerinizi sergilemeniz için size gerekli ortamı sunuyor.
Beşinci Harita: RESISTANCE:
Paris sokaklarında, ortadan biraz daha geniş bir haritadayız. Harita'nın merkezinde çift katlı bir ev bulunuyor. Bu evin iki girişi var ve ikiside respawn bölgelerine bakıyor. Oyuncular bu evin içerisinde bazı köşelere pusabiliyor, dolayısıyla buraya girerken Akimbo kullanmak faydalı olabilir. Ama genel anlamda pusu kurmaya el verişli değil, daha çok insanı saldırıya teşvik eden bir harita.
Bu haritanın bir köşesinde küçük bir dükkan var, onun tam karşısında, yani haritanın bir diğer köşesinde ise bir kafe balkonu var. Bu iki taraf arasında keskin nişancılık yapılabilir. Ancak G36C gibi saldırı silahlarının teknik özelliklerine yakın silahlar burada daha fazla yarar sağlayabilir. Bu harita da düşman bölgesine ulaşmaya çalışırsanız merkezdeki evi geçit olarak kullanmak yerine, haritanın harita kenar sınırlarında kalan caddeleri kullanmak daha faydalı olabilir.
Bunu yaparken arabaları siper olarak kullanabilirsiniz, ancak unutmamak gerek ki düşmanlar da sizin gideceğiniz yolları çoğu zaman tutuyor olacaktır. Belli başlı yerlerde, köşeleri dönerken ya da merdiven başlarında taktikal bombalarla önünüzü yoklamak faydalı olacaktır.
Altıncı Harita: DOWNTURN
Burası da oyunun en büyük haritalarından biri. Yine harabe sokaklardan oluşuyor, haritanın ortasında büyük bir göçük var, yani yer altına hem buradan iniş - çıkış, hemde haritanın 4 köşesinde bulunan metro merdivenlerinden iniş - çıkışlar var. Buralar yol olarak kullanılabilir, yer üstünde ise haritanın her iki sınır kenarında uzunlamasına ofisler, iş merkezleri var. Bunlardan biri iki katlı, diğeri ise tek bir zemin kattan oluşuyor.
Çift katlı olan iş yer biraz daha kaos'a müsait, etrafı iyi gözetlemek, haritayı iyi okumak gerekiyor. Bu tip yerlerde siperlerğin sıklığı, sizi zaman zaman yakın mesafeye gitmeye zorlayabiliyor, bu sebeple hafif makineli tüfekler seçilebilir. Ancak harita boyu büyük olduğundan saldırı tüfekleri genel olarak daha etkili olacaktır.
Haritanın büyük olması keskin nişancılık yapmaya el verişli olduğunu düşündürebilir. Ama bu haritada sokaklar öylesine dağılmış ki karşı tarafı net olarak göremiyorsunuz. Keskin nişancı olsanız bile dürbünü açtığınızda hangi kayanın, hangi aracın arasından bakacağınızı şaşırabiliyorsunuz. Dolayısıyla daha hızlı olup saldırı tüfekleriyle hareket etmek üstünlük sağlayabilir.
Yedinci Harita: BOOTLEG:
Orta büyüklükteki haritalardan biri. Yine sokak ve marketlerin bulunduğu bir harita. Harabe yerler yok, fazla karmaşık değil ve merkezini çift katlı ufak bir alan oluşturuyor. Üst katı bir depoya çıkıyor ve haritanın en arka - uç kısmına bakıyor. Alt katı ise haritanın merkezine bakıyor. Bu merkeze 4 farklı yerden giriş var, dolayısıyla etrafı genellikle sarılmış oluyor. Bu mekana direk dalmak çoğu zaman ölümle sonuçlanan bir hamle oluyor.
Üst kattaki depo tek girişli olduğu için merkeze doğru giden güzel bir alternatif. Haritanın iki köşesi arasında bir cadde var. Bu iki köşe, her iki takımın respawn bölgesine yakın yerler, hatta bazen direk respawn bölgesi oluyorlar. Orta mesafe olduğu için saldırı tüfeklerine takılacak yakınlaştırıcı dürbünler iyi iş görüyor. Konteynırlar, büyük ahşap koliler ve araçlar gibi siper alınabilecek yerler var.
