Zorunlu Din Dersi Kaldırılmalı Mı?

Zorunlu Din Dersi Kaldırılmalı Mı?

  • EVET

    Oy: 10 45.5%
  • HAYIR

    Oy: 12 54.5%

  • Kullanılan toplam oy
    22

S.G.A.T.

Favori Üye
Katılım
12 Şubat 2012
Mesajlar
22,971
Reaksiyon puanı
8,351
Puanı
1,061
Sadece 1 sınıf İslam üzerinden değil, genel din ahlakı öğretilebilir. Burada ben bir sorun görmüyorum. Bir kitapta güzel bir özetle toplanılmış dinlerin gelişimi, Sema dinlerinin varoluş sebepleri, nedenleri, genel bakış açıları hakkında bilgiler çocuklara faydası olur, ziyanı olmaz.
 

sokak sanati

Favori Üye
Katılım
23 Şubat 2013
Mesajlar
86,599
Reaksiyon puanı
57,064
Puanı
1,061
Benim de bir ara öyleydi sonra bir hocası geldi, kadın tam bir deli. Kitap fırlatıyordu hep de benim kitabımı alıp fırlatırdı. Kaç kez ciltlemiştim onun yüzünden. :F

Ben geometrici en çok derse katılan ve dersde soru çözen bana sözlüden 50 verdi diye cıngar çıkartmıstım. Derse sus pus olanlara 100 vermiş gelmiş bana 50. Müdüre kadar götürtdüm olayı sonra 90 yaptı.:A O kadını her halde öldürürdüm:A
 

mrt-06

Süper Mod.
Katılım
5 Ocak 2013
Mesajlar
91,513
Reaksiyon puanı
59,792
Puanı
1,061
Konum
Ankara
Ben geometrici en çok derse katılan ve dersde soru çözen bana sözlüden 50 verdi diye cıngar çıkartmıstım. Derse sus pus olanlara 100 vermiş gelmiş bana 50. Müdüre kadar götürtdüm olayı sonra 90 yaptı.:A O kadını her halde öldürürdüm:A
Sana niye özel olarak 50 vermişti ki. :A
 

yatutarsa

Favori Üye
Katılım
8 Ekim 2012
Mesajlar
20,001
Reaksiyon puanı
13,224
Puanı
1,060
Şimdi yorumlara baktım bazı arkadaşlar aynı konular işleniyor demişler. Evet haklılar ama bilmedikleri veya hatırlayamadıkları bir mevzu var. Türk Eğitim Sistemi, Geleneksel Eğitim anlayışında Çağdaş Eğitim anlayışına geçmiştir ve bu anlayışta ise 'Sarmal Eğitim' benimsenmiştir.

Peki Sarmal Eğitim nedir? Kendi düşüncemi eklemeden olduğu gibi kaynaktan alarak vermek daha doğru olur.

'Sarmal (Spiral-Helezonik) Programlama Yaklaşımı (Bruner)

Bruner’in ‘sarmal öğrenme’ yaklaşımına göre geliştirilmiştir. Sarmal öğrenmede yeni öğrenilecek konular, önceki öğrenmelerle ilişkilendirerek ve temel konuyla bağ kurularak işlenir. Öğrenen (etkinlik) merkezli program tasarımlarında ve yapılandırmacı öğrenme kuramına bağlı yaklaşımlaşımlarda kullanılır. ‘Süreklilik’’ gerektiren konu ve etkinliklerin programa yerleştirilmesini sağlar.

Sarmal yaklaşım/Spiral tasarım, kapsamın giderek genişletilmesi esasına dayanır. Öğrenme konularının yeri ve zamanı geldikçe ardışık eğitim durumlarında tekrar tekrar öğrenilmesini esas alan yaklaşımdır. İçeriğin her tekrarı daha derinliğine, soyutluğuna ve karmaşık olarak verilir. Her konunun kendi içindeki alt konuları arasında bir ardışıklık söz konusu olduğunda bu düzenleme kullanılır. Önceki öğrenmeler sonraki öğrenmelerin temelidir. Kavramlar derinliğine ve ilişkisel olarak düzenlenir. Her konu kendi içerisindeki ardışıklığa göre zamana(yıllara) ve sınıflara dağıtılır. Konular her sınıfta gittikçe açılarak ve derinleştirilerek düzenlenir. Konular yıllara yayılırken basitten-karmaşığa, kolaydan-zora, somuttan-soyuta, özelden-genele yakın zaman çevreden uzağa ve ön koşul ilkelerine göre düzenlenir.

