11.Sınıf 2.Dönem 3.Edebiyat Yazılı Soruları (Test)

bazinga

Konu Sahibi
Admin
Katılım
1 Şubat 2007
Mesajlar
93,747
Reaksiyon puanı
50,399
Puanı
1,060
Konum
İstanbul
Web Sitesi
izleryazar.com
2008-2009 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI …………….. LİSESİ TÜRK EDEBİYATI DERSİ 11 – B SINIFI II. DÖNEM III. YAZILI YOKLAMA SORULARIDIR



1. I. Bu dönemde yazılan eserlerin dili, daha öncekilere göre sadedir.
II. Bu dönemde sanat yapmak değil topluma faydalı olmak amaçlanmıştır.
III. Bu dönemde, Batı edebiyatından gelme roman, tiyatro gibi yeni türler edebiyatımıza girmiştir.
IV. Bu dönem şiirlerinde, şekilden çok temada deği*şiklikler yapılmıştır.
V. Bu dönemde sadece bireysel temalar üzerinde durulmuştur.
Yukarıdaki numaralandırılmış bilgilerden hangisi Tanzimat dönemi için yanlıştır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.


2. Başlangıçta klasik Türk şiirinin etkisindeydi. Şinasi ile tanıştıktan sonra özellikle içerik bakımından yeni şiirler kaleme aldı. Şiirlerinde vatan, hak, adalet, hürriyet gibi sosyal temaları işledi. "Hürriyet Kasidesi" en ünlü manzumesidir.
Bu paragrafta söz edilen kişi, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namık Kemal B) Ziya Paşa
C) Abdülhak Hâmit Tarhan D) Ahmet Vefik Paşa
E) Ahmet Mithat Efendi


3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A) Ziya Paşa, şiirlerinin çoğunda, hayattan, toplum*daki düzensizlikten ve adaletsizlikten şikâyet eder.
B) Namık Kemal, tema bakımdan Klasik Türk Edebiyatı'ndan, şekil bakımından Batı edebiyatından et*kilenmiştir.
C) Şinasi, Batı edebiyatı etkisindeki Türk edebiyatının öncü kalemlerindendir.
D) Ahmet Mithat Efendi, eski-yeni kavgalarına katıl*mayan bağımsız bir şahsiyettir.
E) Tanzimat'ın I. dönem yazarlarında "Sanat, toplum içindir." görüşü hâkimdir.


4. Aşağıdaki yazar-eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A) Namık Kemal - Vatan yahut Silistre
B) Şinasi - Şair Evlenmesi
C) Şemsettin Sami - Kamus-ı Türkî
D) Ahmet Mithat - Letâif-i Rivâyet
E) Ziya Paşa – İntibah






5. Yenileşme dönemi edebiyatımızda Batı kaynaklı türler görülür. Tercümeler de bu türlerden sayılabilir.
Aşağıdakilerden hangisinde edebiyatımızdaki ilk çeviri eser ve çevireni doğru olarak verilmiştir?
A) Sefiller - Namık Kemal
B) Robenson Kruzo - Şinasi
C) Telemak - Yusuf Kâmil Paşa
D) Atala - Âgâh Efendi
E) Pol ve Virjini - Ahmet Mithat Efendi


6. Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı, iki nesil olarak ele alınır.
Aşağıdakilerden hangisinde Tanzimat'ın birinci döneminde eser yazanlar doğru olarak verilmiştir?
A) Şinasi - Recaizâde Mahmut Ekrem - Namık Kemal
B) Ziya Paşa - Abdülhak Hâmit - Şemsettin Sami
C) Namık Kemal - Tevfik Fikret - Muallim Naci
D) Şinasi - Ziya Paşa - Namık Kemal
E) Abdülhak Hâmit - Samipaşazâde Sezai - Muallim Naci

7. Aşağıdakilerden hangisi ilk çıkan özel Türk gaze*tesidir?
A) Tercüman-ı Hakikât B) Tasvir-i Efkâr
C) Tercüman-ı Ahvâl D) Cerîde-i Havadis
E) Takvim-i Vekâyi

