- Katılım
- 14 Temmuz 2014
- Mesajlar
- 24,277
- Reaksiyon puanı
- 39,954
- Puanı
- 1,061
- Yaş
- 27
- Konum
- Gökteki Yıldızlar ✨✨
- Web Sitesi
- www.ataturkungencligehitabesi.com
Sözlük tanımı olarak, bir dinin görüş ayrılıkları sonucu ortaya çıkan kollarından her biri.
Uzun zamandır düşünüyorum da, bu mezhep olayı filan pek mantıklı gelmiyor. Hadi Sünnilik, şiilik neyse. Sonuçta ibadet şekilleri büyük ölçüde farklı iki görüş. Peygamber'in ve sünnetin izinde gidenlere Sünni denir, eyvallah buna da bir şey diyemeyiz.
Ama bir de fıkıh mezhepleri diye bir şey var, Hanefilik, Şafilik, Malikilik, Hanbelilik.
Birisi şu haramdır der, öteki değildir der. Birisi midye haramdır der, öteki değildir der. Birisi köpeğe dokunmak abdest bozar ya da günahtır der, öteki yok öyle bir şey der.
Daha da beteri, bir de bu fıkıh mezheplere inanmayanları dinsizlik ile suçlayan hacı hoca sakallı tipler var. Neymiş? Mezhepsizlik dinsizlikmiş!
Yahu Kur'an ı Kerim 'de mezhep diye bir şey var mı? Kuran değil midir bütün zamanlara ve bütün insanlığa açık ve net şekilde gönderilmiş olsun? Siz insan olarak kimsiniz ki sonradan dini bütünlüğü bozup bir de kendi kafanızdan oluşturduğunuz akımlara insanları bağlı kılmak istiyorsunuz?
İsteyen kafasına bir şey takıldı mı şu konuda Hanefi mezhebi ne demiş, Şafi ne demiş bakar, aklına en fazla yatanı seçer ya da seçmez. Kimse bir mezhebe bağlı olmak zorunda olmamalı.
Hz Muhammed (Sav) döneminde mezhep mi vardı? Hz Muhammed in mezhebi mi vardı? Allah isteseydi Kur'an da bildirmez miydi mezhepciliği?
Aksine Allah, Kur'an ı Kerim de açık bir şekilde mezhepciliği yasaklamış ;
Enam-159. Dinlerini parça parça edip guruplara ayrılanlar var ya, senin onlarla hiçbir ilişkin yoktur. Onların işi ancak Allah’a kalmıştır. Sonra Allah onlara yaptıklarını bildirecektir.
Rum-32. Dinlerini parçalayan ve bölük bölük olanlardan (olmayın. Bunlardan) her fırka, kendilerinde olan ile böbürlenmektedir.
Ali İmran-103. Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın. Parçalanıp bölünmeyin.
Ali İmran-105. Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra parçalanıp ayrılığa düşenler gibi olmayın. İşte bunlar için büyük bir azap vardır.
İşTe başka yoruma yer vermeyecek açık ve net bir şekilde dört kanıt. Kim aklı sıra ne derse desin, Şafiymiş, yok İmam ı Azam ı Hanefiymiş, yok Gazali ymiş... Elbette her biri önemli birer din alimiymiş. Ancak hepsi de sıradan bir insanoğlu, mübarek değil, kutsal değil! Kimse onların görüşüne biat etmek zorunda değil! Bize elbet ki Kur'an ı Kerim yeter, sünnet yeter. Onların dışında hiçbir insanoğlunun, sakallı cüppelilerin ne dediğine, nasıl yorumladığına baksak, tavsiye alsak bile onlara uymak zorunda değiliz.
Uzun zamandır düşünüyorum da, bu mezhep olayı filan pek mantıklı gelmiyor. Hadi Sünnilik, şiilik neyse. Sonuçta ibadet şekilleri büyük ölçüde farklı iki görüş. Peygamber'in ve sünnetin izinde gidenlere Sünni denir, eyvallah buna da bir şey diyemeyiz.
Ama bir de fıkıh mezhepleri diye bir şey var, Hanefilik, Şafilik, Malikilik, Hanbelilik.
Birisi şu haramdır der, öteki değildir der. Birisi midye haramdır der, öteki değildir der. Birisi köpeğe dokunmak abdest bozar ya da günahtır der, öteki yok öyle bir şey der.
Daha da beteri, bir de bu fıkıh mezheplere inanmayanları dinsizlik ile suçlayan hacı hoca sakallı tipler var. Neymiş? Mezhepsizlik dinsizlikmiş!
Yahu Kur'an ı Kerim 'de mezhep diye bir şey var mı? Kuran değil midir bütün zamanlara ve bütün insanlığa açık ve net şekilde gönderilmiş olsun? Siz insan olarak kimsiniz ki sonradan dini bütünlüğü bozup bir de kendi kafanızdan oluşturduğunuz akımlara insanları bağlı kılmak istiyorsunuz?
İsteyen kafasına bir şey takıldı mı şu konuda Hanefi mezhebi ne demiş, Şafi ne demiş bakar, aklına en fazla yatanı seçer ya da seçmez. Kimse bir mezhebe bağlı olmak zorunda olmamalı.
Hz Muhammed (Sav) döneminde mezhep mi vardı? Hz Muhammed in mezhebi mi vardı? Allah isteseydi Kur'an da bildirmez miydi mezhepciliği?
Aksine Allah, Kur'an ı Kerim de açık bir şekilde mezhepciliği yasaklamış ;
Enam-159. Dinlerini parça parça edip guruplara ayrılanlar var ya, senin onlarla hiçbir ilişkin yoktur. Onların işi ancak Allah’a kalmıştır. Sonra Allah onlara yaptıklarını bildirecektir.
Rum-32. Dinlerini parçalayan ve bölük bölük olanlardan (olmayın. Bunlardan) her fırka, kendilerinde olan ile böbürlenmektedir.
Ali İmran-103. Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sarılın. Parçalanıp bölünmeyin.
Ali İmran-105. Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra parçalanıp ayrılığa düşenler gibi olmayın. İşte bunlar için büyük bir azap vardır.
İşTe başka yoruma yer vermeyecek açık ve net bir şekilde dört kanıt. Kim aklı sıra ne derse desin, Şafiymiş, yok İmam ı Azam ı Hanefiymiş, yok Gazali ymiş... Elbette her biri önemli birer din alimiymiş. Ancak hepsi de sıradan bir insanoğlu, mübarek değil, kutsal değil! Kimse onların görüşüne biat etmek zorunda değil! Bize elbet ki Kur'an ı Kerim yeter, sünnet yeter. Onların dışında hiçbir insanoğlunun, sakallı cüppelilerin ne dediğine, nasıl yorumladığına baksak, tavsiye alsak bile onlara uymak zorunda değiliz.