Sarmal yaklaşım öğretimde yatay ilişkilendirmeye ve dikey ilişkilendirmeye dayandırılır. Yatay ilişkilendirme de konu aynı öğretim sürecinde giderek derinleşen ve genişleyen bir şekilde yeni bilgi ön bilgi ilişkisiyle sağlanır.

Örneğin, ilköğretim 5. sınıfta kare verildikten sonra yeni bilgi olan dikdörtgen kare ile ilgili önbilginin üzerinden anlamlandırılır.

Dikey ilişkilendirme de ise konu derinleşen ve genişleyen bir şekilde yıllara dağıtılır.

Örneğin; sosyal bilgiler dersinde ‘Kültürel Varlıklarımız’ teması ilköğretim 4. sınıftan itibaren 8. sınıfa kadar her sınıfta gittikçe daha karmaşık , zor ve soyuta doğru genişletilip derinleştirilmiştir.' ALINTIDIR.

Peki bu program neden uygulanıyor? 2006-07 yılında kabul edilen 'Yapılandırmacı Eğitim' anlayışının bir gerekliliği olarak görülebilir.

Peki 'Yapılandırmacılık' nedir? Onun tanıtımını da kaynaktan vermek gerekirse,

'İnsanların kendi deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir. Bunun anlamı şudur; Her çocuk önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder.

Öğreneme Nasıl Gerçekleşir:
Yapılandırmacı yaklaşım, öğrenmeyi, deneyimden anlam oluşturmayla eşleştiren bir teoridir. İnsanoğlu, bilgiyi doğrudan almanın aksine, onu kendisi oluşturur. Bu, öğrenmenin ancak mevcut bilgilere, deneyimlere dayalı olarak gerçekleşebileceği anlamına gelmektedir. Bir bilgi ne kadar iyi sunulmuş olursa olsun, öğrenciler bir takım süreçlerde kişisel olarak bu bilgileri kullanmadıkça, geçmiş deneyimleriyle ilişkilendiremedikçe onları gerçekten öğrenmiş olmamaktadırlar.
Bilginin işlenişindeki süreçte şu kavramlarla karşılaşırız.'

Bütün bunları dikkate aldığımızda Din Kültürü, Türkçe, Tarih, Sosyal Bilgiler, Fen, Coğrafya... ve diğer derslerin de bu şekilde işlendiği görülecektir.

Bir ülkenin en büyük sorunu olan DİN (şahsi fikrim). Öyle basit bir şekilde anlatılmasını istemem. Ayrıca diğer dinlere gerektiği kadar yer veriliyor. Örnek verirsek Osmanlı Tarihi çoğu Avrupa ülkesinin ders kitaplarında bile yok.
Sanırım bu sarmal eğitim en çok İngilizce derslerinde uygulanıyor. Lise sonda am-is-are görmemizin başka bir açıklaması yok. :-)
 

Angelica

Favori Üye
Ayın En Favori Üyesi
Katılım
31 Mart 2012
Mesajlar
80,687
Reaksiyon puanı
56,847
Puanı
1,060
Yaş
40
Konum
Kayseri
Kaldırılmamalı bu ders bence her eğitim gören insan dinini bilmeli ona göre yaşamalı bu ne demek kaldırılsın
 

gözlemci

Favori Üye
Katılım
15 Eylül 2013
Mesajlar
15,814
Reaksiyon puanı
12,604
Puanı
861
Yaş
29
Konum
İstanbul
Kesinlikle bir zorunlu birde seçmeli din dersi olmalı tabi zorunlu din dersinin içeriği daha farklı olarak sadece islama yönelik değil tüm dinleri ve mezhepleri tek tek ele almalı

Zorunlu derse gelince, bu ülkede birşeyler zorunlu olmadığı sürece hep geri kalıyor tabi dayatalım dmeşyorum ama belki de zorunlu olarak gören bir atesit dine dönecek yada Allah'a yakınlaşacak , herşey içerikte.
 

papuleoo

Tecrübeli Üye
Katılım
25 Kasım 2013
Mesajlar
11,550
Reaksiyon puanı
11,301
Puanı
710
Konum
İstanbul
Sanırım bu sarmal eğitim en çok İngilizce derslerinde uygulanıyor. Lise sonda am-is-are görmemizin başka bir açıklaması yok. :-)
İngilizce dersinde de dediğin gibi çok kullanılıyor. Hiçbir zaman anlamadığım ders olarak kaldı aklımda [emoji4] üniversite de bile bütte geçmiştim [emoji17]
 