8. Romanda, klasik edebiyata özgü kişi ve yer tasvirleri göze çarpmakta; yazar, kimi zaman olay akışını kese*rek okuyucu ile söyleşmekte, hatta eserin sonunda vermek istediği "ibret dersi"ni açıkça belirtmektedir. Eserde, Batı edebiyatından gelme romantik özellikler ağır basmaktadır. Ana kahramanı Ali Bey'dir. Bu paragrafta sözü edilen yazar ve eseri aşağıda-kilerden hangisinde bir arada verilmiştir?
A) Şinasi - Şair Evlenmesi
B) Namık Kemal - İntibah
C) Ziya Paşa - Harabât
D) Ahmet Mithat - Letâif-i Rivâyet
E) Recaizâde Mahmut Ekrem - Araba Sevdası


9. Tanzimat Edebiyatı (I)şair ve yazarları İngiliz edebiyatının (II)
etkisi altındadır. Özellikle Lamartine ve Victor (III)

Hugo gibi yazarlardan etkilenip romantik (IV)
eserler ortaya koymuşlardır. Namık Kemal (V) bu akımdan
etkilenen yazarımızdır.
Yukarıdaki numaralandırılmış yerlerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.



10. I. Rus yazarlarından etkilenerek eserler ortaya koy*muştur.
II. La Fontaine'den fabllar tercüme etmiştir.
III. Noktalama işaretlerini ilk kullanan kişidir.
IV. "Şair Evlenmesi" adlı piyesiyle edebiyatımızda tiyatro türünün ilk örneğini sergilemiştir.
V. Basın alanında da faaliyette bulunup, gazeteler çıkarmıştır.
Yukarıda verilen bilgilerden hangisi Şinasi'ye ait değildir?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.


11. Divan Edebiyatı ile Tanzimat Edebiyatı karşılaştır*masına ilişkin aşağıdaki yargılardan hangisi yan*lıştır?
A) Divan Edebiyatı'ndaki eserlerin dili Tanzimat döneminkilerden daha ağırdır.
B) Divan şiirinde anlam beyitte başlayıp biterken; Tanzimat şiirinde anlam şiirin tamamına yayılmış*tır.
C) Divan Edebiyatı'nda aruz ölçüsü kullanılırken; Tanzimat Edebiyatında aruzun yanında hece ölçü*sü de kullanılmıştır.
D) Divan Edebiyatı yüksek zümreye hitap ederken; Tanzimat Edebiyatı halka yönelmiştir.
E) Tanzimat şairleri, Divan Edebiyatı nazım şekillerini kökünden değiştirmişlerdir.


12. Aşağıda verilen eserlerden hangisi Namık Ke*mal'in değildir?
A) Tahrib-i Harabât
B) İntibah
C) Cezmi
D) Celâlettin Harzemşah
E) Harabât


13. Bu dönem yazar ve şairleri edebiyatı, siyasi ve sosyal düşünceleri yaymak ve halkı eğitmek için bir araç ola*rak görmüşlerdir. Bu sebeple edebi sanat yapmayı değil; topluma faydalı olmayı amaçlamışlardır. Yine bu dönemde edebiyatımıza Batı edebiyatından gelme roman, tiyatro, edebi eleştiri gibi yeni türler girmiştir. Yukarıda kısaca tanıtılan edebi dönem, aşağıdaki*lerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Tanzimat Dönemi
B) Servet-i Fünûn (Edebiyat-ı Cedîde)
C) Fecr-i Âti
D) Milli Edebiyat
E) Cumhuriyet Dönemi

14. Aşağıdakilerden hangisi Ziya Paşa ile Namık Ke*mal'in ortak bir yönü değildir?
A) Tanzimat Edebiyatı'nın ilk neslinden olmaları
B) Sanat toplum içindir anlayışını benimsemeleri
C) Tüm eserlerinde yeni şiiri övmeleri ve batılı tarzda eserler yazmaları
D) Şekil bakımdan klasik şiirin, tema bakımından batı şiirinin etkisinde olmaları
E) Devirlerine göre sade ve anlaşılır bir dille eserler vermeleri


