Sezonun en iyilerini paylaşmaya tüm hızımla devam ediyorum. Aslında dün paylaşacaktım, ama forumda yaşanan sıkıntılar nedeniyle bugüne kaldı. Bu arada 3 bölüm halinde yapmayı düşünüyordum, ancak fazla uzatmak istemediğim için yarın geriye kalan dallar ve birkaç istatistik ile yeniden karşınızda olacağım.
EN İYİ SENARYO
Adaylar:
Deniz Yeşilgün & Esra Çetek Yılmazer (Hatırla Gönül)
Ercan Mehmet Erdem (46: Yok Olan)
Ethem Özışık (Poyraz Karayel)
Mahinur Ergun (Hayat Şarkısı)
Tayfun Güneyer (Baba Candır)
Senaryo dalıyla söze başlayalım. Ercan Mehmet Erdem, 46 ile 13 hafta boyunca bizlere çok farklı, hatta normal bir kafanın ürünü olmama ihtimali yüksek görünen bir iş sundu. Tabii süre veya başka sorunlar yüzünden bazı konular yeteri kadar iyi işlenmedi, ama büyük resme bakıldığında tatmin edici bir çalışma olduğu kesin. Aynı şey Hatırla Gönül'den Deniz Yeşilgün ve Esra Çetek Yılmazer için de geçerli. Genel olarak çoğu konuyu Gönül-Yusuf aşkına inşa ettiklerinden ve bu çift de yeteri kadar sevilemediğinden birtakım sıkıntıların olduğunu gördük; ancak ele aldıkları konu ve karakter yaratma becerilerini değerlendirdiğimizde ortaya kaliteli bir iş çıktığını da inkar edemeyiz. Ancak ödülü alamasa bile beni en çok şaşırtan isim Tayfun Güneyer oldu. Son dönemde Adanalı, Türk Malı (gerçi oyuncular sayesinde biraz kurtarıyordu), Türk'ün Uzayla İmtihanı, Şimdi Onlar Düşünsün gibi rezil işler yaptıktan sonra Baba Candır'ı da aynı insanın kaleme aldığına hala tam olarak inanabilmiş değilim. Özgün senaryoları batırsa bile uyarlama konusundaki başarısı yadsınamaz, belki de kariyerine böyle devam etmesi gerekiyordur.
Gelelim Poyraz Karayel ile Ethem Özışık'a... Böyle bir giriş yapmamın nedeni, dizide yaşanan neredeyse çoğu şeyin (bkz. Sefer'in ölümü) sadece ona mal edilmesi. Açıkçası senaryo irtifa kaybetmesine rağmen Özışık'ın etkileyici monogları ve duyguyu geçirme becerisi kesinlikle değişmedi. Eğer PK'dan umudumu hala kesmediysem bu biraz da onun başarısıdır.
Kazanan ise Mahinur Ergun oldu. Asmalı Konak ve Merhamet'ten sonra Hayat Şarkısı'yla yine incelikli bir kadın hikayesini daha ekrana taşıyan usta senaristin uyarladığı Kore dizisine kattığı yerel dokunuşlar bir yana Hülya gibi bir anti-kahramanı sevdirebilmesi, hiçbir karakterin siyah veya beyaz olmaması, kimi zaman yan karakterleri bile ana kahramanlardan daha çok önemsettirebilmesi gibi unsurlar sayesinde seyir zevkinin asla düşmemesini sağlaması takdiri hak ediyor.
KAZANAN: Mahinur Ergun (Hayat Şarkısı)
İkinci: Ethem Özışık (Poyraz Karayel)
- 2015: Ethem Özışık (Poyraz Karayel)
Adaylar:
Cem Karcı (Hayat Şarkısı)
Cem Karcı (Tatlı Küçük Yalancılar)
Çağrı Vila Lostuvalı (Poyraz Karayel)
Mehmet Ada Öztekin (Analar ve Anneler)
Metin Balekoğlu (Kiralık Aşk)
Analar ve Anneler'in hak ettiği değeri görememesine üzüldüğümü belirtmiştim, ama Mehmet Ada Öztekin'in özellikle ilk bölümde sinema tadındaki sahnelerinin ve sonrasındaki başarının çok konuşulmamasına da yine hayıflandığımı söylemeliyim. Kuzey Güney'i izlemediğim için yönetmenliği hakkında bir fikrim yoktu, ama bu projenin sayesinde ben de onun kurduğu bir dünyayla tanışma şansı bulduğum için mutluyum. Bu yaz 'Yüksek Sosyete' ile yeniden ekranda olan Metin Balekoğlu ise aslında çok dikkat çeken bir reji diline sahip değil aslında; ama yönetmen değişikliğinden sonra Kiralık Aşk'ın sıkıcı bir hale gelmesi bana yönetmenin çektiği projeye ruh katan kişi olduğunu hatırlattı. Bu sene iki projesiyle birden ilk 5'e giren Cem Karcı ise Tatlı Küçük Yalancılar'ın en büyük şanslarından biriydi. Aşağıda kendisinden biraz daha bahsedeceğim, ama dizinin genel olarak iyi yorumlar elde etmesinde en büyük paylardan biri de ona ait.