Keskin nişancı olmaya da yarı oranda el verişli bir harita, ancak burada tempolu oynamak daha faydalı. Benim seçimim bu tip bir haritada genellikle saldırı tüfeği üzerine oluyor. Örneğin ACR, AK-47 ya da G36C güzel bir seçim. Hafif makinelirlerden ise aşırı tepme olmadığı için MP-7 tercih edilebilir.
Sekizinci Harita: CARBON:
Yine orta ölçekli bir harita. Haritanın respawn bölgeleri, merkeze bakan baraka, depo gibi yapılara çok yakın. Yani her iki zıt tarafta da merkezde duran boş alana bakan yapılar var. Böylece merkez için hangi tarafta olursanız olun güzel bir görüş açısı sağlayabiliyorsunuz. Ancak oyuncular genellikle kenarlardan ilerlemeyi tercih ediyor burada.
Haritanın uç - kenar kısımlarında ara yollar var. Bunun bir tarafında konteynırlar var. Konteynırların bulunduğu taraf, merkeze doğru açılan bir görüş açısı sağlıyor, dolayısıyla pusmaya müsait bir yer. Diğer kenar uç ise, yine kenardan devam eden bir depoya çıkıyor. Bu depo haritanın merkezini kenar bazında boydan boya alıyor ve takımların respawn bölgelerine doğru çıkıyor.
Burası yokuşlu bir harita, bir taraf en aşağıda kalırken, bir tarafı tepede kalıyor. Merkezdeki boş alanın tam ortasında büyük su deposu benzeri demir bir yapı var. Buraya çıkan bir tane demir merdiven bulunuyor, yani merkezde ister aşağıda olursunuz ister yukarıda. Ancak üst taraf açık hedef olmaya daha müsait. Burada P-90 türü hafif makineliler tercih edilebilir. Ama saldırı tüfekleride kötü bir seçim olmaz. Yapıların büyüklüğü dolayısıyla kesnin nişancı olmaya pek el verişli bir harita değil.
Dokuzuncu Harita: HARDHAT:
Küçük ölçelki haritalardan biridir. Genellikle kısa mesafeli çatışmalara girersiniz. Bu haritanın merkezinde, ana merkeze doğru çıkan boş bir tünel var. Bu harita aslında bir inşaat alanı, o yüzden yüzden pencereleri olan evler ya da binalar yok. Bu harita da tempolu olmak gerekiyor, merkezdeki alt tünel, her iki tarafın da respawn bölgesinin ortasında kalıyor. Yani bir çeşit buluşma yeri.
Bu yere 3 geniş açıdan bağlantı var. Akimbo silahlarla oynamaya müsait olmasıyla beraber hafif makineli tüfekler skorları yüksek tutmanıza yardımcı olabilir. Keskin nişancılık için uygun bir harita değil, yinede uzun namlulu saldırı tüfekleri de fena bir alternatif olmaz.
Onuncu Harita: LOCKDOWN:
Harabeye dönmüş bir şehir. Biraz büyük bir harita, binalardan oluşuyor ve binaların stratejik önemi var. Burada sniper olunabilir, ama fazlasıyla dikkatli olmak gerekiyor. Binaların pencereleri merkeze doğru bakıyor, ancak haritayı orta yerinden bölen bir bina olduğu için geniş bir merkez yok.
Respawn bölgelerine yakın binaları, düşmanların geleceği yeri gözetlemek için kullanabiliyorsunuz. Eğer haritayı iyi okuyabilirseniz üstünlük sağlayabilirsiniz burada. Hafif makineli tüfekler yerine ağırlıklı olarak saldırı tüfekleri daha fazla avantaj sağlayacaktır. Onun dışında tercihen keskin nişancıda olunabilir ancak dikkatli davranmak gerekir.
Lockdown'da sokaklarda gezmek, binaların pencereleri açısından açık hedef olmanıza olanak tanıyan bir harita. Bu sebeple uç kısımlardaki sokaklar daha iyi bir seçim ama özellikle takım tabanlı oyunlarda bütün sokaklarlar bir ya da daha fazla kişi tarafından, yapıların ardına gizlenmiş şekilde tutuluyor. Bu yüzden dışarıya az çıkıp, respawn bölgenize yakın duran binaların içini kullanmakta fayda var.