15. Şinasi, "Şair Evlenmesi" adlı tiyatro eserini, Halk Edebiyatı'nda bulunan orta oyunu türünden etkilenerek yazmıştır. Bu eserde alafranga yaşamın etkilerini an*latmıştır
Bu parçadaki bilgi yanlışı aşağıdakilerden hangi*sinde belirtilmiştir?
A) "Şair Evlenmesi" adlı eser Şinasi'nin değil, Namık Kemal'indir.
B) "Şair Evlenmesi" tiyatro eseri değil, bir romandır.
C) Halk Edebiyatı'nda "orta oyunu" diye bir tür yoktur.
D) Yazar, eski edebiyattan değil, batı edebiyatından etkilenerek tiyatro yazmıştır.
E) Eserin konusu alafranga yaşam değil, görücü usulüyle evlenmenin sakıncalarıdır.


16. Tanzimat şairlerinin çoğu, anlayış olarak klasik şiire karşı çıkmalarına rağmen, nazım şekilleri bakımından klasik Türk şiirinden kopamamışlar, şiirlerini genellikle Klasik Edebiyat'ın nazım şekilleriyle yazmışlardır.
Bu parçada belirtilen durumun nedeni aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Padişah Abdülmecit'in baskıcı politikası
B) Bu dönem yazarlarının Batı'daki nazım şekillerini anlayamamaları
C) Halkı yanlış yönlendirmek istememeleri
D) Klasik kültürle yetişmiş olmaları
E) Tema bakımdan değişikliği yeterli görmeleri

17. Aşağıdaki eserlerden hangisi Tanzimat devri Türk edebiyatının birinci dönemine ait değil*dir?
A) Harabat
B) İntibah
C) Şiir ve İnşa
D) Makber
E) Durub-ı Emsal-i Osmaniye

18. I. En önemli eseri Kamus-ı Türki adlı sözlük*tür.
II. Orhun Abideleri'ni ve Kutadgu Bilig'i Türkiye Türkçesine çeviren ilk kişi olmuştur.
III. İlk Türk romanını yazan kişidir.
Yukarıda özellikleri verilen sanatçı aşağıda*kilerden hangisidir?
A) Şemsettin Sami
B) Ziya Paşa
C) Muallim Nad
D) Samipaşazade Sezai
E) Ahmet Mithat Efendi

19. Şiirlerinde çeşitli nazım şekillerini denemiş olan Ahmet Haşim'in en çok tercih ettiği nazım şekli, ilk olarak Servet-i Fünun şiirinde kullanılmış olan…………." olmuştur. Vezin olarak, sadece…………… kullandı. "Köylü vezni" diye vasıflandırdığı………… musiki bakımından çok yetersiz buluyordu.
Yukarıda boş bırakılan yerlere, sırasıyla aşa*ğıdakilerden hangisinin getirilmesi gerekir?
A) sone - heceyi - aruzu
B) serbest müstezâd - aruzu - heceyi
C) kaside - aruzu - heceyi
D) serbest müstezâd - heceyi - aruzu
E) kaside - heceyi – aruzu

20. Tanzimat edebiyatıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Edebiyatımızda o güne dek görülmeyen, hür*riyet, eşitlik, adalet gibi kavramlar işlenmiştir.
B) Şiirde biçim olarak Divan edebiyatına ait na*zım biçimleri kullanılırken, içerik değiştirilmiştir.
C) Roman, makale gibi Batı'daki düzyazı türle*rinden ilk örnekler verilmiştir.
D) Divan edebiyatındaki göz için kafiye anlayışı terk edilmiş, kulak için kafiye anlayışı kabul edilmiştir.
E) Tiyatro halka ulaşmada bir araç olarak görül*müş, Batılı tarzda tiyatro eserleri yazılmıştır.

