Alucra İmam Hatip Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Sinan Koca, dün yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı'nda bir sorunun iki doğru cevabı olduğunu, sorunun iptal edilmesi gerektiğini söyledi.
Koca, Türkçe testinde yer alan 34. sorunun iki doğru cevabı olduğunu iddia etti. "…..hangisinde anlatım bozukluğu vardır?” denen 34. soruda doğru cevap olarak 'A' seçeneğinin gösterildiğini vurgulayan Koca, şunlar kaydetti: " Soruda 'A' seçeneğinde anlatım bozukluğu olduğu doğrudur. Fakat 'C' seçeneğinde de bir anlatım bozukluğu mevcuttur. Bu seçenekte, 'Konuşmasına başlamadan önce dinleyicilere şöyle bir baktı' cümlesi yer almaktadır. Bu ifadede geçen 'önce' sözcüğü, gereksiz sözcüktür. Çünkü konuşmasına başlamadan '…. dinleyicilere şöyle bir baktı.' ifadesi, zaten konuşmaya başlama öncesinde bakma eylemini yapıldığı anlamını taşımaktadır. Bu da 'C' seçeneğinde de “gereksiz sözcük kullanımından (duruluğa aykırılık) kaynaklanan anlatım bozukluğu olduğunu göstermektedir. Bu soruda hem 'A' hem de 'C' seçeneğinde anlatım bozukluğu bulunduğundan sorunun iki doğru cevabı oluşmaktadır. Bu sebeple basın kopyasındaki 34. sorunun iptal edilmesi gerekmektedir."
Koca, sorunun iptal edilmesi için ÖSYM’ye itiraz dilekçesi gönderdiğini sözlerine ekledi.
Matematik testinde hatalı soru idiası!
Matematik öğretmeni Ali Kurt 27 Mart 2011 Pazar günü yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) matematik testinde bir sorunun hatalı olduğunu iddia etti.
Ali Kurt’un iddiasına göre “ x.10! çarpımı bir pozitif tamsayının karesi olduğuna göre x in alabileceği en küçük değer kaçtır?” şeklinde sorulan soruda “x bir tamsayı” denmediğinden dolayı soru hatalı.
İşte "hatalı soru"
Ali Kurt, “soru içinde ‘x bir tamsayı’ denmediğinden dolayı doğru cevabı şıklarda verilmemiştir. Bu nedenle soru yanlıştır, sorunun iptal edilmesi gerekir. Sorunun bu şekliyle doğru cevabı 1 bölü 10! dir. Bu cevapta sorunun şıkları arasında bulunmamaktadır... Sorunun şıkları ‘A) 21 B) 7 C) 5 D) 10 E) 14’ şeklindedir. Sorunun bu soruluş şekliyle doğru cevabı olan 1 bölü 10! Şıklar arasında bulunmadığından sorunun iptali gerekmektedir." dedi.
Koca, Türkçe testinde yer alan 34. sorunun iki doğru cevabı olduğunu iddia etti. "…..hangisinde anlatım bozukluğu vardır?” denen 34. soruda doğru cevap olarak 'A' seçeneğinin gösterildiğini vurgulayan Koca, şunlar kaydetti: " Soruda 'A' seçeneğinde anlatım bozukluğu olduğu doğrudur. Fakat 'C' seçeneğinde de bir anlatım bozukluğu mevcuttur. Bu seçenekte, 'Konuşmasına başlamadan önce dinleyicilere şöyle bir baktı' cümlesi yer almaktadır. Bu ifadede geçen 'önce' sözcüğü, gereksiz sözcüktür. Çünkü konuşmasına başlamadan '…. dinleyicilere şöyle bir baktı.' ifadesi, zaten konuşmaya başlama öncesinde bakma eylemini yapıldığı anlamını taşımaktadır. Bu da 'C' seçeneğinde de “gereksiz sözcük kullanımından (duruluğa aykırılık) kaynaklanan anlatım bozukluğu olduğunu göstermektedir. Bu soruda hem 'A' hem de 'C' seçeneğinde anlatım bozukluğu bulunduğundan sorunun iki doğru cevabı oluşmaktadır. Bu sebeple basın kopyasındaki 34. sorunun iptal edilmesi gerekmektedir."
Koca, sorunun iptal edilmesi için ÖSYM’ye itiraz dilekçesi gönderdiğini sözlerine ekledi.
Matematik testinde hatalı soru idiası!
Matematik öğretmeni Ali Kurt 27 Mart 2011 Pazar günü yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) matematik testinde bir sorunun hatalı olduğunu iddia etti.
Ali Kurt’un iddiasına göre “ x.10! çarpımı bir pozitif tamsayının karesi olduğuna göre x in alabileceği en küçük değer kaçtır?” şeklinde sorulan soruda “x bir tamsayı” denmediğinden dolayı soru hatalı.
İşte "hatalı soru"
Ali Kurt, “soru içinde ‘x bir tamsayı’ denmediğinden dolayı doğru cevabı şıklarda verilmemiştir. Bu nedenle soru yanlıştır, sorunun iptal edilmesi gerekir. Sorunun bu şekliyle doğru cevabı 1 bölü 10! dir. Bu cevapta sorunun şıkları arasında bulunmamaktadır... Sorunun şıkları ‘A) 21 B) 7 C) 5 D) 10 E) 14’ şeklindedir. Sorunun bu soruluş şekliyle doğru cevabı olan 1 bölü 10! Şıklar arasında bulunmadığından sorunun iptali gerekmektedir." dedi.