Konuya cevap cer

Şu reklam konusuna açıklık getirelim tekrardan, hala O ses reklam alıyor, düşüyor vb. gibi yorumlar yazılıyor. O Ses'in reklam aldığı falan yok, aldığı reklam 12 dakikalık blok reklamlar ve bu yöntemde önemli bir reyting kaybı olmaz. Zaten amaç da programı az bölmek ve seyirciyi ekranda tutmaktır. Dezavantajı da şudur : 12 dakikalık reklamlar, 6 dakikalık reklamlara göre çok daha az para getirir, çünkü reklam reytingleri çok düşüktür. Bu nedenle Star çok kazanıyor söylemlerini bırakalım, Acun kanaldan iyi para kazanıyor ama kanal henüz bir şey kazanamadı. Para kazanabilmesi için 6 dakikalık reklam düzenine geçmeli ama bundan da korkuyor şimdilik...


İdeal reklam düzeni 20 dakikada bir 6 dakikalık reklam almaktır ancak şu an bunu çok az sayıda dizi uygulayabiliyor, zira reytingi çok düşürür, Huzur Sokağı bile henüz bu sisteme geçemedi tam olarak...


Reklam-reyting ilişkisine bakarsak dün Karadayı açık ara avantajlıydı elbette ama dezavantajı da erken bitmesiydi, 12 dakikalık reklam düzenine geçilecektir muhtemelen 1-2 hafta sonra, onda da ciddi kayıp olmaz, zira reklam her ne kadar reytingi düşürse de bir yandan da dizinin süresini uzattığından reytinge olumlu katkı sağlar...


Arka Sokaklar gecenin en garibiydi aslında, Kanal D tüm tutmuş dizilerine yaptığı gibi, diziyi sürekli kesti ve izleyici hiç konsantre olamadı, ona rağmen durumu iyi. Muhtemelen de en çok para kazanan kanal oldu...


Yani şu an adil bir savaş ortamında değiliz, taktikler konuşuyor, reklamlar kanalların en büyük kozu, kanallar kar ile reyting arasında doğru kararı vermek zorundalar...


Dünün reyting sıralaması : O Ses, Arka Sokaklar, Karadayı

Kar sıralaması : Arka Sokaklar, O Ses, Karadayı


Keşke herkes aynı reklam anlayışına sahip olsa da reytingleri net görebilsek...