21. Aşağıdakilerden hangisi Servet-i Fünun edebiyatının özellikleri arasında yer almaz?
A) Bu dönemde aruz vezni bırakılmış, hece vezni
kullanılmaya başlanmıştır.
B) Daha çok bireysel konular işlenmiştir.
C) Beyit hakimiyeti kırılmış anlam bütüne yayılmıştır.
D) Süslü ve söz sanatlarıyla dolu bir anlatım görülür.
E) Batı’dan sone ve terza-rima gibi nazım biçimleri
alınmıştır.

22. I. Arapça ve Farsça kelime ve terkiplerle yüklü ağır
bir dil kullanılmıştır.
II. Romantizm ve klasisizmin etkisinde kalmışlardır.
III. Bu dönem sanatçıları tiyatroyu toplumu eğitmek
amacıyla kullanmışlardır.
IV. Romanda kişiler ve olaylar çoğunlukla
İstanbul’dan seçilmiştir.
V. Yazarlar, romanlarına kişiliklerini
yansıtmamışlardır.
Bu özelliklerden hangi ikisi Servet-i Fünun edebiyatı için söylenemez?

A) I. ve II. B) II. ve III. C) III. ve IV.
D) IV. ve V. E) II. ve V.

23. Aşağıdaki sanatçılardan hangisi Fecr-i Ati edebiyatının temsilcilerinden biridir?

A) Ahmet Haşim B) Namık Kemal
C) Tevfik Fikret D) Ziya Paşa
E) Faruk Nafiz Çamlıbel

24. Aşağıdaki yazar- eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

A) Halit Ziya Uşaklıgil – Aşk-ı Memnu
B) Hüseyin Rahmi Gürpınar – Mürebbiye
C) Mehmet Rauf – Eylül
D) Ahmet Haşim – Hac Yolunda
E) Ömer SeyfettinEfruz Bey

25. Yazar, bu romanında herkesçe tanınmış bir şair olmak isteyen Ahmet Cemil’in hayallerini, iç çatışmalarını, hayatın gerçekleriyle yüzleşmesini, Arkadaşı Hüseyin Nazmi’nin kız kardeşi Lamia’ya olan aşkını başarıyla anlatır.
Bu paragrafta sözü edilen yazar ve eseri aşağıdakilerin hangisinde bir arada verilmiştir?
A) Reşat Nuri Güntekin – Çalıkuşu
B) Yakup Kadri Karaosmanoğlu – Yaban
C) Halit Ziya Uşaklıgil – Mai ve Siyah
D) Halide Edip Adıvar – Sinekli Bakkal
E) Peyami Safa – Sözde Kızlar

26. . Servet- Fünun edebiyatının en büyük şairidir. Önceleri daha çok bireysel konularda yazan şair, 1896’dan sonra toplumsal konulara yönelmeye başlar. “Balıkçılar” “Seza” “Verin Zavallılara” adlı şiirleri toplumsal içerikli şiirleridir. Oğlu Haluk’un üzerine yazdığı şiirlerde onu Türk gençliğinin gelecekteki temsilcisi olarak görmüştür.
Şiirlerinde aruz ölçüsünü kullanır. Çocuklar için yazdığı
“Şermin” de ise hece ölçüsünü tercih eder.
Bu paragrafta sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cenap Şahabettin
B) Ahmet Haşim
C) Tevfik Fikret
D) Yahya Kemal Beyatlı
E) Cahit Sıtkı Tarancı

27. Aşağıdakilerin hangisinde ilk psikolojik romanımızın adı ve yazarı bir arada verilmiştir?

A) Eylül – Mehmet Rauf
B) Vurun KahpeyeHalide Edip Adıvar
C) Hüküm Gecesi - Yakup Kadri Karaosmanoğlu
D) Küçük Ağa - Tarık Buğra
E) Huzur - Ahmet Hamdi Tanpınar





28. . I. Tanzimat edebiyatına tepki olarak doğmuştur.
II. Sanat şahsi ve muhteremdir görüşüne
bağlıdırlar.
III. Arapça, Farsça kelimelerle ve tamlamalarla
yüklü
bir dil kullanmışlardır.
IV. Belli bir sanat anlayışında birleşemedikleri için
kısa sürede dağılmışlardır.
V. Edebiyatımızdaki ilk edebi bildiriyi yayınlayan
topluluktur.
Yukarıdaki özelliklerden hangisi, Fecr-i Ati edebiyatının özelliklerinden biri değildir?

