Dijital platformda yayınlanacak olan Modern Kadın dizisi MIPTV'de görücüye çıktı.
Yapımcılığını Tims&B Productions'ın, yönetmenliğini Ayberk Sak'ın üstlendiği, İrem Sak'ın hem senaryosunu yazıp hem de başrolünde yer aldığı 10 bölümlük dizi, modern şehir hayatında, Doğu ve Batı sentezinde sıkışıp kalmış genç bir kadının eğlenceli hayat hikayesini konu alıyor.
Pınar, genç, bekar ve çalışan bir kadındır. Doğu ile Batı arasında sıkışmıştır ve sıkıştırılmaya devam etmektedir. Onunla birlikte olmak isteyen erkekler arasında ailesine layık beyaz atlı bir prens olması gerektiğine inandırılmıştır. Biyolojik saati ve kariyeri aynı hızla ilerlerken Pınar anne mi olacaktır, marka müdürü mü? Bayramda memleketi Sivas’a mı gidecektir, Alaçatı’ya mı? Aşkı bulunca bir Yeşilçam filmi mi başlayacaktır, tipik bir Amerikan romantik komedisi mi?
TIMS&B CEO'su Burak Sağyaşar ve uluslararası operasyonlar sorumlusu Selin Arat, geçtiğimiz günlerde Variety'ye verdiği röpörtajda diziyle ilgili bazı açıklamalarda da bulundu:
- İlk kez bir diziyi bir yayıncı tarafından yaptırılmadan tamamen finanse ettiniz. Küresel pazara sunmadan önce bana konseptinden ve neden onu kendiniz yapmayı seçtiğinizden bahsedin. Ayrıca dijital izleyicisi düşünülerek mi yapıldı?
Evet, kesinlikle dijital için daha uygun. Dizi, temelde modern kadının boğulmasını ele alıyor. Her türlü modern kadın. Cinsiyetçi bir bakış açısıyla yapılmadı. Bu sadece bugün dünyada kadınların karşı karşıya olduğu şeyle ilgili, ancak dramatik ve ağır bir tonla değil. Keyifli bir rom-com benzeri bir havası var. Bu bir kumar ama bizim için eğlenceli bir kumar.
- Türk TV içeriği çoğunlukla dijital için üretilmeye doğru kayıyor mu?
Dijitalle daha çok iş yapıyoruz. Ama aslında stratejik olarak şirketimiz için lineer TV hala hakim durumda. Çünkü haklar açısından, hakları paylaşmak zorunda kalmadan IP'ye tutunuyoruz ve dağıtım stratejimizle dünyaya ulaşıyoruz. Bunun yerine platformlarla çalıştığınızda her şeyi onlar kontrol ediyor. Temelde yaratıcı kararlar karşılıklı alındıktan sonra çekiyorsunuz ve hazır ürün olarak yayıncılara ulaştırıyorsunuz. Yapımcılar olarak bizim için bu pek motive edici değil. Dizi, platformlarında bir kez başladıktan sonra nasıl performans gösterdiğine dair edindiğimiz bilgiler çok sınırlı.
- IP'ye tutunabilmeniz muhtemelen "Modern Woman"ı bir hazır yapıt olarak yapma kararınızı açıklıyor. Haklı mıyım?
Evet. Bu stratejiye uyuyor.
Kaynak: Ranini.tv