Ve ikincimiz Cem Karcı'yı Nasıl öveceğimi bilmiyorum açıkçası. Sadece Uçurum veya Karadayı'yı izlememiş biri olarak onun kurduğu dünyalarla bu kadar geç tanışmak istemezdim. Genç yaşına rağmen deneyimli yönetmenlerle aşık atabilecek hale gelirken geriye ise bakmaya doyulamayacak güzellikte birçok sahne bıraktı. Hayat Şarkısı'nı biraz daha öne koymamın nedeniyse sanırım hikayenin daha çok olanak vermesiyle alakalı, yoksa TKY'nin de aşağı kalır yanı yok.
Ama asıl kazanan, geçtiğimiz sene yoğun bir yarış olduğu için kazananlar arasına adını yazdıramayan Çağrı Vila Lostuvalı oldu. Açıkçası Poyraz Karayel'i Poyraz Karayel yapan en önemli noktalardan biriyse muhteşem rejisiydi. Sahneler onun sayesinde ayrı bir anlam kazanıyor, bu lezzetli yemeğin aşçılarından biri olduğunun bilmek de mutluluk veriyordu. Gönül isterdi ki 3. sezonda da bizlere eşlik etsin, ancak şimdiden başka bir yapımla anlaşmış bile. Yine de yerine kim gelirse gelsin, onu çok özleyeceğiz. Bu ödül de ona veda mahiyetinde olsun o zaman.
KAZANAN: Çağrı Vila Lostuvalı (Poyraz Karayel)
İkinci: Cem Karcı (Hayat Şarkısı)
- 2015: Zeynep Günay Tan (Benim Adım Gültepe)
Adaylar:
Analar ve Anneler
Hatırla Gönül
Hayat Şarkısı
Poyraz Karayel
Tatlı Küçük Yalancılar
Aslında toplu performans dalında Tatlı Küçük Yalancılar dışında yer alabilecek 1-2 dizi daha vardı, ancak arada çatlak yumurtalar olsa bile genç ağırlıklı kadronun girdikleri büyük riski sapasağlam atlatabilmiş olmaları da az buz bir şey değil. Hatırla Gönül son bölümlerde bazı yan karakterleri göstermeme gibi bir gaflet ettiyse de oyuncularına kusur bulmak ve "olmamış" diyeceğim birini bulabilmek çok zor. Analar ve Anneler'de ise Sinem Kobal çok eleştirildi, ancak ben onun eskisi gibi boş durmak yerine kendini geliştirdiğini ve ekipteki usta isimler sayesinde hevesinin arttığını düşünüyorum. Kaldı ki Okan Yalabık, Binnur Kaya, Nazan Kesal gibi oyuncuların olduğu bir kadroyu es geçmek mümkün değil.
Kazananı seçerken Poyraz Karayel ve Hayat Şarkısı arasında çok kafa patlattım. HŞ'de en yaşlısından en küçüğüne kadar tüm oyuncular eşsiz bir uyum yakalarken PK'da ise artık birbirlerine çok daha fazla alışmış bir ekibin olduğunu fark ettim. Bu yüzden galip ufak bir farkla o oldu. Gerçi sezon finalinde kadronun dörtte üçünün gitmesi pek de iyi olmadı, ama ben bir şekilde toparlayacağına inanıyorum.
KAZANAN: Poyraz Karayel
İkinci: Hayat Şarkısı
- 2015: Benim Adım Gültepe
Adaylar:
Boran Kuzum (Muhteşem Yüzyıl: Kösem)
Büşra Develi (Tatlı Küçük Yalancılar)
Ece Çeşmioğlu (Yaz'ın Öyküsü)
Melisa Şenolsun (Tatlı Küçük Yalancılar)
Miray Akovalıgil (Aşk Yeniden)
Yaz'ın Öyküsü'nün ömrü adını aldığı mevsim kadar kısa olsa bile Ece Çeşmioğlu'nun sonunda ekranlara geri dönmesini sağlamış olması bile sempati duymamı sağlıyor. İki Aile'deki o ergen kızın üzerinden yıllar geçtiğini hatırlatırcasına daha olgun bir performans ile karşımıza çıkan Çeşmioğlu, zor bir karakterin altından kalkmayı başardı. Muhteşem Yüzyıl Kösem'de Deli Mustafa'yı canlandıran Boran Kuzum, şahsen Analar ve Anneler ile tanıdığım bir isim, ancak Kösem'de denk geldiğim birkaç sahnesiyle bile ileride çok can yakacağının sinyallerini verdi. Yeni projelerinde şimdiden başarılar. Melisa Şenolsun da TKY'nin beşlisi arasında hem en sempatik karakteri canlandırmasıyla, hem de doğal performansıyla adından söz ettirmeyi başardı. Önü fazlasıyla açık.