Onbirinci Harita: VILLAGE:
Oyunun en geniş haritalarından biri. Burası Afrika'da bir köy, ufak tepeciklerin, geniş mağaraların ve toprak yolların bulunduğu bir harita. Bu haritada hiç bina yok, respawn bölgelerinin birinde büyük bir mağara, diğerinde ise ufak bir baraka ve pazar alanına benzer dar bir sokak var.
Bu haritada güzel keskin nişancı olunur, haritanın merkezini küçük bir köprü oluşturuyor, bu köprünün bir ucu, takımların respawn olduğu büyük mağaraya doğru çıkıyor, diğer ucu ise bahsettiğim pazar alanına benzer tarafa doğru açılıyor. Ayrıca köprünün alt kısmıda var, gözlemlediğim kadarıyla buradan geçmeyi pek tercih etmiyorlar.
Haritanın çatışmalarının geçtiği yer genel olarak büyük mağaranın olduğu taraf. O mağaranın dış tarafında bulunan ufak bir tepe var, düşmanların gelebileceği iki ana yeri buradan gözetebiliyorsunuz. Genellikle bu bölgeye doğru geliyorlar. Keskin nişancı tüfeklerinin yanı sıra, saldırı tüfekleride yakınlaştırıcı dürbün takılarak etkili bir şekilde kullanılabilir.
Onikinci Harita: FALLEN:
Yine geniş haritalardan biri ve yine keskin nişancı olmaya el verişli. Bu haritanın uç - kenar kısmında büyük bir bina bulunuyor. O binanın yan tarafında da tek pencereli ve çift girişli bir bina daha bulunuyor. Buralar keskin nişancılık için güzel bölgeler. Ayrıca respawn olunan tarafa çok yakın.
Bu diğer takımın respawn bölgesinde ise bir adet, çift katlı uzunlamasına bir bina var. Buranında 2-3 penceresi ve üst katına iki ana giriş bulunuyor. Burada da keskin nişancı olunabilir. Harıta merkezi ufak park alanına benzer küçük bir yoldan oluşuyor, araçlar ve parçalanmış engin duvarlarda var. Burası genellikle keskin nişancılar açık hedef olunan bir yer. Çünkü her iki büyük binanında pencereleri buraya bakıyor.
Eğer yerinizde durup sabırlı oynamayı tercih ederseniz sniper olmak gayet zevkli ve avantajlı olabilir. Eğer tempolu oynayacaksanız saldırı tüfekleriyle haritanın kenar kısımlarından ilerleyerek düşmanların bölgesine geçmeye çalışabilirsiniz.
Onüçüncü Harita: OUTPOST:
Yine büyük bir harita, Sibirya'da bir hava üssündesiniz. Konteynırlar, hangarlar ve gözlem kulesinden oluşan bir harita. Haritanın ortasında kapalı bir hangar var, bu hangarın yan tarafında, yani haritanın uç kenarında kalan bir açık hangar daha var. Bu hangarın büyük kapısı bir tarafın respawn bölgesine çıkıyor. Burada ayrıca bir gözlem kulesi bulunuyor, ama bu kulenin üst kısmında saklanacak yer olmadığı için genellikle tercih edilmiyor.
Haritanın tam karşı karşıya duran iki sığınağında tam keskin nişancı olmaya müsait pozisyonlar bulunuyor. Bu yapılar iki tarafında respawn bölgesine yakın, eğer keskin nişancı olacaksınız kesinlikle buraları tercih etmelisiniz. Geniş hangarların içerisinde de sık sık düşmanla karşılaşabiliyorsunuz.
Zaten keskin nişancıyken haritada gezmek hata olur, eğer saltırı tüfekleri kullanıyosanız uç kısımdaki büyük kapılı hangarı bir geçiş olarak kullanabilirsiniz. Bu haritada hafif makineli tüfekler pek avantaj sağlamayabilir, ama SCAR ve türevi saldırı tüfekleri, tempolu bir oynanış için daha büyük bir avantaj sağlamakta.