A) I B) II C) III D) IV E) V

29. Aşağıdakilerin hangisinde sanatçı, eser ve bağlı bulunduğu akım yanlış eşleştirilmiştir?

. sanatçı . . eser . . akım .
A) H.Z. Uşaklıgil Kırık Hayatlar Realizm
B) Namık Kemal Cezmi Realizm
C) Ahmet Haşim Piyale Sembolizm
D) Mehmet Rauf Eylül Realizm
E) Yahya Kemal Eğil Dağlar Parnasizm

30. Aşağıdakilerden hangisi Servet-i Fünun sanatçılarından biri değildir?

A) Mehmet Rauf
B) Tevfik Fikret
C) Halit Ziya Uşaklıgil
D) Ahmet Mithat Efendi
E) Cenap Şahabettin

31. Aşağıdakilerden hangisi Servet-i Fünun sanatçılarının Türk şiirine getirdiği yenilikler arasında yer almaz?
A) Divan edebiyatındaki beyit hakimiyetini yıkmışlar, anlamı şiirin bütününe yaymışlardır.
B) Divan edebiyatına ait olan müstezatı, serbest müstezat haline getirmişlerdir.
C) Edebiyatımıza ilk kez sone nazım şeklini sokmuşlardır.
D) Aruz vezinlerini ilk kez müzikalite bakımından değerlendirmişlerdir.
E) Türk şiirinde ilk kez onlar vatan, hürriyet, hak, adalet kavramını işlemişlerdir.

32. Fecr-i Ati topuluğunun en önemli temsilcisidir. Sembolizm akımdan etkilenmiştir.Kendine özgü uyumlu bir şiir dili, alımlı bir şiir dünyası vardır. Şiirlerinde bir ressam gibi doğayı yansıtan şair, Fransız sembolistlerin etkisi altındadır. O, şiirlerinde renk ve simgeyi başarıyla kullanmış , bütün şiirlerini aruzla yazmıştır.
Bu paragrafta sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ahmet Haşim B) Halit Ziya Uşaklıgil
C) Mehmet Rauf D) Tevfik Fikret
E) Ziya Gökalp

33. Aşağıdakilerden hangisinde Servet-i Fünun sanatçıları bir arada verilmiştir?

A) Tevfik Fikret – Namık Kemal – Yakup Kadri Karaosmanoğlu
B) Cahit KülebiOrhan Kemal – Cenap Şahabettin

C) Haldun Taner – Halit Ziya Uşaklıgil – Mehmet Rauf
D) Halit Ziya Uşaklıgil – Mehmet Rauf - Tevfik Fikret
E) Ziya PaşaHüseyin Cahit YalçınCenap Şahabettin

34. Aşağıda verilen sanatçı – dönem eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A) Ahmet Mithat Efendi – Tanzimat
B) Halit Ziya Uşaklıgil – Servet – i Fünun
C) Mehmet Rauf – Tanzimat
D) Tevfik Fikret – Servet-i Fünun
E) Ahmet Haşim – Fecr-i Ati

35. Aşağıdaki açıklamalardan hangisi doğru değildir?
A) Servet- i Fünun sanatçıları eserlerinde Tanzimat sanatçılarına göre daha fazla yabancı kelime kullanmışlardır.
B) Servet-i Fünun sanatçıları dönemin şartları gereği toplum sorunlarına fazlaca yer vermemişler, hayale ve tabiata sığınmışlardır.
C) Servet- i Fünun roman ve hikayelerinde konu genellikle İstanbul dışında geçer.
D) Tanzimat sanatçıları roman ve hikayelerde kendi kişiliklerini gizlemezken, Servet-i Fünun sanatçıları kendi kişiliklerini gizler.
E) Servet-i Fünun sanatçıları da Tanzimat sanatçıları gibi aruz ölçüsünü kullanırlar.