Aşk Yeniden'in bugüne kadarki en doğru kararlarından biri de senaristlerin Şaziment karakterini yaratması oldu. Çünkü onlar sayesinde 5-10 yıl sonra komedinin aranan isimlerinden birine dönüşecek olan bir isimle şimdiden tanışma imkanı bulduk. Perşembe günkü yazımda bazı karakterlerin oyuncular için ne kadar zorlayıcı olduğundan bahsetmiştim. Ancak Miray Akovalıgil böyle bir karakteri öyle güzel oynamış ki, anlatması kolay değil. Sadece yaptığı işi çok kolaymış gibi gösteren oyunculara hayranım.
Ve kazanan ise Büşra Develi oldu. Tatlı Küçük Yalancılar'dan sonra tiyatro sahnesine ve ardından Tatlı İntikam'a transfer olan Develi, zarifliğin anlam bulmuş hali gibi. Ancak güzelliğini değil, yeteneğini ön planda çıkaran rollerde oynamayı tercih etmesi takdire şayan. Sinemanın en özel isimlerinden Juliette Binoche'ye benzeyen yüzü ve eşsiz kabiliyetiyle ileride büyük işler başaracağı kesin. Bu konuda xemrexxx'in onu Ebru Özkan'a benzetmesi hoşuma gitmişti, ikinci kadın olsa bile başrolü gölgeleyebilecek bir ekran ışığına sahip.
Not: Adayları 5'e indirmekte çok zorlandığımı da belirteyim, yoksa Damla Colbay (Hayat Mucizelere Gebe), Melisa Şenolsun (TKY), Burak Deniz (TKY) gibi isimlerin de olmasını isterdim.
KAZANAN: Büşra Develi (Tatlı Küçük Yalancılar)
İkinci: Miray Akovalıgil (Aşk Yeniden)
- 2015: Ataberk Mutlu (Poyraz Karayel)
Adaylar:
Ali Atakan Sönmez (Analar ve Anneler)
Alihan Türkdemir (Muhteşem Yüzyıl: Kösem)
Ataberk Mutlu (Poyraz Karayel)
Aybars Kartal Özson (Kördüğüm)
Sibel Melek Arat (Hayat Şarkısı)
Geçtiğimiz sene genç oyuncu dalıyla birleşik olan, ancak kafa karıştırdığını düşündüğüm için ayırma kararı aldığım çocuk oyuncu dalının ilk senesinde inci gibi 5 adayımız var. Analar ve Anneler'in küçük Murat'ını canlandıran Ali Atakan Sönmez, hikayenin kendi çevresinde kurulmasına rağmen bir an bile teklemeyerek üzerine düşen sorumluluğu başarıyla yerine getirdi. Kösem'den Alihan Türkdemir de sahnelerinden gördüğüm kadarıyla 20 yıl sonrasının yeni jönlerinden biri olacağını işaret ediyor. Biraz abarttığımı düşünebilirsiniz, ama yeteneğinin iyi değerlendirilmesi durumunda neden olmasın? Geçtiğimiz senenin kazananı Ataberk Mutlu'ya ise bu sefer ödül vermedim, çünkü aldığı Altın Kelebek ile ulaşabileceği en iyi noktaya çoktan erişti bile. Bu yüzden ikinci sezonda çıtayı daha da yükseltmesine rağmen diğer isimlerin önünü açmaya karar verdim.
Geçtiğimiz sene son anda adaylar arasından çıkardığım Aybars Kartal Özson da Kördüğüm'ün ilk bölümlerinde kilit karakter olduğundan kendini daha fazla gösterme imkanı buldu. Zaten son beş yıldır ekranın en yetenekli çocuk oyuncularından biriyken bu sene itibariyle kariyerinde yeni bir noktaya geldiğini düşünüyorum. Umarım ileride de bizleri mest etmeye devam eder.
Ödül ise yine Hayat Şarkısı'na gidiyor. Bu kadar kazanmasından sıkılmış olabilirsiniz, ama yukarıda da söylediğim gibi muhteşem bir ekibe sahip ve bu tezimi haklı çıkaracak performanslardan biri de Sibel Melek Arat'a ait. Her hafta küçük Hülya'nın sahnelerini merakla bekletmek kolay bir iş değil, üstüne üstlük bunu yaparken usta işi bir performans sunmak da. Burcu Biricik'e çok benzemesi bir yana boyundan kat kat büyük yeteneğiyle de adını geleceği yıldızları arasına yazdıracağı netleşti bile.
Not: Küçük Hülya'yı çok övdük, ama küçük Kerim'i canlandıran Taha Yusuf Tan ve Melek'in çocukluğuna hayat veren Aden Duru Orak'ın da hakkını yememek lazım, şu anda adaylığı kaçırmış olsalar bile ileride nicelerini almaları dileğiyle...
KAZANAN: Sibel Melek Arat (Hayat Şarkısı)
İkinci: Aybars Kartal Özson (Kördüğüm)
***
3. perde de böylece sona erdi. En başta da söylediğim gibi yarın geriye kalan birkaç kategori ve istatistik ile tekrar buluşmak üzere.