Ondördüncü Harita: INTERCHANGE:
Büyük bir harita, tamamen harabeye dönmüş bir kara yolu labirentinden oluşuyor. Büyük karayolu köprüleri yıkılmış, etrafta kamyon ve araba enkâzları bulunuyor. Burasıda keskin nişancı olmaya müsait bir bölüm ama net görüş sağlamak açısından biraz sıkıntılı oluyor. Tamamen darma duman olmuş bir kara yolu olduğu için enkazlar engebeli bir zemin yaratıyor.
Keskin nişancıyken her yerde güzel görüş açısı sağlayamıyorsunuz, bana kalırsa saldırı tüfekleri daha etkili bir seçim burada. Haritanın merkezinde yine kamyon enkazı ve yıkılmış yollar var. Merkez bir dört yol ağzı, dolayısıyla diğer taraflara göre daha tehlikeli. Respawn bölgeleri karşılıklı duruyor, kenar kısımlar ilerlemek için adha iyi bir seçim oluşturuyor.
Haritanın her adımında siper alabileceğiniz yerler var, köprü kolonları, araba enkazları ya da yerle bir olmuş yollar siper almak için müsait. Çok acele etmeden, haritayı iyi okuyarak etrafınıza iyi bakarak ilerleminizi gerektiren bir yapıya sahip. Hafif makineliler, saldırı tüfeklerine oranla daha etkisiz kalacaktır bu haritada.
Onbeşinci Harita: UNDERGROUND:
Orta büyüklükte bir metro burası. Merkezinde metro trenlerinin olduğu bir alan var. Ve burayı dört bir yandan gözetleyebileceğiniz yapılar var. Zaten genellikle burada düşman göremezsiniz, kenar kısımlardaki binalar daha çok tercih ediliyor. Yine merkezde bulunan büyük bir bekleme istasyonu var, burada da sık sık düşmanla karşılaşabiliyorsunuz.Harita metrodan oluştuğu için alt geçitlerde var. Zaten 1 tane alt geçit var uzunlamasına, o da haritanın merkezinin kenar kısmına kadar geliyor ve dışarı çıkıyorsunuz. Veya kenar kısımdaki binanın içerisinden geçebiliyorsunuz. Burada hafif makineli tüfekler ve saldırı tüfekleri daha etkili bir seçim oluyor.
Haritanın genellikle kısa mesafe çatışmalara olanak tanıması keskin nişancı olmak için el verişsiz. Bana göre en iyi seçim saldırı tüfekleri burada. İster kızıl nokta görüşü, ister yakınlaştırıcı dürbünle üstünlük sağlamanız mümkün.
Onaltıncı Harita: MISSION:
Afrika'nın ufak bir kasabası diyelim. Büyük haritalardan biri, ancak şehirleşilmiş bir alan değil. Daha çok köy gibi, yeşilliklerin bulunduğu ve haritanın enine göre ikiye ayrılmış bir harita. Bu taraflardan biri, alt yoldan oluşuyor. Diğer yarıya göre dar bir yol, bu yolun sonu iki takımında respawn olduğu bölgelere çıkıyor. Ancak yolun her iki tarafında da keskin nişancı olmaya müsait yerler var.Diğer yarısı ise daha geniş, üst bir yoldan oluşuyor. burada duvarları çökmüş kare biçimli yapılar var. İçine giremiyorsunuz, buradaki yapıların dizilimi, 4-5 tane birbirine bağlanan dar geçitleri oluşturuyor. Bu dar alana girdiğinizde düşmanın nereden gelebileceğini kestirmeniz gerekiyor. Genellikle burası haritanın merkezini oluşturuyor aslında.
Bu haritada ister keskin nişancı olur, ister saldırı tüfeği kullanırsınız. Ancak seçime göre hareket etmeniz fayda sağlar. Keskin nişancı olursanız, aşağı tarafta kalan yolun iki ucundaki yapılara mevzilenmek daha faydalı olur. Eğer saldırı tüfeği tercih ederseniz üst kısımda kalan, dar alanlarla birbirine bağlanan yolları seçmek daha fazla skor yapmanıza olanak tanır. Bu haritanın köşe kısımları dediğim gibi keskin nişancı olmaya el verişliyken, orta kısımlarda gezinmek saldırı yapmaya daha el verişli, stratejinizi buna göre belirmekte fayda var.