36. Aşağıdaki eserlerden hangisi Tevfik Fikret’e aittir?
A) Rubab-ı Şikeste B) Bir Ölünün Defteri
C) Nadide D) Evrak-ı Eyyam
E) Tamat


37. Edebiyatımızdaki ilk kusursuz romanları o yazmıştır.
Türk edebiyatındaki realizmin en büyük temsilcisidir. Romanlarında konularını aydın çevreden seçerken hikayelerinde sıradan insanların hayatını konu edinir. Roman ve hikaye tekniği çok sağlamdır.Diğer Servet-i Fünun sanatçıları gibi onun da dili oldukça ağırdır.
Bu paragrafta sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tevfik Fikret B) Namık Kemal
C) Ömer Seyfettin D) Hüseyin Cahit Yalçın
E) Halit Ziya Uşaklıgil

38. Aşağıdakilerden hangisi Fecr-i Ati topluluğunun özellikleri arasında yer almaz?
A) Edebiyatımızdaki ilk edebi topluluktur.
B) İlk edebi beyannameyi bu topluluk yayımlamıştır.
C) “Sanat şahsi ve muhteremdir” görüşüne bağlıdırlar.
D) Tanzimat edebiyatına bir tepki olarak doğmuştur.
E) Arapça ve Farsça kelime ve terkipleri çokça
kullanmışlardır.

39.Aşağıdaki sanatçılarımızdan hangileri “Beş Hececiler” grubunda yer alır?
A) Orhan Veli KanıkAhmet Kutsi Tecer
B) Yusuf Ziya OrtaçFaruk Nafiz Çamlıbel
C) Ahmet Muhip DıranasYahya Kemal Beyatlı
D) Melih Cevdet AndayFazıl Hüsnü Dağlarca
E) Enis Behiç KoryürekCemal Süreya

40. Aşağıdakilerden hangisi Milli Edebiyat dönemi edebiyatının özelliklerinden biri değildir?
A) Eserlerde, hayata dönük memleket sorunları dile
getirilmiştir.
B) Hece vezni asıl vezin olarak kabul edilmiştir.
C) Hikaye ve romanlarda ilk kez İstanbul dışına çıkılır.
D) Türk tarihine ve milli kaynaklara yönelme görülür.
E) Şiirde sembolizmin, romanda romantizmin etkisinde
kalmışlardır.
41. Aşağıdakilerden hangisi Beş Hececiler topluluğunun özelliklerinden biri değildir?

A) Şiirlerinde Anadolu gerçeklerini işlediler.
B) Cumhuriyet Edebiyatı’nda görülen ilk edebi harekettir.
C) Ulusal coşkuyla birlikte romantizme yönelmişlerdir.
D) “Sanat, sanat içindir.” anlayışına bağlı kaldılar.
E) Halk edebiyatı nazım biçimlerini de kullandılar.

42. Aşağıdaki yazarlardan hangisi Milli Edebiyat Dönemi yazarlarımızdan biri değildir?
A) Reşat Nuri Güntekin
B) Yakup Kadri Karaosmanoğlu
C) Refik Hait Karay
D) Tevfik Fikret
E) Halide Edip Adıvar


43. Aşağıdaki eserlerden hangisi Ziya Gökalp’e aittir?
A) Türkçülüğün Esasları
B) Bir Serencam
C) Aziz İstanbul
D) Şık
E) Ankara

44. Beş Hececiler’in en tanınmış şairidir. İlk şiirlerinde Yahya Kemal’in etkileri görülür; bu yüzden ilk şiirleri aruzladır. Ancak gerçek ününü heceyle yazdığı şiirlerle kazandı. Şiirlerinde genellikle Memleket, aşk ve düşünce temalarını işledi. Gönülden Gönüle, Çoban Çeşmesi eserlerinden sadece birkaçıdır.
Yukarıda tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Necip Fazıl Kısakürek
B) Yusuf Ziya Ortaç
C) Faruk Nafiz Çamlıbel
D) Enis Behiç Koryürek
E) Yahya Kemal Beyatlı