Çiğdem

Emekli
Katılım
30 Aralık 2013
Mesajlar
143,852
Reaksiyon puanı
123,731
Puanı
1,060
Yaş
32
Konum
Giresun
Ne istiyorlarki Din dersinden :eek: @Yiğitt

Özellikle şu dönemde , 2000 li olan korkunç gelen yeni nesile çok ama çok gerekli en azından 2 dua öğrensinler, Kızlar bile Erkekler gibi küfür ediyor bu 2000 li nesilin kafasına vura vura Din dersi öğreticeksin hatta :A :A :A @mrt-06 @Harunnn60 @xemrexxx
 

DarkLegenD

Favori Üye
Katılım
24 Ağustos 2014
Mesajlar
24,923
Reaksiyon puanı
19,275
Puanı
1,060
Yaş
25
Konum
Afganistan
Web Sitesi
www.cizikdvdkasetleri.com

mrt-06

Süper Mod.
Katılım
5 Ocak 2013
Mesajlar
91,513
Reaksiyon puanı
59,792
Puanı
1,061
Konum
Ankara
Ne istiyorlarki Din dersinden :eek: @Yiğitt

Özellikle şu dönemde , 2000 li olan korkunç gelen yeni nesile çok ama çok gerekli en azından 2 dua öğrensinler, Kızlar bile Erkekler gibi küfür ediyor bu 2000 li nesilin kafasına vura vura Din dersi öğreticeksin hatta :A :A :A @mrt-06 @Harunnn60 @xemrexxx
Dini öğrenmek değil dini anlamak önemli bence. Yoksa nice dindarım deyip de dinle alakasız o kadar insan var ki. :D
 

Çiğdem

Emekli
Katılım
30 Aralık 2013
Mesajlar
143,852
Reaksiyon puanı
123,731
Puanı
1,060
Yaş
32
Konum
Giresun
Dini öğrenmek değil dini anlamak önemli bence. Yoksa nice dindarım deyip de dinle alakasız o kadar insan var ki. :D
Tabi cnm Hacı , Hoca görünce Allah Allah diyen arkanı dön kaç diye ladife ederim :F

Ama ergen kızların hali felaket canlı canlı şahit oldum , Erkek gibi birbirine omuz atıp dayılanıyorlar kabadayımısınız yoksa kızmısınız ağızlarında öyle küfürler duysan şaşarsın , böylelerinin kafasına vura vura gerekirse beyninin içine sokucan 2-3 dua , Küfür yerine dua etsinler :A
 
Son düzenleme:

Turkuazz

Favori Üye
Katılım
4 Eylül 2015
Mesajlar
17,718
Reaksiyon puanı
13,197
Puanı
860
Konum
Dünyadan
Din dersinin zararı olmaz bu açıdan Dinimizi tanımalıyız,seçmeli ders olarak ta yapılabilir.Aslında sorun şurda dini ders şeklinde değil de öğrenciye sevdirecek şekilde acıklanmalıdır.Bunu eğitimi sağlayan kişi uygulamalıdır.
 

Since2011

Favori Üye
Katılım
21 Mart 2011
Mesajlar
13,023
Reaksiyon puanı
7,178
Puanı
859
Konum
Türkiye
Dinlerin ortak özelliği öğretilmelidir ve özelikle din derslerini veren hocalar özel mülakatlardan geçmelidir.18 yaşına gelince zaten doğru kararı kendi aklına göre seçer.Sonuç olarak din dersi kaldırılmamalıdır düzenleme yapılmalıdır.
 

ozmoturk

Favori Üye
Katılım
14 Temmuz 2014
Mesajlar
4,942
Reaksiyon puanı
3,084
Puanı
410
Kaç yıldır kalktı kalkıyor olayları var, kalkmaz daha kalır böyle.
 

takas

Favori Üye
Katılım
18 Kasım 2011
Mesajlar
69,374
Reaksiyon puanı
51,208
Puanı
1,059
Devlet eliyle bir din değil, din kavramı öğretilmeli. Ya dersin içeriği değiştirilip her şeyi objektif bir şekilde anlatılmalı ya da ders toptan kaldırılmalı.
Dinin objektifi mi olur la ne diyon sen tek ve hak din islamdır fazla uçmayın

Hiç olmasın. 18'ine gelince veya olgun bir birey olunca kendi seçsin dinini veya dinsizliğini. Olacaksa da seçmeli olsun.
18 inden önce olmuyor yani seçme ve seçilme hakkı sanıyor çocuk bunu çok enteresan tipler