Marketing Türkiye için XSights Araştırma tarafından gerçekleştirilen dijital yayın platformları araştırmasında elde edilen sonuçlar kamuoyuyla paylaşıldı.
Netflix, BluTV, Tivibu, Turkcell TV, Vodafone TV, PuhuTV, Amazon Prime, beIN Connect ve yarışa geçtiğimiz ay itibariyle dahil olan Exxen ile Gain'in yer aldığı dijital platform yarışı her geçen gün kızışmaya devam ederken 500 katılımcıyla yapılan araştırmada dikkat çekici sonuçlara ulaşıldı.
Araştırmanın tamamına şuradan ulaşabilirsiniz.
Platformların üyelik durumu
Netflix %79 ile açık ara zirveye yerleşirken BluTV ise %21 ile 2. sırada yer aldı. Yeni platformlardan Exxen %11, Gain ise %5'lik bir orana sahip.
Platformlar neden tercih ediliyor?
Dijital platformların öncelikli tercih nedenleri arasında %73 ile "iyi içerikler" ve "esnek saatler" öne çıkıyor.
Yeni bir platforma üye olmak için kriterler
Katılımcıların yeni üyelik açmak için aradığı kriterlerden başlıcası ise %84 ile uygun fiyatlı olması. İçeriklerin beğeni oranı, yüksek görüntü kalitesi ve televizyonun aksine daha az reklam vermeleri de önemli faktörlerden.
Hangi platformlarda üyelik yenileme daha fazla?
Katılımcıların %97'si dijital platform üyeliklerini yenilediğini belirtirken Netflix bu başlıkta da %72 ile öne çıktı. İlk aylarını geride bırakan platformlardan Exxen %8, Gain ise %2'lik bir orana ulaştı.