45. Aşağıdaki eserlerden hangisinin türü diğerlerinden farklıdır?
A) Türk Sazı
B) Vurun Kahpeye
C) Yaban
D) Çalıkuşu
E) Dokuzuncu Hariciye Koğuşu

46. Aşağıdakilerden hangisi Milli Edebiyat döneminin genel özellikleri arasında yer almaz?
A) Eserlerde ağırlıklı olarak ülke sorunları işlenmiş ve
bu sorunlara çözümler üretilmiştir.
B) Eserlerde kahramanların tahlilleri ve çevre
tasvirleri gerçekçidir.
C) Sanatçılar bilinçli olarak Anadolu’ya açılmıştır.
D) Vezinsiz, kafiyesiz şiirler yazılmıştır.
E) Sanatçılar, eserlerinde yalın bir dil kullanmışlardır.

47. Milli Edebiyat’ın önde gelen kişilerindendir. 1911’de Selanik’te çıkan Genç Kalemler dergisinde yazılar yazdı. Türkçülük akımını bir sisteme bağlayıp topluma mal etti.Edebiyatımızın gelişmesi için halka, milli kültür kaynaklarına gidilmesi ve konuşma diliyle yazı dilinin birleştirilmesini savundu. “Türkçülüğün Esasları” , “Altın Işık” en tanınmış eserlerindendir.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ömer Seyfettin
B) Ziya Gökalp
C) Ali Canip Yöntem
D) Yakup Kadri Karaosmanoğlu
E) Reşat Nuri Güntekin

48. Şiir, yazmaya Servet-i Fünun döneminde başlamıştır. Milliyetçi, halkçı bir anlayışın şiirini sade bir dil ve hece ölçüsüyle ortaya koymuştur. Şiirlerinde toplumsal konuları ele almıştır. “Türk şairi”, “milli şair” diye anılmıştır. “Türk Sazı,” “Ey Türk Uyan,” “Tan Sesleri” tanınmış eserlerindendir.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tevfik Fikret
B) Ziya Gökalp
C) Mehmet Emin Yurdakul
D) Ömer Seyfettin
E) Ziya Gökalp

49. … Milli Edebiyat dönemi yazarlarındandır.Güzel, akıcı, yalın bir dili ,her yaştan insanın rahatlıkla okuyabileceği bir üslubu vardır. Hikayelerini gözlemci bir anlayışla anlatmıştır. Önceleri Servet-i Fünun dergisinde sonra Tercüman-ı Hakikat gazetesinde çalışır. Öykü, tiyatro , anı, fıkra ve mizahi yazı tarzında eserler vermiştir. “Memleket Hikayeleri” ve “Gurbet Hikayeleri” yazarın tanınmasını sağlamıştır.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Mehmet Rauf
B) Refik Halit Karay
C) Faruk Nafiz Çamlıbel
D) Yakup Kadri Karaosmanoğlu
E) Mehmet Emin Yurdakul

50. Aşağıdakilerden hangisi klasisizmin özelliklerinden biri değildir?
A) XVII. yüzyılda ortaya çıkan, Yunan ve Latin
geleneğine bağlı bir edebiyat akımıdır.
B) Akıl, sağduyu ve doğaya önem verilir.
C) Konularını eski Yunan ve Latin kaynaklarından alır.
D) Eserlerde biçime, dil mükemmelliğine ve kurallara tam
uygunluğa büyük önem verilir.
E) Eserlerde seçkin, soylu kişiler değil, halktan kişiler
kahraman olarak seçilir.
 
50 soruya bi ders satini veripde butun test boyunca basimda dikilen hocanin..................... 😡
 

Forum İstatistikleri

Konular
172,518
Mesajlar
3,744,936
Üyeler
8,475
Son Üye
sdbHh88hd